Okej, nu kan du alltså bygga VR, inne i VR

Robot
Okej, nu kan du alltså bygga VR, inne i VR

Unreal 4-editorn får VR-interface. Hjärnan kokar.


Medlem
Okej, nu kan du alltså bygga VR, inne i VR

Ser riktigt roligt ut!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser coolt ut men jag är tveksam till att det är bättre än mus och kb=P

Medlem
Medlem

Ser jobbigt ut!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Medlem

Verkar som sagt opraktiskt.

phi
Medlem
Flakmonkey

Det är ju tufft helt klart men som allt sånt här (kinect exemepelvis) så är ju den brinnande frågan om det är smidigare och mer precist. När nyhetens behag lagt sig är det det enda som är viktigt. Speciellt när det kommer till utvecklingsverktyg.

Medlem

Det kommer ju knappast ersätta mus+kb men att kunna designa sin VR-värld medan man faktiskt ser den i VR låter ju onekligen som en bra feature.

Medlem

Häftigt men borde bli riktigt jobbigt efter ca 20 minuter

Medlem

Nytt framtida begrepp: VR-arm.

Medlem
Skrivet av Sille:

Ser coolt ut men jag är tveksam till att det är bättre än mus och kb=P

Jag kan se en del fördelar med detta men det beror ju helt på hur gränssnittet i VR är utformat. oavsett om det är bättre eller ej så är det i alla fall ett utmärkt komplement.

Medlem

Ni som hånar? är ni knäppa? Fattar ni inte potentialen med detta. Denna innovation är början på någonting stort, VR har inte ens knappt kommit ut på marknaden och man har redan kunnat börja designa med VR. Tänk er speldesigners om max 10 år, hur dom kommer att designa istället för kb+mus. Att leva sig in i världen man skapar.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

1
Skriv svar