Testa Star Citizen gratis nästa vecka

Robot
Medlem
Testa Star Citizen gratis nästa vecka

Ska försöka hålla mig tills det är helt färdigt. Känner mig fortfarande lite avig mot SC.

Medlem

14 februari ska dom dela upp spelen till två spel med. Så man får betala 60 euro för vardera.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

14 februari ska dom dela upp spelen till två spel med. Så man får betala 60 euro för vardera.

Sant, fast det har ju ingen betydelse. De som redan har betalat får ju bägge två. De som inte har betalat något spelar det ju ingen roll för, de har ju inget investerat i det.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

14 februari ska dom dela upp spelen till två spel med. Så man får betala 60 euro för vardera.

Det har jag helt missat, en fps-del och en rymd-del?

CTI
Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av rmpyro:

14 februari ska dom dela upp spelen till två spel med. Så man får betala 60 euro för vardera.

Det har jag helt missat, en fps-del och en rymd-del?

Open world "space" delen & single player kampanjen kommer säljas för sig.


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Inaktiv

Blire lite rabatt på Freelancer skeppet efteråt kanske jag är lite intresserad.

Medlem

Om man inte vill investera för mycket i detta spelet räcker det givetvis med starterskeppet aurora med paket. Det går på 35 dollar plus VAT sedan årsskiftet. 20 eller 25% extra. Blandar jämt ihop vad som gäller.

Men ifall man kan tänka sej att lägga lite till så skulle jag lätt gå på paket med avenger istället som typ är en straight upgrade från aurora. Kostar 75 dollar för base-modellen med starter paket plus VAT.

Dessutom kommer ni ha nytta av detta skeppet för alltid då det är den singlefighter som ger mest DPS med en säng som dessutom har ett lastutrymme. Det finns singlefighters som gör mer skada än detta skeppet, men dessa saknar säng och lastutrymme (förutom cutlass, men den kostar 100 dollar och för tillfället suger i dogfighting). Varför är sängen och lastutrymmet viktigt då? Jo, utan säng kan ni inte logga av vart som helst. Utan lastutrymme kan ni inte ha med er extra fuel som gör så att ni troligen kommer kunna gå ut utanför skeppet och tanka skeppet manuellt. Därmed kan ni ta er väldigt långt med detta skeppet.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Gäller bara att folk har bredband nog för det, är ju en ganska saftig nedladdning

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av rmpyro:

14 februari ska dom dela upp spelen till två spel med. Så man får betala 60 euro för vardera.

Sant, fast det har ju ingen betydelse. De som redan har betalat får ju bägge två. De som inte har betalat något spelar det ju ingen roll för, de har ju inget investerat i det.

Jag kan lova dig att om t ex Call o Duty hade delat upp multiplayer och singleplayer i separata delar och tagit fullpris för varje så hade det blivit ett jävla liv.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av rmpyro:

14 februari ska dom dela upp spelen till två spel med. Så man får betala 60 euro för vardera.

Sant, fast det har ju ingen betydelse. De som redan har betalat får ju bägge två. De som inte har betalat något spelar det ju ingen roll för, de har ju inget investerat i det.

Jag kan lova dig att om t ex Call o Duty hade delat upp multiplayer och singleplayer i separata delar och tagit fullpris för varje så hade det blivit ett jävla liv.

Det stämmer mycket väl, men alla vet att Chris(t) Robert är totalt ofelbar samt att hans fisar luktar viol. Snart kommer en sektmedlem och förklarar varför detta beslut är jättebra och absolut inte får ifrågasättas.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tomten:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av rmpyro:

14 februari ska dom dela upp spelen till två spel med. Så man får betala 60 euro för vardera.

Sant, fast det har ju ingen betydelse. De som redan har betalat får ju bägge två. De som inte har betalat något spelar det ju ingen roll för, de har ju inget investerat i det.

Jag kan lova dig att om t ex Call o Duty hade delat upp multiplayer och singleplayer i separata delar och tagit fullpris för varje så hade det blivit ett jävla liv.

