Efterlängtade Xcom 2 har släppts – här är lanseringstrailern!

Robot
Efterlängtade Xcom 2 har släppts – här är lanseringstrailern!
Medlem
Efterlängtade Xcom 2 har släppts – här är lanseringstrailern!

Frun ringde och frågade om det var ok om hon spelade rollspel med sina vänner ikväll och om jag själv kunde fixa middag, fredagsmysa och natta barnen.

Så det bli pizza till barnen, nån vidrig Barbie-film och fri tillgång till godis om barnen nattar sig själv.

Pappa ska ju rädda världen!
Det måste ge tillräckliga pappapoäng!

Testpilot

Varför är jag på jobbet? argh!

Medlem

Ölen är på kylning och Flexen är inlagd. Bara 30min kvar av arbetsveckan. viva la resistance!

wtf, hade helt glömt bort det.

Men nu fick man en fin överraskning.

Medlem

Verkar ju vara the Shit det här om man ska tro trailern, har inte spelat ett enda av dem men har ettan i steambiblioteket, kanske värt att dra igång ändå...

Medlem

Jag har saknat musiken. Blir nog en bra helg

Medlem

Är det bara jag som tycker att musiken i slutet av trailern påminner en hel del om en slinga i ME-serien?

Medlem

So far, so good!

Har spelat sedan 7 imorse none stopp och upptäckte precis att det var lunch för 30 minuter sedan, gott betyg i mina ögon.

Skrivet av Jaasii:

Är det bara jag som tycker att musiken i slutet av trailern påminner en hel del om en slinga i ME-serien?

Tänkte på det också faktiskt.

Medlem

Bra spel - mindre bra release. Finns en del buggar som de borde ha dödat i god före släpp. Hur som helst har jag spelat fem timmar och byggt om mina mannar på alla möjliga roliga vis. 5/5


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Frun ringde och frågade om det var ok om hon spelade rollspel med sina vänner ikväll och om jag själv kunde fixa middag, fredagsmysa och natta barnen.

Så det bli pizza till barnen, nån vidrig Barbie-film och fri tillgång till godis om barnen nattar sig själv.

Pappa ska ju rädda världen!
Det måste ge tillräckliga pappapoäng!

Jag skickade iväg min fru (och son) till vänner över helgen istället

Medlem

Ja, det behöver optimeras! En bra stationär gaming dator hjälper inte mycket. Men jäklar vad mycket bättre och roligare gameplay det är än EU/EW.

Medlem

Riktigt fint gibb

Medlem

Tog ledigt från jobbet för XCOM 2 idag! Mycket väl spenderade komp-timmar kan jag tillägga

k3m
Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Syrfid:

Frun ringde och frågade om det var ok om hon spelade rollspel med sina vänner ikväll och om jag själv kunde fixa middag, fredagsmysa och natta barnen.

Så det bli pizza till barnen, nån vidrig Barbie-film och fri tillgång till godis om barnen nattar sig själv.

Pappa ska ju rädda världen!
Det måste ge tillräckliga pappapoäng!

Jag skickade iväg min fru (och son) till vänner över helgen istället

aargh! jag har för unga småttingar för sånt sen gillar jag skarpt intrycken av Xcom2, vilket jag inte gjorde av ettan jag måste försöka få iväg frun med ungarna nånstans

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Syrfid:

Frun ringde och frågade om det var ok om hon spelade rollspel med sina vänner ikväll och om jag själv kunde fixa middag, fredagsmysa och natta barnen.

Så det bli pizza till barnen, nån vidrig Barbie-film och fri tillgång till godis om barnen nattar sig själv.

Pappa ska ju rädda världen!
Det måste ge tillräckliga pappapoäng!

Jag skickade iväg min fru (och son) till vänner över helgen istället

aargh! jag har för unga småttingar för sånt sen gillar jag skarpt intrycken av Xcom2, vilket jag inte gjorde av ettan jag måste försöka få iväg frun med ungarna nånstans

Resultatet av utfallet på min plan.
Frun ställde in sitt rollspel eftersom vi inte hunnit ses på hela veckan. Detta trots protester från min sida och påminnelser om att vänskap måste vårdas. Hon kontrade med att det måste kärleken också.

Vi lagade således Tacos ihop hela familjen.
Sen såg vi nått barnprogram ihop. Jag lyckades efter en stund smita iväg och spela intro plus första uppdraget.

