Red Dead Redemption fanns på Xbox One en kort stund

Robot
Red Dead Redemption fanns på Xbox One en kort stund

Rockstars mästerverk på väg till den här konsolgenerationen?

#red-dead-redemption, #rockstar-games, #microsoft


Medlem
Red Dead Redemption fanns på Xbox One en kort stund

Det står väl att det handlar om bakåtkompabiliteten

Medlem

Red dead redemption är en av de bästa spelen som gjorts! Hoppas det kommer till PC någongång. Ägt det sedan det kom ungefär men spelade det inte förrän i sommras (för jag är dum i huvudet)

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Red dead redemption är en av de bästa spelen som gjorts! Hoppas det kommer till PC någongång. Ägt det sedan det kom ungefär men spelade det inte förrän i sommras (för jag är dum i huvudet)

Har samma problem köper spel vid release så hör man att dom är så buggiga så att man väntar på att börja spela dom, och så glömmer man bort dom till slut

Medlem

Detta spel var helt underbart när det kom, men jag försökte gå tillbaka till det i höstas. Efter att ha spelat många nyare 3rd-persons så var kontrollen inte så fantastiskt längre tyvärr. Men, det är fortfarande ett fantastiskt spel och ack vad underbart det vore med en 2:a...i minst 1080/60p.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Mycket bra spel när det kom. Men man ska nog passa sig för att köpa det nu om man inte har stor spel torka. Jag körde det tillräckligt när det kom och expansionen men fastnade aldrig för mp läget.

Medlem

Om det väl släpps för bakåtkompabiliteten på Xbox One blir det direkt att jag köper det iaf!
Aldrig haft chansen att spela det tidigare tyvärr, men om det väl kommer till Xbox One Bakåtkompabilitet så blir det att spela av!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

PC release? Pff lika stor chans som HL3.

Medlem

Story: 9/10
Grafik: 6/10 (förmodligen bättre nu då)
Ljud: 9/10
Kontroll: 7/10
Spelglädje och mysfaktor: 10/10

Totalt skulle jag säga 9/10 och gillar man westerngenren så är det omissbart.

Har man ändå missat det så lyssna inte på gnällisar utan se till att få njuta av känslan att rida på en häst i solnedgången och njuta av känslan att vara en cowboy, det är stort!

Sen vill jag gå jävligt offtopic och säga att Bone Tomahawk är den brutalaste westernfilmen jag sett:
http://www.imdb.com/title/tt2494362
Skippa trailern, helst även länken för att undvika spoilers, höj volymen och häll upp whiskeyn!

Medlem

Ett av dem bästa spelen någonsin, hoppas dem släpper ett nytt med samma känsla!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Kommer vi någonsin att få se Red dead redemption 2 tro?

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Story: 9/10
Grafik: 6/10 (förmodligen bättre nu då)
Ljud: 9/10
Kontroll: 7/10
Spelglädje och mysfaktor: 10/10

Totalt skulle jag säga 9/10 och gillar man westerngenren så är det omissbart.

Har man ändå missat det så lyssna inte på gnällisar utan se till att få njuta av känslan att rida på en häst i solnedgången och njuta av känslan att vara en cowboy, det är stort!

Sen vill jag gå jävligt offtopic och säga att Bone Tomahawk är den brutalaste westernfilmen jag sett:
http://www.imdb.com/title/tt2494362
Skippa trailern, helst även länken för att undvika spoilers, höj volymen och häll upp whiskeyn!

Tack för filmtipset!

Medlem
Skrivet av Zippy:

Kommer vi någonsin att få se Red dead redemption 2 tro?

Red Dead 3 skulle nog vara mer korrekt att skriva/säga tror jag. Red Dead Revolver var det första spelet från Rockstar Games. Det andra spelen var Red Dead Redemption.

Får hoppas på en PC release till nästa spel.

En ung John Marson eller legenden Landon Rickets skulle vara riktigt häftigt att spela som.

Ambassadör
Xbox

Det vore ju nice om det blev bakåtkompatibelt på Xbox One, suveränt spel! Stämningen är så jäkla bra! Varva spelandet med att se gamla western-rullar för optimal feeling.


signatur

Jump in.

Medlem

Spelar ingen roll om det "bara" blir en portad PS3-version till PS4 för mig. Givet köp ändå sedan PS3:an brakade ihop.

Medlem

Witcher 3 är nog det enda spelet för mig som har lyckats slå Red Dead Redemption i Open World anda, och då har det ändå tagit 3 år sedan RDR släpptes. Jag har spelet ut RDR 3 ggr och är rätt trött på det.

Medlem
Skrivet av nils45:

Witcher 3 är nog det enda spelet för mig som har lyckats slå Red Dead Redemption i Open World anda, och då har det ändå tagit 3 år sedan RDR släpptes. Jag har spelet ut RDR 3 ggr och är rätt trött på det.

Spelet släpptes 2010.

Avstängd

Klassisk ms-180


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Undrar om de som hållit sin konsol offline sen dess att det blev tillgängligt kan spela igenom hela spelet.

RDR dödade i princip alla chanser för oss att få ett nytt bra Western spel. Mest för inga utvecklare kommer ens kunna komma i närheten av kvalitén RDR hade.

Medlem

Tvivlar någorlunda på en ps4-version om det inte blir en remaster. Ps4an är faktiskt inte i närheten utav kraftfull nog att kunna emulera ps3-spel på ett bra sätt.

Har för mig att man måste ha ungefär 3ggr hårdvaran för att kunna emulera spel ordentligt, speciellt i 3d-spel.
Tekniskt sett så ligger Ps4ans CPU på ungefär samma nivå som den i ps3ans, men den använder nyare teknik som gör den mer effektiv, den är inte mer kraftfull.

Att sedan försöka emulera en annan cpu-struktur än x86 gör det hela ännu mer komplicerat. Xbox One försöker t ex emulera PowerPC i nuläget och det fungerar endast väl i vissa titlar, dock har det lett till vissa förbättringar, t ex mako-sekvenserna i Mass Effect, men sämre generellt sett.
Dock har de lyckats få bort mkt tearing i emuleringen på xbox one vilket måste sägas är ett stort plus, nu ska de bara få till mer stabila framerates så kommer det nog bli jäkligt bra.

Vill man ha mer koll på vilka spel som håller på att bli bakåtkompatibla och se vilka som röstats fram så kan man kolla här: https://xbox.uservoice.com/forums/298503-backwards-compatibil...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Rykten säger att RDR 2 släpps i oktober

Medlem
Skrivet av Mastermind530974:

RDR dödade i princip alla chanser för oss att få ett nytt bra Western spel. Mest för inga utvecklare kommer ens kunna komma i närheten av kvalitén RDR hade.

Har du spelat call of juarez gunslinger? riktigt kul spel med tongue-in-cheek humor och skön western-anda

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Mastermind530974:

RDR dödade i princip alla chanser för oss att få ett nytt bra Western spel. Mest för inga utvecklare kommer ens kunna komma i närheten av kvalitén RDR hade.

Det är kort men bra som tusabän
Har du spelat call of juarez gunslinger? riktigt kul spel med tongue-in-cheek humor och skön western-anda

Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Mastermind530974:

RDR dödade i princip alla chanser för oss att få ett nytt bra Western spel. Mest för inga utvecklare kommer ens kunna komma i närheten av kvalitén RDR hade.

Har du spelat call of juarez gunslinger? riktigt kul spel med tongue-in-cheek humor och skön western-anda

Faktiskt inte, får nog ta och kolla upp det. Tack för tipset mannen.

1
Skriv svar