The Division har redan snyggats till av moddare

Robot
The Division har redan snyggats till av moddare

Populära SweetFX får New York att glöda.


Medlem
The Division har redan snyggats till av moddare

ingenting huindrar mig heller.

Medlem

Hindrar mig. Varför hindrar det mig? Lås upp beta igen...

MEG
Medlem

Jag tror att Joakim hade lite för bråttom


signatur

Death is only the beginning

Medlem

rrörelse med två R, är ett gangska häftigt stavfel faktiskt

Medlem

Frågan är vad för slags "anti-cheat" de kommer ha.
Finns det ingen risk för att deras server kollar igenom vad vi har för ändrade filer och bannar oss om vi använder oss av denna modd?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Frågan är vad för slags "anti-cheat" de kommer ha.
Finns det ingen risk för att deras server kollar igenom vad vi har för ändrade filer och bannar oss om vi använder oss av denna modd?

SweetFx är inte riktigt en mod. Det är effekter som läggs på i efterhand och det kan användas i nästan alla spel.

Gnällkuk
Skrivet av ForrestFox:

Frågan är vad för slags "anti-cheat" de kommer ha.
Finns det ingen risk för att deras server kollar igenom vad vi har för ändrade filer och bannar oss om vi använder oss av denna modd?

Som ovanstående skrev så är det en injection, i alla störa spel jag spelat online så har sweetfx alltid varit tillåtet. Den hottar upp grafiken, den ger inga andra grafiska fördelar som gör ditt spel lättare.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Såg ju riktigt najs ut med SweetFx.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Huindrar? Slute opp å bråke niu!

Medlem

Vad gör Sweetfx mer än att öka kontrast, färgmättnad och lägga till skärpa?


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av majsalle:

Vad gör Sweetfx mer än att öka kontrast, färgmättnad och lägga till skärpa?

Tack.

Medlem
Skrivet av majsalle:

Vad gör Sweetfx mer än att öka kontrast, färgmättnad och lägga till skärpa?

finally.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av majsalle:

Vad gör Sweetfx mer än att öka kontrast, färgmättnad och lägga till skärpa?

YAAASS!!

Medlem

Moddare fixar det som är för "dyrt" för företagen att göra på ca en vecka..... luktar konsol nerf magic.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av ForrestFox:

Frågan är vad för slags "anti-cheat" de kommer ha.
Finns det ingen risk för att deras server kollar igenom vad vi har för ändrade filer och bannar oss om vi använder oss av denna modd?

SweetFx är inte riktigt en mod. Det är effekter som läggs på i efterhand och det kan användas i nästan alla spel.

Klart det är en mod med allt det innebär, det är helt oväsentligt om den fungerar till flera spel eftersom det i praktiken inte är spelet du moddar utan ditt grafikkorts framebuffer.

Medlem

Skulle personligen dra mig för klassificera SweetFX som modding, att dessutom kalla resultatet "snyggare" är högst subjektivt. SweetFX är ju mer eller mindre ett instagramfilter för spel, det ökar inte upplösningen på texturer, det gör inte shaders mer avancerade och det gör inte ljusrenderingen eller andra post-processing-effekter mer avancerade.

Som majsalle skrev - Det ökar mer eller mindre bara kontrast, färgmättnad och skärpa i vissa fall. Tycker ofta att SweetFX får spel att se övermättade ut, och den överdrivna kontrasten får nyanser att smälta samman till en och samma färgklump, vilket snarare gömmer detaljer än lyfter fram dem.

Medlem

huindrar och rröelse. Kjoaim Beneutt har stavningen på topp idag!


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

konstigt med The Division... först var jag hypad som fan, sen dog det helt ungefär när Betan var igång men nu känner jag mig intresserad och sugen igen.

1
Skriv svar