Blizzard inför strikt forumpolicy

Robot
Medlem
Blizzard inför strikt forumpolicy

Inte särskilt stor grej.
Go for it

Medlem

Detta kommer bara orsaka att folk inte vill posta eller att folk bara reggar konton med ett fejkat id i fortsättningen.

dNl
Medlem

Har aldrig förstått varför folk är så rädda över att ge ut För/efternamn...

Medlem

helt jävla sjukt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Slutet på många forumtroll?

då du säkerligen inte kan skriva på de officiella forumen utan att ha reggat med tex ett starcraft II spelkod.

tummen upp

Medlem

Bra gjort Blizzard

Medlem

Tror nog att en del av planen från Blizzard är att hindra att konton säljs. Kan vara mindre roligt att se massor av idiotiska forumposter gjorda i sitt riktiga namn som någon annan skriver.

Ett stort problem jag ser är för dom som vinner över dåliga förlorare i PvP. Är nog en del som kommer leta reda på telefonnumret till spelaren och skrika åt dom mitt i natten.

Läste om en tjej i USA som fick massor av sex-samtal från spelare som trakasserade henne och hennes familj för att hon var just en tjej. Och hennes namn fick de tag i via RealID och via det hennes adress och telefonnummer.

Medlem

Vad är problemet?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Go for it Blizz, jag är inget forumtroll så jag bryr mig inte.
Bara skönt att de gör det så kanske man slipper idioterna.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Bara bra, blir färre nötter som bara postar blaj för att störa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Använder ändå aldrig b.net forumen. Även om jag nästan alltid postar på forum med mitt riktiga namn så känner jag att man ska kunna vara anonym om man vill det.

Skulle då inte förvåna mig senare om Real ID blir obligatoriskt på alla Blizzard spel i framtiden.

Medlem

Dags att installera larm då så man inte blir knivmördad av en besegrad psykad korean i sömnen.

Inaktiv
Skrivet av RuneClaw:

Tror nog att en del av planen från Blizzard är att hindra att konton säljs. Kan vara mindre roligt att se massor av idiotiska forumposter gjorda i sitt riktiga namn som någon annan skriver.

Ett stort problem jag ser är för dom som vinner över dåliga förlorare i PvP. Är nog en del som kommer leta reda på telefonnumret till spelaren och skrika åt dom mitt i natten.

Läste om en tjej i USA som fick massor av sex-samtal från spelare som trakasserade henne och hennes familj för att hon var just en tjej. Och hennes namn fick de tag i via RealID och via det hennes adress och telefonnummer.

Håller med dig, det kan misskötas ganska ordentligt. Det där med tjejen var nog ett extremfall, men i ett spel vill jag använda mitt 'in-game' namn, inte det riktiga - och det av ren princip. Det är ett spel!

Medlem

Då kanske det blir ordning på forumet


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Tycker det här är riktigt dåligt, att behöva hänga ut människor för att dom trollar (vilket är ett problem förvisso, det finns ju dock enkla metoder för att förhinda troll) är fel på så många sätt, och som RuneClaw nämner så kommer dom dåliga förlorarna att utnyttja detta.

Det är busenkelt att missbruka folk så länge man vet vad dom heter, går t.ex att hitta personnummer och adress om man tar sig tiden och det går att göra ganska mycket skada på det sättet.

Nej, det här är nog ett av dom dummaste förslag som Blizzard har kommit på (och Blizzard har knappt gjort några dumma förslag).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

wohoo! kanske en massa äckliga forumtrolls som försvinner...wiee!! äntligen!
är ju bara forumtroll som kommer gnälla att dom inte kan vara anonyma sen ett fåtal paranoida stackare


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Awww yeeee!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Hur funkar det systemet egentligen? Man kan väl regga ett konto under vilket namn som helst, om man vill? :/

Medlem

Gör mig ingenting!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tycker det är ett bra initiativ!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

för o emot, tycker det ska vara ett tillval, men iaf när det gäller blizzard så skriver jag aldrig nått i deras forum så detta påverkar kortsiktigt inte mig.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Fantastiskt. Skulle Microsoft, Bungie eller Activision genomföra något liknande skulle det nog röra upp känslor. Men Blizzard? Som snart släpper Starcraft 2. Fanboys...

Om ni nu tycker att det är så fantastiskt bra att skylta med ert rätta namn, varför skriver ni med nick på detta forum?

Så fort man försöker införa övervakningssystem av någon form finns det alltid några lama stackare som kastar fram argumentet "Den som inte har något att dölja behöver inte oroa sig.".

Anonymitet är i mitt tycke en grundläggande rättighet på internet.

Medlem
Skrivet av Izgard:

Fantastiskt. Skulle Microsoft, Bungie eller Activision genomföra något liknande skulle det nog röra upp känslor. Men Blizzard? Som snart släpper Starcraft 2. Fanboys...

Om ni nu tycker att det är så fantastiskt bra att skylta med ert rätta namn, varför skriver ni med nick på detta forum?

Så fort man försöker införa övervakningssystem av någon form finns det alltid några lama stackare som kastar fram argumentet "Den som inte har något att dölja behöver inte oroa sig.".

Anonymitet är i mitt tycke en grundläggande rättighet på internet.

Men du kan ju klicka på mitt namn så ser du vad jag heter


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Så man gör något som utsätter folk med ovanliga namn, och något som ger personer med ett vanligt namn fortsatt anonymitet?

Sen vad skulle riktiga namnet ha för effekt egentligen, annat än att skrämma bort hederligt folk som inte vill ha sitt riktiga namn över hela internet?

Blizzard skjuter sig själva i foten. Det är helt fel folk som kommer sluta skriva på forumen. Troll och arslen kommer fortsätta.

Medlem

Detta är skitbra, nu slipper vi alla trollmongon!

Medlem

lär inte hjälpa nåt, men jag gillar att dom försöker

Medlem
Skrivet av Izgard:

Fantastiskt. Skulle Microsoft, Bungie eller Activision genomföra något liknande skulle det nog röra upp känslor. Men Blizzard? Som snart släpper Starcraft 2. Fanboys...

Om ni nu tycker att det är så fantastiskt bra att skylta med ert rätta namn, varför skriver ni med nick på detta forum?

Så fort man försöker införa övervakningssystem av någon form finns det alltid några lama stackare som kastar fram argumentet "Den som inte har något att dölja behöver inte oroa sig.".

Anonymitet är i mitt tycke en grundläggande rättighet på internet.

Jag har fortfarande inte hittat ett vettigt argument till varför en människas handlingar ska ske anonymt på internet. Är det inte bättre att komma med ett argument istället för att säga vad som är fel?

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Izgard:

Fantastiskt. Skulle Microsoft, Bungie eller Activision genomföra något liknande skulle det nog röra upp känslor. Men Blizzard? Som snart släpper Starcraft 2. Fanboys...

Om ni nu tycker att det är så fantastiskt bra att skylta med ert rätta namn, varför skriver ni med nick på detta forum?

Så fort man försöker införa övervakningssystem av någon form finns det alltid några lama stackare som kastar fram argumentet "Den som inte har något att dölja behöver inte oroa sig.".

Anonymitet är i mitt tycke en grundläggande rättighet på internet.

Men du kan ju klicka på mitt namn så ser du vad jag heter

Eller klicka på Izgards namn/nickname.

Skriv svar