Dragon's Crown avklarat

Flakmonkey
Dragon's Crown avklarat

Har klarat av mitt första (oklart om det blir fler) spel under Kap
Verde-vistelsen. Eftersom detta skrivs på en mobil under dagens
internettimme (det är bara tillgängligt i loungen) så blir recension
superkort.

Underhållande beat em up med mycket lätta rollspelselement i fantasymiljö.
Snygg som fan om man gillar stilen men jag ifrågasätter faktiskt designen
av vissa kvinnliga karaktärer som känns lite sådär. Spelade på normal och
då räckte tyvärr button mashing väldigt långt men jag antar att det är
annorlunda på högre svårighetsgrader. Passar Vitan mycket bra och jag kan
trots dess negativa sidor rekommendera det då jag trots dem hade kul hela
vägen.

För övrigt är Kap Verde härligt och en perfekt plats om målet är att bara
ta det lugnt med bra service och finfint väder

#blogg

Medlem
Dragon's Crown avklarat

Varför ifrågasätter du inte designen på manliga karaktärer?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Flakmonkey

Framförallt för att de inte fläker ut sig så fort de får chansen till det. Även om situationen inte känns riktigt passande. Har inget problem med nakenhet och sexighet i situationer där det i min mening är vettigt, men här känns det mest bara gubbsjukt på något vis. Lite Beavis & Butthead för att använda en 90-talsreferens

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Framförallt för att de inte fläker ut sig så fort de får chansen till det. Även om situationen inte känns riktigt passande. Har inget problem med nakenhet och sexighet i situationer där det i min mening är vettigt, men här känns det mest bara gubbsjukt på något vis. Lite Beavis & Butthead för att använda en 90-talsreferens

Aldrig sett dvärgen i spelet? Precis som kvinnliga karaktärer är kroppen onaturligt muskulös och stövlar och kalsonger är det enda han har på sig. Helt klart värre än alla kvinnorna i spelet.
Men det är väl som vanligt att det är så normalt med nakna män och inne med 3e vågsfeminism att man måste passa på att klaga på hur kvinnorna ser ut.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Flakmonkey

Det är inte nakenheten i sig utan att när man hoppar med Amazonen så måste hon visa upp rumpan, att den kvinnliga trollkarlen har så stora bröst och en sån bröstfysik att hon skulle passa i doa, eller att den kvinnliga krigarmunken som ligger döende visar sitt visserligen täckta kön men ett som är täckt av en skötesbälte. Eller försäljerskan i byn. Jag har dock inget problem med att Amazonen är muskulös eller har abnormt stora lår och dockanaikte

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är inte nakenheten i sig utan att när man hoppar med Amazonen så måste hon visa upp rumpan, att den kvinnliga trollkarlen har så stora bröst och en sån bröstfysik att hon skulle passa i doa, eller att den kvinnliga krigarmunken som ligger döende visar sitt visserligen täckta kön men ett som är täckt av en skötesbälte. Eller försäljerskan i byn. Jag har dock inget problem med att Amazonen är muskulös eller har abnormt stora lår och dockanaikte

Värt att titta på. Håller med mycket om vad TB säger. Kvinnorna och männen! i spelet är så överdrivna att det inte är sexigt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har Dagon's Crown på mitt vita just nu då jag laddad det under någon gratismånad! Låter som att det är värt att lira då.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nosnos:

Det är inte nakenheten i sig utan att när man hoppar med Amazonen så måste hon visa upp rumpan, att den kvinnliga trollkarlen har så stora bröst och en sån bröstfysik att hon skulle passa i doa, eller att den kvinnliga krigarmunken som ligger döende visar sitt visserligen täckta kön men ett som är täckt av en skötesbälte. Eller försäljerskan i byn. Jag har dock inget problem med att Amazonen är muskulös eller har abnormt stora lår och dockanaikte

https://www.youtube.com/embed/s5Q5KD7zwBs

Värt att titta på. Håller med mycket om vad TB säger. Kvinnorna och männen! i spelet är så överdrivna att det inte är sexigt.

Har du verkligen sett hela?

Varför kritiserar du Nosnos med argumentet "men männen då". Du går mot det du håller med om.

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nosnos:

Det är inte nakenheten i sig utan att när man hoppar med Amazonen så måste hon visa upp rumpan, att den kvinnliga trollkarlen har så stora bröst och en sån bröstfysik att hon skulle passa i doa, eller att den kvinnliga krigarmunken som ligger döende visar sitt visserligen täckta kön men ett som är täckt av en skötesbälte. Eller försäljerskan i byn. Jag har dock inget problem med att Amazonen är muskulös eller har abnormt stora lår och dockanaikte

https://www.youtube.com/embed/s5Q5KD7zwBs

Värt att titta på. Håller med mycket om vad TB säger. Kvinnorna och männen! i spelet är så överdrivna att det inte är sexigt.

Har du verkligen sett hela?

Varför kritiserar du Nosnos med argumentet "men männen då". Du går mot det du håller med om.

Jag har sett hela men jag håller inte med om allt. Om det finns något du inte förstår för att det är på engelska kan jag översätta det åt dig.

Vilken del är det jag går mot? Att man ska ta alla karaktärer i spelet med en nypa salt för att både kvinnorna och männen i spelet är extrema stereotyper av det vi ser i filmer och spel idag?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Nosnos:

Det är inte nakenheten i sig utan att när man hoppar med Amazonen så måste hon visa upp rumpan, att den kvinnliga trollkarlen har så stora bröst och en sån bröstfysik att hon skulle passa i doa, eller att den kvinnliga krigarmunken som ligger döende visar sitt visserligen täckta kön men ett som är täckt av en skötesbälte. Eller försäljerskan i byn. Jag har dock inget problem med att Amazonen är muskulös eller har abnormt stora lår och dockanaikte

https://www.youtube.com/embed/s5Q5KD7zwBs

Värt att titta på. Håller med mycket om vad TB säger. Kvinnorna och männen! i spelet är så överdrivna att det inte är sexigt.

Har du verkligen sett hela?

Varför kritiserar du Nosnos med argumentet "men männen då". Du går mot det du håller med om.

Jag har sett hela men jag håller inte med om allt. Om det finns något du inte förstår för att det är på engelska kan jag översätta det åt dig.

Vilken del är det jag går mot? Att man ska ta alla karaktärer i spelet med en nypa salt för att både kvinnorna och männen i spelet är extrema stereotyper av det vi ser i filmer och spel idag?

Hah. Det är lungt men tack för att du erbjuder dig att översätta ett klipp på ca 20 minuter, om det var så att jag inte skulle förstå. Din argumentationsstil gör mig ledsen och svarslös..

Jag får bara känslan att du missar stora delar av poängen han vill göra, men kanske är en del av det du inte håller med om.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Har Dagon's Crown på mitt vita just nu då jag laddad det under någon gratismånad! Låter som att det är värt att lira då.

Helt klart skönt tidsfördriv, gillar man beat em up så ännu bättre.

Medlem

Äre nu jag ska klämma mig in i PK debatten och säga att rangern är ball?

1
Skriv svar