Frun kommer in. Tittar på skärmen, tittar på mig, tittar på skärmen igen. Suckar och frågar retoriskt: Så det var därför det var så viktigt med mitt rollspelande idag...

Ja svarar jag.

Sen vill äldsta tjejen läsa Harry Potter tillsammans. (godis mot nattning går inte när en moder är nörvarande) så vi läser slut tredje boken. Från lillasysters rum hörs snarkningar från två.

Jag ser min chans, hämtar en Öl (Svarte Petter special från Lundabryggeriet). Smyger ner till datorn. Påbörjar uppdrag tre. Hör hur det knakar i trappan. Frun kommer in.

- Du man ska vårda kärleken om man vill ha kärlek, datorspel är inte förspel.

Istället blir det på spåret med ostbågar och en öl till innan jag somnar i soffan.

Idag är jag borta hela dagen och vill egentligen bara spela Xcom2...

Skrivet halvspringande genom Malmö. Jag försova mig nämligen också.....

Medlem

hehehe svårt det där med datorspelande när man är vuxen

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Syrfid:

Frun ringde och frågade om det var ok om hon spelade rollspel med sina vänner ikväll och om jag själv kunde fixa middag, fredagsmysa och natta barnen.

Så det bli pizza till barnen, nån vidrig Barbie-film och fri tillgång till godis om barnen nattar sig själv.

Pappa ska ju rädda världen!
Det måste ge tillräckliga pappapoäng!

Jag skickade iväg min fru (och son) till vänner över helgen istället

aargh! jag har för unga småttingar för sånt sen gillar jag skarpt intrycken av Xcom2, vilket jag inte gjorde av ettan jag måste försöka få iväg frun med ungarna nånstans

Xcom är bästa sortens spel för föräldrar, tunebased... du kan gå ifrån i stort sätt när som helst, spelet väntar ju på din tur.

Medlem

Installerat och klart runt 10 tiden igår, satt till 04:00 i morse, klart godkänt och en tumme upp

Medlem

Inhandlade detta omgående och är väldigt nöjd med köpet.

Medlem
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av k3m:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Syrfid:

Frun ringde och frågade om det var ok om hon spelade rollspel med sina vänner ikväll och om jag själv kunde fixa middag, fredagsmysa och natta barnen.

Så det bli pizza till barnen, nån vidrig Barbie-film och fri tillgång till godis om barnen nattar sig själv.

Pappa ska ju rädda världen!
Det måste ge tillräckliga pappapoäng!

Jag skickade iväg min fru (och son) till vänner över helgen istället

aargh! jag har för unga småttingar för sånt sen gillar jag skarpt intrycken av Xcom2, vilket jag inte gjorde av ettan jag måste försöka få iväg frun med ungarna nånstans

Resultatet av utfallet på min plan.
Frun ställde in sitt rollspel eftersom vi inte hunnit ses på hela veckan. Detta trots protester från min sida och påminnelser om att vänskap måste vårdas. Hon kontrade med att det måste kärleken också.

Vi lagade således Tacos ihop hela familjen.
Sen såg vi nått barnprogram ihop. Jag lyckades efter en stund smita iväg och spela intro plus första uppdraget.

Frun kommer in. Tittar på skärmen, tittar på mig, tittar på skärmen igen. Suckar och frågar retoriskt: Så det var därför det var så viktigt med mitt rollspelande idag...

Ja svarar jag.

Sen vill äldsta tjejen läsa Harry Potter tillsammans. (godis mot nattning går inte när en moder är nörvarande) så vi läser slut tredje boken. Från lillasysters rum hörs snarkningar från två.

Jag ser min chans, hämtar en Öl (Svarte Petter special från Lundabryggeriet). Smyger ner till datorn. Påbörjar uppdrag tre. Hör hur det knakar i trappan. Frun kommer in.

- Du man ska vårda kärleken om man vill ha kärlek, datorspel är inte förspel.

Istället blir det på spåret med ostbågar och en öl till innan jag somnar i soffan.

Idag är jag borta hela dagen och vill egentligen bara spela Xcom2...

Skrivet halvspringande genom Malmö. Jag försova mig nämligen också.....

Förspel å kärlek tar ju max 20 minuter

1
Skriv svar