Dragon Age II är officiellt

Medlem
Dragon Age II är officiellt

Väntar med förväntan.

Medlem

ueeck, äcklig bild


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av Perre:

Väntar med förväntan.

inte så aktiv här på fz va?:(


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Jag ser fram emot ett avtäckande i alla fall. Undrar om det kommer fungera likadant som Mass Effect, där valen i ettan påverkar tvåan... Vill följa efter Morrigan!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Moderator | Testpilot

Skulle vara roligare om det var något nytt. Att dem visar något av ett nytt Dragon age och mass effect är ju grymt men bah...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av linkan18:

ueeck, äcklig bild

http://www.cad-comic.com/cad/20091012
är allt jag säger

Medlem
Skrivet av DegJ:
Skrivet av linkan18:

ueeck, äcklig bild

http://www.cad-comic.com/cad/20091012
är allt jag säger

haha!

Medlem
Inaktiv

Ge oss Baldur's Gate 3!

Medlem

Ge oss Dragon Age 2.. BioWare kommer bara kunna förbättra det första spelet.. lite tweak och vi har oss kanske ett mästerverk? Det grafiska behöver garanterat ett uppschwing.


signatur

Have a good time!

Medlem

Oh can't wait! Hoppas innerligt på att det handlar om DA2.

Medlem

Trevligt trevligt, ser fram emot vad de har att erbjuda.


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Lite nerdgasm om de helt plötsligt skulle announca Baldur's Gate 3!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

2'an i "2morrow" säger ju allt. Måste vara Dragon Age 2 som dom menar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger, dålig balansering av spells och klasser (mass paralysis > allt?) och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

Baldur's Gate 3 eller Neverwinter Nights 3 är vad jag vill ha. :/

Medlem
Skrivet av Wartex:

Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger, dålig balansering av spells och klasser (mass paralysis > allt?) och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

Baldur's Gate 3 eller Neverwinter Nights 3 är vad jag vill ha. :/

kanske så är karaktärerna lika deras andra karaktärer, men vad spelar det egentligen för roll om det funkar i spelet?

Jag tycker att DA var rikigt bra, "expansionen" var väl ingen höjdare. Men jag ser fram emot nästa del, för spelvärlden och storyn har potential


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Wartex:

Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger, dålig balansering av spells och klasser (mass paralysis > allt?) och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

Baldur's Gate 3 eller Neverwinter Nights 3 är vad jag vill ha. :/

kanske så är karaktärerna lika deras andra karaktärer, men vad spelar det egentligen för roll om det funkar i spelet?

Jag tycker att DA var rikigt bra, "expansionen" var väl ingen höjdare. Men jag ser fram emot nästa del, för spelvärlden och storyn har potential

För att det inte är lika kul att spela samma spel som man har spelat 2-3 gånger tidigare. För mig får originalitet mer poäng än copy & paste. Dave Snell, skribent på Gamezone.com beskrev det bäst tycker jag:

[http://pc.gamezone.com/editorials/item/why_im_bored_with_biow...]

EDIT: Läste Key Features nu i Master_Johans länk och såg:

-Determine your rise to power from a destitute refugee to the revered champion of the land.

-Think like a general and fight like a Spartan with dynamic new combat mechanics that put you right in the heart of battle whether you are a mage, rogue, or warrior.

Underdog till världens räddare. Mage, rogue, warrior. Hmm... låter som de har något nytt på gång här!

Aja, trailern får väl försöka övertyga mig annat den 17:e.

Medlem
Medlem

Jag gillade inte Dragon Age så mycket. För mycket "osynliga väggar" och för linjär värld enligt min smak för att vara ett RPG. Ser inte fram emot någon tvåa

Skrivet av Wartex:

Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger,

Håller även med här lite.

Skrivet av Wartex:

... och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

Kan inte yttra mig så mycket om magin i spelet eftersom jag aldrig spelade såpass mycket innan jag gav upp av avsmak..

För övrigt... urk för svengelska.:down:


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

hum kan man spela med sin tidigare karaktär tro eller är det en nystart som gäller.

QRT
Medlem
Skrivet av T.Mani:

Jag gillade inte Dragon Age så mycket. För mycket "osynliga väggar" och för linjär värld enligt min smak för att vara ett RPG. Ser inte fram emot någon tvåa

Håller med. Lite mer frihet i stil med BG-serien vore inte helt fel. Visst fanns det "osynliga väggar" där också kanske, men det hade ändå en känsla av en frihet som inte existerade i Dragon Age.

Ser fortfarande fram emot detta dock.:up:

Medlem

BG3 el NWN3 från Bioware kommer aldrig att komma. Wizards of the Coast la sig i utveckligen av spelen för mycket för Biowares smak. De var tvugna få storys och quests godkända av WoTC vilket jag gissar blev lite jobbigt i längden.

Älskar dock upplägget på BG spelen där man gick från zon till zon för att låsa upp dem på världskartan. Gissar dock att de inte kommer komma i DA2

Men kommer ändå att köpa DA2 då det kommer för DA var det bästa fantasy rollspelet på år och dar


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

AW8
Medlem

Niiiiiiiice!!!!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Medlem

bara jag som hoppas på mer "coolare" armor vapen etc i storyn, på slutet fick jag modda när jag lira igenom hela för fanns inte så mycket ball utrustning tyckte jag då, absolut inte kläder men även annat var för lite epic ..

Medlem

Härligt, blir ett inköp när priset sjunkit till 200kr, köpte ettan för 230 och det var väl värt pengarna.

Medlem

Tror inte vi får se något BG3 i första taget eftersom Bioware tidigare antytt att de inte gillat alla restriktioner som Wizards tvingar dem att följa när de använder sig av D&D.

Hoppas jag har fel dock!

edit: Ah, LocSin var bra snabbare!

Medlem
Skrivet av Wartex:

Urk. Dragon Age hade ju för sin tid ful grafik, linjärt gameplay och fattiga dialoger, dålig balansering av spells och klasser (mass paralysis > allt?) och Alistair och Shale var de enda personerna i spelet som inte var helt generic (eller ja, Alistair är ju i princip Carth Onasi, och Shale är HK-47 för de som spelat KoTOR, så helt orginella är de inte) och faktiskt gick att gilla. Voice-actingen skötte de bra dock.

Baldur's Gate 3 eller Neverwinter Nights 3 är vad jag vill ha. :/

Håller med, förutom att jag helst av allt skulle vilja se ett Planescape: Torment 2


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

12
Skriv svar