SVT satsar på spelmusik - dokumentär och konsert nu på Play-tjänsten

Robot
SVT satsar på spelmusik - dokumentär och konsert nu på Play-tjänsten

Den statliga televisionen bjuder på icke interaktiv spelkultur.

#bloodborne, #assassins-creed


Medlem
SVT satsar på spelmusik - dokumentär och konsert nu på Play-tjänsten

Tack för tipset!!

Medlem

Underbar konsert med grym spelmusik.
Fick fan gåshud under vissa partier av konserten

Medlem

Vafan kunde dom inte ha gjort snuttar med själva musiken/delat in det på något sätt, eller lagt upp på youtube så man kan direkt klicka till musiken man vill höra

Medlem

Jag var på en av Orvar Sävströms konserter förut, och jag kan verkligen rekommendera dem. Det var riktigt skoj.

Det var roligt med en så blandad publik också.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vafan kunde dom inte ha gjort snuttar med själva musiken/delat in det på något sätt, eller lagt upp på youtube så man kan direkt klicka till musiken man vill höra

SVT... blir inte bättre än så när de gör något
Vad glad för det lilla i alla fall.

Medlem

Två bra dokumentärer samt en konsert som jag nog lyssnat på 10 gånger nu sen i lördags

Medlem
Skrivet av drakon64:

Jag var på en av Orvar Sävströms konserter förut, och jag kan verkligen rekommendera dem. Det var riktigt skoj.

Det var roligt med en så blandad publik också.

Jag har varit på ett gäng av dem i Malmö, tyvärr verkar det som han slutat med det, iallafall Joystick i Malmö

Medlem

Bloodborne biten var ju helt fenomenal! Jisses vad dom körde den bra, fantastiskt.

Arrangera en konsert med enbart Souls/Bloodborne musik tack.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det första jag såg när jag hoppade framåt lite grann var "MUSIK FRÅN ZELDA" och så spelade de huvud-temat till "Monkey Island".
EDIT: Även Megaman tillhör Zelda tydligen xD

Medlem
Skrivet av Sebovich:

Det första jag såg när jag hoppade framåt lite grann var "MUSIK FRÅN ZELDA" och så spelade de huvud-temat till "Monkey Island".
EDIT: Även Megaman tillhör Zelda tydligen xD

Får jag föreslå att faktiskt titta på hela och lyssna på Orvars presentation. Monkey Island temat är en del i Assassins Creed delen, det presenteras inte alls vilket är lite synd (men hör lite ihop eftersom resten är från Black Flag). Men Megaman får en egen presentation och är helt skild från Zelda.

Edit* till och med jag hade fel efter så många tittningar Monkey Island är såklart i Amiga delen som kommer direkt efter Assassins Creed.

Medlem

"Logga ut för fan" var riktigt bra och nyttig.
Lite synd att den kom lite i skymundan i denna nyheten/nyhetstexten.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

"Logga ut för fan" var riktigt bra och nyttig.
Lite synd att den kom lite i skymundan i denna nyheten/nyhetstexten.

Ja den var väldigt intressant, såg den på TV I helgen av en slump typ.

Händelsen med fightingprogrammet hade jag missat helt och som de sa att hon själv mer eller mindre tvingades att inte göra en för stor grej av det hela gör en ledsen.

Medlem
Skrivet av lyrael:
Skrivet av drakon64:

Jag var på en av Orvar Sävströms konserter förut, och jag kan verkligen rekommendera dem. Det var riktigt skoj.

Det var roligt med en så blandad publik också.

Jag har varit på ett gäng av dem i Malmö, tyvärr verkar det som han slutat med det, iallafall Joystick i Malmö

Så här sa Orvar ang. det där på en annan del av internet för en stund sen

Skrivet av Orvar Säfström:

Konserten i Malmö har ingenting med oss som gör SCORE att göra. Vi har brutit samarbetet med Malmö Symfoniorkester för att de inte tog frågor om kontrakt och upphovsrätt på allvar. Nu försöker de istället pussla ihop en egen spelkonsert, utan någon som helst inblandning från oss som skapade JOYSTICK 1-6 åt dem

Medlem
Skrivet av Shimo:

"Logga ut för fan" var riktigt bra och nyttig.
Lite synd att den kom lite i skymundan i denna nyheten/nyhetstexten.

Det är en helt och hållet politisk "dokumentär" där skaparna bestämt sig för vad resultatet skulle bli innan de gjorde "dokumentären".

