Ubisoft-anställd om The Division: "Orättvist" mot konsoler att inte "hålla tillbaka" pc-versionen
Kommer att ge upphov till fler diskussioner om nedgradering. Ubisoft förnekar.
Det va nog fan den dummaste jävla ursäkten jag hört i mitt liv. Orättvist för konsolspelarna att det ser bättre ut på PC spelarnas burkar som kostar 2-3 gånger mer än vad deras sketna konsol gör? xD No offense till konsolspelarna men det är ju knappast en nyhet att en påkostad gaming PC kommer var bättre än en PS4.
Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.
Titta mamma, jag kan journalist!
Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.
Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.
Titta mamma, jag kan journalist!
Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.
Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.
Alltså, det är ju ganska nice! Då kan dom göra som GTA5, sälja det igen sedan fast med bättre grafik och lite mer features, så kan man köpa det två ggr och då ha två spel!
Bojkotta detta jävla spel.
Det är ju dock alltid så här alltså, du får ju typ bojkotta en massa spel då. Alla stora spel typ.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ingen nyhet för mig ialla fall, har sagt redan sedan ps3 och xbox tiden att PC marknaden hålls tillbaka av konsollerna.
När vi får spel som inte är gjorda för en PC, utan dom görs för att spelas på dom små kraft lösa maskinerna och sen portar dom det bara till pc, och lägger om man har tur in lite mer ögongodis som dom kan lägga in på sidan av utan att investera tid i deras motor.
Nä detta har jag sagt också länge, varför gör dom inte spelen till PC , dom byggs trotts allt på en PC maskin, gör spelen så underbara ni kan göra dom, sen nergradera skiten så mycket ni måste för att få ut dom där löst trista 30 fps på en konsoll och porta till dom istället.
Bästa av 2 världar har vi där klart, PC spelare får det dom har maskin för att klara spela, och konsol spelare får det dom har betalat för en billig "pc" med eget operativesystem ^^.
Där dom inte behöver tänka på drivar eller byta av maskinvara, men får det dom betalar för en ok spelupplevelse men inte lika bra som dom som har lagt ut massor med tid och cash för att få den bästa möjliga spelupplevelse vi kan få i dagens tid.
Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.
Titta mamma, jag kan journalist!
Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.
Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.
För att han har lagt till "easter eggs", han har lagt in ett par referenser så för er betyder det att han är ansvarig för viktiga delar och inte bara någon som bygger upp spel världen...okey...
Det är såna här artiklar och rubriker som kommer få företagen att koppla sina anställda från att säga såna här korkade saker.
Så i framtiden kommer ingen få säga något eller ge en intervju som inte är högst koreograferad av spelföretaget av ren rädsla av att någon av deras anställda ska bli citerad som "X anställd säger/tycker så" det kommer inte vara värt det längre, för i pressen speglas det som om det vore företagets policy och inte den enskilde individens egna känslor och åsikter.
Var beredda att skriva mer om pressmeddelanden och mindre om ärliga intervjuer med dom människorna bakom spelet för med såna här artiklar kommer dom bli vaktade stenhårt och dom ända ni kan skylla på är er själva när ni inte får prata officiellt längre.
Men se där, en onämnd utvecklare.
Det måste ju betyda att han bestämmer sånt eftersom han uttalade sig om det och det måste ju betyda att hela Ubisoft tycker det också.
Titta mamma, jag kan journalist!
Dags att låta "communityt" blåsa upp den här ballongen tills Ubisoft ber om ursäkt för våra sårade känslor och en anställds dumma kommentar som är hans egen tanke.
Dags att ge ut munkavlarna så dom anställda bara säger vad vi vill att dom ska säga.
Vi diskuterade faktiskt detta ganska mycket innan publiceringen. Hade ingen röst fångats upp, och personen i fråga hade inte pratat om hur han lagt till easter eggs, hade vi inte kunna dra på det. Nu är det uppenbart en Ubi-anställd som varit inblandad i utvecklingen på ett eller annat sätt.
För att han har lagt till "easter eggs", han har lagt in ett par referenser så för er betyder det att han är ansvarig för viktiga delar och inte bara någon som bygger upp spel världen...okey...
Det är såna här artiklar och rubriker som kommer få företagen att koppla sina anställda från att säga såna här korkade saker.
Så i framtiden kommer ingen få säga något eller ge en intervju som inte är högst koreograferad av spelföretaget av ren rädsla av att någon av deras anställda ska bli citerad som "X anställd säger/tycker så" det kommer inte vara värt det längre, för i pressen speglas det som om det vore företagets policy och inte den enskilde individens egna känslor och åsikter.
Var beredda att skriva mer om pressmeddelanden och mindre om ärliga intervjuer med dom människorna bakom spelet för med såna här artiklar kommer dom bli vaktade stenhårt och dom ända ni kan skylla på är er själva när ni inte får prata officiellt längre.
Och det negativa i det du beskriver är...?
Folk måste fan tagga ner. Han säger ju även att spelet har gjorts bättre till PC med mer grafiska förbättringar samt effekter som bara finns på PC. Folk här som har noll insikt borde formulera sig bättre.
RB6 Siege fick ju en 4k HD pack direkt efter släpp och då innehöll spelet mycket mer effekter än consolversionen. Skulle inte förvåna mej om Division får samma behandling.
"Vi måste typ hålla tillbaka den [pc-versionen] för det skulle vara orättvist om vi pushade den för långt."
Dum och onödig formulering. Hade han istället sagt -
"Vi lägger inte resurser på att pusha den [pc-versionen] för långt eftersom endast en en liten del av användare sitter på high-end hårdvara."
- då hade ingen lyft på ögonbrynet.
Nu blir det en "shit storm" utan dess like bland PC-spelare. Hoppas detta blåser över och att spelet bedöms efter egna meriter när det släpps. Vet att Malmö-gänget slitit hårt med detta väldigt länge.
Dom borde ha gjort som Valve och skalat ner grafiken till låg/medium presterande datorer och inte sagt något.
Eller inte släppa spelet till PC alls. Då blir alla automatiskt gladare.
Eller så skit att släppa spelet till konsol, och gör fokus på en PC version ^^
Nä detta har jag sagt också länge, varför gör dom inte spelen till PC , dom byggs trotts allt på en PC maskin, gör spelen så underbara ni kan göra dom, sen nergradera skiten så mycket ni måste för att få ut dom där löst trista 30 fps på en konsoll och porta till dom istället.
Bästa av 2 världar har vi där klart, PC spelare får det dom har maskin för att klara spela, och konsol spelare får det dom har betalat för en billig "pc" med eget operativesystem ^^.
Visst är det möjligt att göra mer detaljerade världar och extremt snygg grafik om man vill. Problemet är att det kostar pengar. Någonstans går gränsen där man börjar förlora pengar på att göra ett spel "snyggare".