Dragon Age II är officiellt

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jag ser fram emot ett avtäckande i alla fall. Undrar om det kommer fungera likadant som Mass Effect, där valen i ettan påverkar tvåan... Vill följa efter Morrigan!

Då tror jag att du tyvärr hoppas förgäves.
Står följande på gameinformers hemsida: "Dragon Age II is a full-fledged sequel, featuring a new hero,".

Medlem

Ska vi gissa på att de kommer släppa en väldigt blodig trailer till tonerna av Mansons "This is the new shit"?

Inaktiv

varför får jag en äcklig känsla av att dom kommer att förstöra något.

Medlem

Låter trevligt, men blir nog inte lika bra som man hoppas.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Intressant att de börjar med en ny hjälte. Frågan är om resten av karaktärerna i DA1 är kvar eller ej. ; )

Medlem

Är inte så förtjust att dom har tagit Mass Effect-approachen med den nya karaktären. Vill skapa min egna personliga karaktär istället för en förbestämd där jag bara får välja utseende och kön. Sen va var det för mening med Origin när vi inte ens får fortsätta med våran karaktär?

Inte för att jag har nåt emot Mass Effect och dess karaktärsskapande men den i Dragon Age Origin kändes mer personlig och sen så var Origin spelarens berättelse, medan den i Mass Effect är Sheperds berättelse.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

NEJ TACK! Först spelet är en besvikelse. Jag vill gärna få pengarna tillbaka men det går inte... Spelat igenom en gång och var nära på en till gång...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Bra omslag, snyggt med profilerna i drakens "vingar".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Låter ju som att dom skippat origins i uppföljaren... Var ju det mest intressanta med originalet, hoppas då verkligen att se en vidareutveckling på det där det får lite mer betydelse!

Inaktiv

Får väl hoppas att detta spelet inte blir lika löjligt linjärt som ettan. Ända egentliga avstickarna var ju DLC man kunde dra hem. Nä, ge oss spel i stil med Final Fantasy 7 (när man kört Midgar första gången).

Medlem

Jag tyckte om ettan, huvudstoryn i spel är ju i nästan alltid linjär.

Därför man springer runt och gör siduppdragen så man får lite variation och kan pröva lite andra grejjer.

Medlem

Verkar som att en hel del har ändrats.
Citat från sidan:

"Experience the epic sequel to the 2009 Game of the Year from the critically acclaimed makers of Dragon Age: Origins and Mass Effect 2.
You are one of the few who escaped the destruction of your home. Now, forced to fight for survival in an ever-changing world, you must gather the deadliest of allies, amass fame and fortune, and seal your place in history. This is the story of how the world changed forever. The legend of your Rise to Power begins now.

Key Features:

* Embark upon an all-new adventure that takes place across an entire decade and shapes itself around every decision you make.
* Determine your rise to power from a destitute refugee to the revered champion of the land.
* Think like a general and fight like a Spartan with dynamic new combat mechanics that put you right in the heart of battle whether you are a mage, rogue, or warrior.
* Go deeper into the world of Dragon Age with an entirely new cinematic experience that grabs hold of you from the beginning and never lets go.
* Discover a whole realm rendered in stunning detail with updated graphics and a new visual style. "

Jag hoppas verkligen att man kan använda sin karaktär från ettan. T__T I want to play as my ugly human!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Undrar om 2an kommer vara lika dålig som ettan.
Visst Karaktärerna var riktigt grymma och man gillade dem verkligen men main storyn var riktigt jädra dålig.


signatur

The true worth of a man, is not measured by what he does for himself, but what he does for someone else.

Inaktiv
Medlem

Hoppas det griper tag i mig lite mer än ettan gjorde. Vetefan vad det beror på men jag tyckte inte Origins var särskilt kul. Jag kanske hade hypat det för mycket eller nåt.

Nåt som störde mig var att världen, trots sin storlek, kändes väldigt intrutad och stram. Mass Effect 2 hade lite samma problem. Dörrar som låses bakom en så man hela tiden blev knuffad i "rätt" riktning. I princip alla områden (utom städer och andra "hubbar") är bara tillgängliga om man har rätt quests etc. Det kändes...trångt och instängt.


signatur
Medlem

Tråkigt att man inte får fortsätta på sin hjälte från ettan.

Ville veta vart Morrigan tog vägen med ungen.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Tråkigt att man inte får fortsätta på sin hjälte från ettan.

Ville veta vart Morrigan tog vägen med ungen.

Beror ju på vilket val spelaren gjorde. Frågan är om dom sätter något som cannon innan 2an, eller att handlingarna speglar sig i 2an?

Medlem

Kan bli bra.

Men det var ganska kort livslängd på ettan.

Medlem

Fy fan vad grymt med en 2:a

Medlem

Sweet! Iofs inte helt oväntat


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

1an va ju ett helt underbart bra spel

Ser fram emot 2an nu istället då

Medlem

Ser lovande ut!
Kolla in min blogg!

Medlem

Jag förstår inte varför så många klagar i tråden? DA:O var ju asbra! Snyggare grafik ska bli roligt men jag vill spela som den karaktären jag gjorde i Origins :/

Medlem

Vill inte spela äcklig människa.. Dvärgar är helt klart den bästa (och mest generiska rasen såklart). Verkar som detta kommer bli wannabe mass effect med svärd. Men hoppas dom iallafall låter PC spelare spela spelet som ettan, topdown. Samt balanserar om spells så spelet inte är onödigt svårt i början pga brist på crowd control och fånigt enkelt senare pga att man har crowd control.

Men men, DA:O var ett helt ok RPG så detta kan säkert bli helt ok det här med men är lite skeptisk för tillfället.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

va gött det blir när man har spelet i sina ägor:-)

Medlem

Gillade inte DA. Kändes, jag vet inte, fel. Allt var bara jobbigt.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

12
Skriv svar