Frågar man kvinnor i spelindustrin så låter det annorlunda: http://business.financialpost.com/fp-tech-desk/post-arcade/ja...

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Shimo:

"Logga ut för fan" var riktigt bra och nyttig.
Lite synd att den kom lite i skymundan i denna nyheten/nyhetstexten.

Det är en helt och hållet politisk "dokumentär" där skaparna bestämt sig för vad resultatet skulle bli innan de gjorde "dokumentären".

Frågar man kvinnor i spelindustrin så låter det annorlunda: http://business.financialpost.com/fp-tech-desk/post-arcade/ja...

Men de säger ju i din länk att det inte är jämlikt med kvinnor och män inom spelindistrin och bland spelarna, det var det dokumentären bland annat handlade om. Att "hardcore" spelandet är mansdominerat är ju liksom fakta, det är bara att kolla runt bland vänner eller se vilka som kommenterar här på FZ.

Den tar även upp problemet att många gamers är väldigt elitistiska och det märks även här i kommentarsfälten ibland, spelar man fel sorts spel (bland annat mobilspel) är man inte en riktig gamer och tillåts inte snylta på den benämningen.

Medlem
Skrivet av Orvar Säfström:

Konserten i Malmö har ingenting med oss som gör SCORE att göra. Vi har brutit samarbetet med Malmö Symfoniorkester för att de inte tog frågor om kontrakt och upphovsrätt på allvar. Nu försöker de istället pussla ihop en egen spelkonsert, utan någon som helst inblandning från oss som skapade JOYSTICK 1-6 åt dem

[/quote]

Toppen! Fast det är ändå synd, Malmö symfoni orkester är så jäkla bra! Men gött att det blir mer spelmusik då, blir väl säkert uppåt landet så det blir svårt att ta sig dit men det är det säkert värt.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Sebovich:

Det första jag såg när jag hoppade framåt lite grann var "MUSIK FRÅN ZELDA" och så spelade de huvud-temat till "Monkey Island".
EDIT: Även Megaman tillhör Zelda tydligen xD

Får jag föreslå att faktiskt titta på hela och lyssna på Orvars presentation. Monkey Island temat är en del i Assassins Creed delen, det presenteras inte alls vilket är lite synd (men hör lite ihop eftersom resten är från Black Flag). Men Megaman får en egen presentation och är helt skild från Zelda.

Edit* till och med jag hade fel efter så många tittningar Monkey Island är såklart i Amiga delen som kommer direkt efter Assassins Creed.

Det är bara undertexterna som är fel, du vet texten som visas så att döva förstår vilken musik som spelas

Medlem
Skrivet av Sebovich:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Sebovich:

Det första jag såg när jag hoppade framåt lite grann var "MUSIK FRÅN ZELDA" och så spelade de huvud-temat till "Monkey Island".
EDIT: Även Megaman tillhör Zelda tydligen xD

Får jag föreslå att faktiskt titta på hela och lyssna på Orvars presentation. Monkey Island temat är en del i Assassins Creed delen, det presenteras inte alls vilket är lite synd (men hör lite ihop eftersom resten är från Black Flag). Men Megaman får en egen presentation och är helt skild från Zelda.

Edit* till och med jag hade fel efter så många tittningar Monkey Island är såklart i Amiga delen som kommer direkt efter Assassins Creed.

Det är bara undertexterna som är fel, du vet texten som visas så att döva förstår vilken musik som spelas

Ah, då är jag med. Ursäkta! Jag funderade på om din flashplayer hade flippat ur eller om du hade hoppat framåt i videon i väldigt snabb takt

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Shimo:

"Logga ut för fan" var riktigt bra och nyttig.
Lite synd att den kom lite i skymundan i denna nyheten/nyhetstexten.

Det är en helt och hållet politisk "dokumentär" där skaparna bestämt sig för vad resultatet skulle bli innan de gjorde "dokumentären".

Frågar man kvinnor i spelindustrin så låter det annorlunda: http://business.financialpost.com/fp-tech-desk/post-arcade/ja...

Politisk på vilket sätt?
Dom flesta dokumentärer som tillverkas vinklas på ett specifikt sätt för att spegla problemet eller bilden som filmen ska handla om och för att göra det på ett sätt som uppskattas av den tilltänkta målgruppen. Filmformen dokumentär har inget som helst krav på opartiskhet eller objektivitet.

1
Skriv svar