Det stämmer mycket väl, men alla vet att Chris(t) Robert är totalt ofelbar samt att hans fisar luktar viol. Snart kommer en sektmedlem och förklarar varför detta beslut är jättebra och absolut inte får ifrågasättas.

Nu är Call of Duty en horribel liknelse, men visst är det märkligt att dela spelet i två bitar.

Medlem

Problematiken ligger väl i att bas-paketet är väldigt billigt jämtemot ett snarlikt spel. Hade dom tagit 7-800 kr för spelet så hade nog alla varit förbannade ifall denna splitt kommit. Istället för att höja hela paketets pris väljer RSI att förlägga kostnaden på konsumenten som både vill lira single och multiplayer. Det är mina spekulationer iaf.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Problematiken ligger väl i att bas-paketet är väldigt billigt jämtemot ett snarlikt spel. Hade dom tagit 7-800 kr för spelet så hade nog alla varit förbannade ifall denna splitt kommit. Istället för att höja hela paketets pris väljer RSI att förlägga kostnaden på konsumenten som både vill lira single och multiplayer. Det är mina spekulationer iaf.

Okej, om priset är, som du skriver "väldigt billigt jämtemot ett snarlikt spel", vad är priset?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av rmpyro:

14 februari ska dom dela upp spelen till två spel med. Så man får betala 60 euro för vardera.

Sant, fast det har ju ingen betydelse. De som redan har betalat får ju bägge två. De som inte har betalat något spelar det ju ingen roll för, de har ju inget investerat i det.

Jag kan lova dig att om t ex Call o Duty hade delat upp multiplayer och singleplayer i separata delar och tagit fullpris för varje så hade det blivit ett jävla liv.

Det stämmer mycket väl, men alla vet att Chris(t) Robert är totalt ofelbar samt att hans fisar luktar viol. Snart kommer en sektmedlem och förklarar varför detta beslut är jättebra och absolut inte får ifrågasättas.

Nu är Call of Duty en horribel liknelse, men visst är det märkligt att dela spelet i två bitar.

att dela upp spelet är ju bara girigt o själviskt. singelspelet lär också ha uppkopplingsDRM.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av vbgbasse:

Problematiken ligger väl i att bas-paketet är väldigt billigt jämtemot ett snarlikt spel. Hade dom tagit 7-800 kr för spelet så hade nog alla varit förbannade ifall denna splitt kommit. Istället för att höja hela paketets pris väljer RSI att förlägga kostnaden på konsumenten som både vill lira single och multiplayer. Det är mina spekulationer iaf.

Okej, om priset är, som du skriver "väldigt billigt jämtemot ett snarlikt spel", vad är priset?

Det ligger på 35 dollar plus VAT. När jag köpte spelet betalade man inte ens VAT och dollarn låg på 7.5 kr/dollarn. Det blir väl strax över 300 för hela skiten.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av vbgbasse:

Problematiken ligger väl i att bas-paketet är väldigt billigt jämtemot ett snarlikt spel. Hade dom tagit 7-800 kr för spelet så hade nog alla varit förbannade ifall denna splitt kommit. Istället för att höja hela paketets pris väljer RSI att förlägga kostnaden på konsumenten som både vill lira single och multiplayer. Det är mina spekulationer iaf.

Okej, om priset är, som du skriver "väldigt billigt jämtemot ett snarlikt spel", vad är priset?

Det ligger på 35 dollar plus VAT. När jag köpte spelet betalade man inte ens VAT och dollarn låg på 7.5 kr/dollarn. Det blir väl strax över 300 för hela skiten.

Så det kommer kosta dryga 300 kr vid release för båda spelen tillsammans? Eller vad är det du kallar för "baspaket"?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

https://youtu.be/Xn1FG0pg8bQ

Star Citizen: Space Investigations of The Future

Medlem

Hur man kan släppa den här dyngan och be folk testa i en vecka är ju ett under...

1
Skriv svar