Ubisoft-anställd om The Division: "Orättvist" mot konsoler att inte "hålla tillbaka" pc-versionen

Robot
Ubisoft-anställd om The Division: "Orättvist" mot konsoler att inte "hålla tillbaka" pc-versionen

Kommer att ge upphov till fler diskussioner om nedgradering. Ubisoft förnekar.


Medlem
Ubisoft-anställd om The Division: "Orättvist" mot konsoler att inte "hålla tillbaka" pc-versionen

Det va nog fan den dummaste jävla ursäkten jag hört i mitt liv. Orättvist för konsolspelarna att det ser bättre ut på PC spelarnas burkar som kostar 2-3 gånger mer än vad deras sketna konsol gör? xD No offense till konsolspelarna men det är ju knappast en nyhet att en påkostad gaming PC kommer var bättre än en PS4.

Medlem

Tycker det är mer orättvist när PC versionen förfulas för att se likadant ut som på konsoll.

Medlem

PC ska ju alltid se bättre ut än konsoller ? låter ju jävligt dumt en konsoll är en konsoll går liksom inte uppgradera suck...

Medlem

Bojkotta detta jävla spel.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Gen
Medlem

Double facepalm räcker inte...suck alltså. "PC Marknaden går dåligt pga konsoler - folk tycker inte spelen ser tillräckligt snygga ut på PC och lägger därför bara några tusen på sin stinkande konsol då det är mer värt". Fantastiskt!

Medlem

Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.

Titta mamma, jag kan journalist!

Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sidewinders:

Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.

Titta mamma, jag kan journalist!

Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.

Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.


signatur
Medlem

Det brukar oftast vara personer som har haft noll inblick i utvecklingen som kläcker ur sig dylika svar ändå på frågor där de egentligen inte känner till svaret.

Edit: Jag borde ha väntat någon minut med att svara så hade jag kunnat läsa svaret ovan.

Medlem
Skrivet av Sidewinders:

Titta mamma, jag kan journalist!

Titta mamma, jag kan källkritik!

Medlem

Höna av en fjäder. Lugna ner er och spela spelet istället.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Alltså, det är ju ganska nice! Då kan dom göra som GTA5, sälja det igen sedan fast med bättre grafik och lite mer features, så kan man köpa det två ggr och då ha två spel!

Skrivet av Remus:

Bojkotta detta jävla spel.

Det är ju dock alltid så här alltså, du får ju typ bojkotta en massa spel då. Alla stora spel typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Höna av en fjäder. Lugna ner er och spela spelet istället.

Nja, lugna ner er, men spela inte den här Bajsmackan.

Medlem

Ubisoft kan dra sig i röven. Hoppas de som köper spelet blir nöjda men jag undviker Ubisoft som pesten för tillfället.

Gen
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Höna av en fjäder. Lugna ner er och spela spelet istället.

Dock känner man igen detta, utvecklingen är oroande.

Medlem

Jag kommer argt knyta näven i fickan och köpa spelet medans UBI skrattar påväg till banken...

Medlem

Blir inget köp av den här skiten för min del iaf. Tänker inte stödja det här beteendet på något sätt. Det är på tiden att andra gör likadant, dom pissar ju ffs på oss konsumenter! Kom igen nu allihopa sätt ner foten!! Visa vart skåpet ska stå etc etc.

Medlem

Nu sa ju inte citatet att det var orättvist mot konsolerna, utan bara orättvist, kanske mot de pc-spelare som inte har high end-datorer? Man kan bara spekulera.

Medlem
Skrivet av Remus:

Bojkotta detta jävla spel.

Eller bojkotta Ubisoft helt och hållet.

Medlem

Men Ubisoft kan ju dra åt helvete, har inte köpt något från dem på länge och lär inte göra det i framtiden heller om de fortsätter så här.

Medlem

Ingen nyhet för mig ialla fall, har sagt redan sedan ps3 och xbox tiden att PC marknaden hålls tillbaka av konsollerna.
När vi får spel som inte är gjorda för en PC, utan dom görs för att spelas på dom små kraft lösa maskinerna och sen portar dom det bara till pc, och lägger om man har tur in lite mer ögongodis som dom kan lägga in på sidan av utan att investera tid i deras motor.

Nä detta har jag sagt också länge, varför gör dom inte spelen till PC , dom byggs trotts allt på en PC maskin, gör spelen så underbara ni kan göra dom, sen nergradera skiten så mycket ni måste för att få ut dom där löst trista 30 fps på en konsoll och porta till dom istället.
Bästa av 2 världar har vi där klart, PC spelare får det dom har maskin för att klara spela, och konsol spelare får det dom har betalat för en billig "pc" med eget operativesystem ^^.
Där dom inte behöver tänka på drivar eller byta av maskinvara, men får det dom betalar för en ok spelupplevelse men inte lika bra som dom som har lagt ut massor med tid och cash för att få den bästa möjliga spelupplevelse vi kan få i dagens tid.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:

Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.

