Stora förändringar till Hearthstone – delas in i två spellägen

Robot
Stora förändringar till Hearthstone – delas in i två spellägen
Medlem
Stora förändringar till Hearthstone – delas in i två spellägen

Detta förväntade jag mig.
Naxxramas och GvG hade alltför starka kort jämfört med de andra expansionerna.
Hade man inte delat in det i olika format hade man varit tvungen att göra nya kort bättre hela tiden vilket inte är hållbart.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Gillar skarpt! Misstänkte att något sånt här skulle komma. Har inte spelat Magic the Gathering, men om jag inte har fel så finns det en uppsjö av olika "säsonger" eller "set" som begränsar vilka kort som får användas. I längden bli det helt enkelt för mycket kort för att man ska kunna hålla koll på balans och annat antar jag.

Medlem

Dessa ändringarna kommer skapa större variation i spelet, det gillar jag. Och... 18 slots! Finally!

Medlem

Jag väntar fortfarande på andra typer av format som tillåter större lekar. tycker 30 kort är för litet för variation.

Medlem

Är ju dock ju inget vidare beskrivande namnval på spellägena. "Standard" blir ju inte vanilla som det låter utan i själva verket "begränsat". Men jag fattar att de vill ha in nya spelare i det nya systemet.

Medlem

Trodde jag började läsa om witcher 3, men inte då


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Medlem

Tycker det är en bra förändring.

Releasehästryttare

18 CARD SLOTS, ÄNTLIGEN!

Medlem

Som gammal MTG spelare så tycker jag detta är super! Är ohållbart med för många expansioner.

Medlem

Power creep at its finest.

Medlem

En till Magic-lirare här. Bara positivt inställd. Det blir för lätt att brutna kombos uppstår annars.
Angående själva ordet Standard så är det.... Standard. Det är iaf det ordet MtG använder för de kort som är i senaste två årens expansioner, så det fasas ständigt in nya och ut gamla kort.

Medlem
Medlem

Jag är besviken.
Men det är som ni skriver - det är ohållbart med så många expansioner att inte ha olika format och Naxx och GvG har kort som fortfarande förnekar nya kort existensberättigande.

Men det här ändå inte vad man ville ha av HS. Formaten och de snabba expansion-rotationerna var det som fick mig och många andra att sluta spela Magic. Med Hearthstone hoppades vi på att de skulle tänka igenom det mer - ta det lugnt, planera ut expansionerna mer, mer tid emellan, inte skapa "onödiga kort" osv men också använda sig av ett verktyg som inte Magic kan - d.v.s PATCHAR.

De hade lätt kunnat löst många av problemen från GvG och Naxx om de hade nerfat i tid, men de vägra konstant fastän hur många som helst tyckte de var OP.

Wild kommer bli skit av samma anledningar som Legacy är skit i Magic - du får en pissmassa kort som bara gör samma saker men med andra namn (och ibland små skillnader).

Det är också ganska uppenbart att vissa kort kommer dyka upp igen - fast med andra namn och med vissa skillnader. Iaf Loatheb, det är ju typ hittills nästan det enda spell-prevention kortet som HS har som alla kan använda.

Jag är inte så kåt på det här för det är samma köphets som uppmuntras som det är i Magic och sen sitter man där till sist med en massa gamla kort som ingen vill spela med för de är inte balanserade för nuvarande Standard.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Jag är besviken.
Men det är som ni skriver - det är ohållbart med så många expansioner att inte ha olika format och Naxx och GvG har kort som fortfarande förnekar nya kort existensberättigande.

Men det här ändå inte vad man ville ha av HS. Formaten och de snabba expansion-rotationerna var det som fick mig och många andra att sluta spela Magic. Med Hearthstone hoppades vi på att de skulle tänka igenom det mer - ta det lugnt, planera ut expansionerna mer, mer tid emellan, inte skapa "onödiga kort" osv men också använda sig av ett verktyg som inte Magic kan - d.v.s PATCHAR.

De hade lätt kunnat löst många av problemen från GvG och Naxx om de hade nerfat i tid, men de vägra konstant fastän hur många som helst tyckte de var OP.

Wild kommer bli skit av samma anledningar som Legacy är skit i Magic - du får en pissmassa kort som bara gör samma saker men med andra namn (och ibland små skillnader).

Det är också ganska uppenbart att vissa kort kommer dyka upp igen - fast med andra namn och med vissa skillnader. Iaf Loatheb, det är ju typ hittills nästan det enda spell-prevention kortet som HS har som alla kan använda.

Jag är inte så kåt på det här för det är samma köphets som uppmuntras som det är i Magic och sen sitter man där till sist med en massa gamla kort som ingen vill spela med för de är inte balanserade för nuvarande Standard.

Jag skulle dock säga att det är mindre hets i detta nya system än det är i det nuvarande. För nu som ny spelare måste du ha kort från alla expansioner och köpa alla äventyr för vissa kort därifrån ligger i grunden för de flesta lekar.
I det nya så kommer bara de mest väsentliga finnas med och om man mot all förmodan vill köra wild så kan Naxx och GvG, lika så i framtida förändringar gå att crafta med dust, något som just nu inte går på något äventyr.

Sedan hur populärt Wild kommer att bli får man väl se, men de flesta spelare som kör för tävlande tycker att denna förändring är till det bättre.

Medlem

Äntligen.

Först LoE - bästa expansionen och nu den här nyheten som är det bästa som hänt Heartstone hittills.

Man undrade ju var det skulle ta vägen när fortfarande Naxx och GvG korten är de bästa.

Nu är det bara en feature kvar Blizzard - Turnerings/match funktion.

Bäst av 3, samma regler som officiella turneringar. 3 decks, vinnande deck får inte spelas vidare.

1
Skriv svar