Sebastien Loeb Rally Evo

Robot
Sebastien Loeb Rally Evo

Ett rallyspel som gör det enda rätta – det försöker inte ens konkurrera med mästerliga Dirt Rally.

#milestone-studios, #sebastien-loeb-rally-evo, #codemasters, #dirt-rally, #wrc, #wrc-5-5, #dirt-3


Medlem
Sebastien Loeb Rally Evo

Vart tog betyget vägen?

Tumme upp för detaljer på testsystemet.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

MEG
Medlem

Säg namnet sex gånger i snabb följd, svårt är det
Ja vart är betyget?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Betyget saknas! Jag gissar på en trea, lät som det på recensionstexten.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:

Betyget saknas! Jag gissar på en trea, lät som det på recensionstexten.

Spot on!

Medlem

Hur är det med mp? Det jag saknar i Dirt Rally är ju att köra samma sträcka men efter/före varandra. Klassisk rallystart alltså, finns den möjligheten här?

Redaktör

Ledsen för saknat betyg, någon vänlig kollega fixade.

Skrivet av Kilrah:

Hur är det med mp? Det jag saknar i Dirt Rally är ju att köra samma sträcka men efter/före varandra. Klassisk rallystart alltså, finns den möjligheten här?

Det har standard-multiplayer, där man kan välja rally, rallycross och liknande. Men, jag har inte lyckats hitta motstånd på PS4 under testperioden, max ett par pers inne åt gången. Det bådar inte jättegott.


signatur
Medlem

"snabb asfalt i Finland"

Jag hoppas att det inte stämmer. Rally Finland kallas ju för "Grand Prix of Rallying" och "Grand Prix on Gravel". Gravel är ju grus och inte asfalt.

Låter som ett intressant alternativ till Dirt Rally, kommer troligtvis att köpa det senare i år för att ha ett alternativ till det ofta frustrerande Dirt Rally.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

"snabb asfalt i Finland"

Är de inte seriösare än så får det bli pass på den här titeln. Trevlig helg.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Dirt Rally oförlåtande? Hittar man rätt inställningar så har dom flesta nybörjare som testat spelet hemma hos mig bra mycket mindre problem än med första Dirt. Man kan tycka att spelmakarna kunde valt mer optimerade inställningar som standard dock.

Medlem

Intressant att rallyspel verkar göra värsta comebacken nu

Medlem

Dirt Rally: "...bästa rallyspelet någonsin". Nu tog ni väl i lite? RBR piskar fortfarande skiten ur de moderna titlarna, inklusive DR. Lite off-topic, ledsen men kunde inte låta bli att tycka lite... ;).
Sebastien Loeb Rally Evo är helt ointressant för mig, men hoppas det tilltalar andra. Mer rally åt folket på skrivbordet.

Medlem

Själv älskade jag Rally Masters:)
Har ännu inte hittat ett bilspel där jag får samma adrenalinkick med/mot kompisarna

Redaktör
Skrivet av ArcticFire:

"snabb asfalt i Finland"

Jag hoppas att det inte stämmer. Rally Finland kallas ju för "Grand Prix of Rallying" och "Grand Prix on Gravel". Gravel är ju grus och inte asfalt.

Låter som ett intressant alternativ till Dirt Rally, kommer troligtvis att köpa det senare i år för att ha ett alternativ till det ofta frustrerande Dirt Rally.

Skrivet av Ellakk:

"snabb asfalt i Finland"

Är de inte seriösare än så får det bli pass på den här titeln. Trevlig helg.

Det är dåligt ordval av mig. Finland körs mest på grus men även en del på asfalt. Det är ofta jäkligt snabbt, särskilt på asfaltssträckorna, och det var det jag ville lyfta fram.

Skrivet av psychoticus:

Dirt Rally oförlåtande? Hittar man rätt inställningar så har dom flesta nybörjare som testat spelet hemma hos mig bra mycket mindre problem än med första Dirt. Man kan tycka att spelmakarna kunde valt mer optimerade inställningar som standard dock.

Själva spelet, det vill säga körningen, är grymt oförlåtande - det är ett svinsvårt spel. Jag menar inte de tekniska bitarna.

Skrivet av Bromstarzan:

Dirt Rally: "...bästa rallyspelet någonsin". Nu tog ni väl i lite? RBR piskar fortfarande skiten ur de moderna titlarna, inklusive DR. Lite off-topic, ledsen men kunde inte låta bli att tycka lite... ;).

Nu tog du väl i lite?


signatur
Medlem
Citat:

Själva spelet, det vill säga körningen, är grymt oförlåtande - det är ett svinsvårt spel. Jag menar inte de tekniska bitarna.

Du förstår nog inte riktigt vad jag menade. Körningen är inte speciellt oförlåtande om du inte kör med grundinställningarna. Spelet är gjort så att tex. inställningar för force feedback påverkar svårighetsgraden ordentligt, om man inte hittat rätt inställning. Varför dom gjort så här övergår mitt förstånd (eller så är jag en okunnig rallygamer , NOT) Men jag kan gå med på att det finns några banor som är jäkligt oförlåtande. Sen kan jag väl tillägga att Pikes Peak på asfalt är så jäkla tråkigt jämfört med den gamla grusversionen i första Dirt.

1
Skriv svar