Titta mamma, jag kan journalist!

Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.

Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.

För att han har lagt till "easter eggs", han har lagt in ett par referenser så för er betyder det att han är ansvarig för viktiga delar och inte bara någon som bygger upp spel världen...okey...

Det är såna här artiklar och rubriker som kommer få företagen att koppla sina anställda från att säga såna här korkade saker.
Så i framtiden kommer ingen få säga något eller ge en intervju som inte är högst koreograferad av spelföretaget av ren rädsla av att någon av deras anställda ska bli citerad som "X anställd säger/tycker så" det kommer inte vara värt det längre, för i pressen speglas det som om det vore företagets policy och inte den enskilde individens egna känslor och åsikter.

Var beredda att skriva mer om pressmeddelanden och mindre om ärliga intervjuer med dom människorna bakom spelet för med såna här artiklar kommer dom bli vaktade stenhårt och dom ända ni kan skylla på är er själva när ni inte får prata officiellt längre.

Medlem
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sidewinders:

Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.

Titta mamma, jag kan journalist!

Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.

Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.

För att han har lagt till "easter eggs", han har lagt in ett par referenser så för er betyder det att han är ansvarig för viktiga delar och inte bara någon som bygger upp spel världen...okey...

Det är såna här artiklar och rubriker som kommer få företagen att koppla sina anställda från att säga såna här korkade saker.
Så i framtiden kommer ingen få säga något eller ge en intervju som inte är högst koreograferad av spelföretaget av ren rädsla av att någon av deras anställda ska bli citerad som "X anställd säger/tycker så" det kommer inte vara värt det längre, för i pressen speglas det som om det vore företagets policy och inte den enskilde individens egna känslor och åsikter.

Var beredda att skriva mer om pressmeddelanden och mindre om ärliga intervjuer med dom människorna bakom spelet för med såna här artiklar kommer dom bli vaktade stenhårt och dom ända ni kan skylla på är er själva när ni inte får prata officiellt längre.

Och det negativa i det du beskriver är...?

Medlem

Folk måste fan tagga ner. Han säger ju även att spelet har gjorts bättre till PC med mer grafiska förbättringar samt effekter som bara finns på PC. Folk här som har noll insikt borde formulera sig bättre.

RB6 Siege fick ju en 4k HD pack direkt efter släpp och då innehöll spelet mycket mer effekter än consolversionen. Skulle inte förvåna mej om Division får samma behandling.

Medlem

"Vi måste typ hålla tillbaka den [pc-versionen] för det skulle vara orättvist om vi pushade den för långt."

Dum och onödig formulering. Hade han istället sagt -

"Vi lägger inte resurser på att pusha den [pc-versionen] för långt eftersom endast en en liten del av användare sitter på high-end hårdvara."

- då hade ingen lyft på ögonbrynet.

Nu blir det en "shit storm" utan dess like bland PC-spelare. Hoppas detta blåser över och att spelet bedöms efter egna meriter när det släpps. Vet att Malmö-gänget slitit hårt med detta väldigt länge.

Medlem

Det är som att jämföra det med en bil... Köper jag en super gammal saab då ska jag inte få för mig att den ska åka lika snabbt som en ferrari.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Dom borde ha gjort som Valve och skalat ner grafiken till låg/medium presterande datorer och inte sagt något.
Eller inte släppa spelet till PC alls. Då blir alla automatiskt gladare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Dom borde ha gjort som Valve och skalat ner grafiken till låg/medium presterande datorer och inte sagt något.
Eller inte släppa spelet till PC alls. Då blir alla automatiskt gladare.

Eller så skit att släppa spelet till konsol, och gör fokus på en PC version ^^

Medlem
Skrivet av Natrium:

Nä detta har jag sagt också länge, varför gör dom inte spelen till PC , dom byggs trotts allt på en PC maskin, gör spelen så underbara ni kan göra dom, sen nergradera skiten så mycket ni måste för att få ut dom där löst trista 30 fps på en konsoll och porta till dom istället.
Bästa av 2 världar har vi där klart, PC spelare får det dom har maskin för att klara spela, och konsol spelare får det dom har betalat för en billig "pc" med eget operativesystem ^^.

Visst är det möjligt att göra mer detaljerade världar och extremt snygg grafik om man vill. Problemet är att det kostar pengar. Någonstans går gränsen där man börjar förlora pengar på att göra ett spel "snyggare".

KoP
Medlem

Jag tror inte att vi som spelar på konsol bryr oss ett jota om hur samma spel ser ut på pc om jag ska vara ärlig.

Skriv svar