Battalion 1944 - äntligen ett nytt andra världskrigsspel!

Medlem

" But...it looks like crap!"

Medlem

Ser väldigt intressant ut, är dock tveksam om man ska backa projektet. Blir väl att hålla koll på framtida uppdateringar om detta.

Medlem
Skrivet av redruM:

Såg inte armarna väldigt långa ut?

Hade inte mycket mat på den tiden vilket gjorde att dom var magrare vilket gör att armarna ser längre ut.

Medlem

Hade vart skoj att prova köra på den Tyska sidan nån gång i ett WW2 spel kampanj. Men risken är väl kanske att man blir dum förklarad för att man tycker så. Som sagt, bara ett spel.

Medlem

Alltså detta är inte final version. Inte ens alpha utan pre-alpha. Verkar som några missat detta.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Varför väljer man att presentera spel på det här viset? Är det verkligen bara jag som reagerar på det?


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Reagerade på det också, tyvärr så här vissa spel marknadsförs och presenteras, vore bra med mest bara gameplay och minimalt med kommentarer från utvecklarna.

Medlem
Skrivet av MrVodka:

Reagerade på det också, tyvärr så här vissa spel marknadsförs och presenteras, vore bra med mest bara gameplay och minimalt med kommentarer från utvecklarna.

Det är ju också en grej, men jag tänkte mest på att spelaren skjuter folk på 5m håll i princip varje scen.
Men man kan väl förhoppningsvis spela det lite seriöst också, vi får se.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Alltså detta är inte final version. Inte ens alpha utan pre-alpha. Verkar som några missat detta.

Många missar det ser jag.

Medlem

@Mindrax: Tror du missuppfattat spelet? Det är old school och sådant är inte det primära. Rekyl fanns då medförvisso, men kärnan var snabbt spel där endast skicklighet gällde. Inget hjälp med att träffa, utan hit-boxarna var små och enda hjälp du hade var att tweaka spelet så det passade dig och din spelstil. Lärokurvan var också tvärbrant och no mercy gällde. Var du envis så blev du bra med annars tröttnade du och slutade spela.

Måste få säga att detta är bästa nyheten på länge och får mig att vilja börja lira fps igen. Saknar RtCW, ET och första CoD så jäkla dant. Släpper de dessutom alla verktyg fria till communityt, så man kan göra sina egna banor, då är det en given succé enligt mig.

/Capi

Medlem

@SettleR: Jag kan bara hålla med dig helt och hållet! Har aldrig förstått mig på sådant och tycker det är total meningslöst. Nu är det dags för oss att få några old school spel som vi gillar.

/Capi

123
Skriv svar