Ex-jätten Gametrailers stänger ner

Medlem

Många bra minnen genom åren från den sidan. Deras videorecensioner har alltid varit överlägsna alla andras...

Medlem

Liksom många andra så var jag trogen besökare men helt slutat förr nått år sen.
Favoriter var deras videorecensioner och specialinslag som tex retrospectives osv.
även när angry video game nerd mm gick med och gav ut sina videos på GT var nog när allt var på topp.
sen dalade allt ner till att nu dö, tråkigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

Alla verkar ha ungefär samma upplevelse som jag, standardsidan för väldigt många år men som sedan tappade helt när alla recesionerna var köpta. 80% gnäll på spelet i recesionen och sedan ett betyg på 80+, alltid. Eller så tog man inte upp klara fel med spelet alls.

Screw Attacks video game vault, retrospective, angry video game nerd osv var riktigt kul att kika på och jag tycker Kyle Bosman var en riktigt bra och kul att kolla på. Tyvärr efter att Spike förvärvat dom så gick det bara käpprätt nedåt.

Kommer inte sakna GT, saknade redan GT var det en gång var men som de var de sista 4-5 åren är det tyvärr inte mycket att sakna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Wilfer88:

Han var väl inte särskilt duktig när det kom till spel, men spelföretag o ekonomi kunde han, och djupdök i regel kring såna frågor som andra aldrig tog upp men som många gånger ändå var intressant. En särskild insyn i branshen.

Ja exakt Sen vet jag faktiskt inte om hans profetior slog igenom ("jag tror att spelet X säljer Y antal exemplar"), men det var underhållande att höra businessdelen av spelmarknaden från en mer insatt person. Och jag gillade faktiskt att han var ganska kaxig


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Men hallå, skiter väl i deras hemsida. Men de har ju lagt upp alla videos på Youtube senaste året och det har varit hur kul som helst att följa dem på senaste tiden. Nästan enda kanalen jag tittat på. Det är en tragedi att de inte får fortsätta att producera sitt genuina, passionerade och ärliga content. Det en enormt mycket mer personlig presentation än andra liknande kanaler som jag verkligen uppskattade. Tyvärr verkar de inte ha nått ut med detta.

Medlem
Skrivet av Anwest:
Skrivet av Wilfer88:

Han var väl inte särskilt duktig när det kom till spel, men spelföretag o ekonomi kunde han, och djupdök i regel kring såna frågor som andra aldrig tog upp men som många gånger ändå var intressant. En särskild insyn i branshen.

Ja exakt Sen vet jag faktiskt inte om hans profetior slog igenom ("jag tror att spelet X säljer Y antal exemplar"), men det var underhållande att höra businessdelen av spelmarknaden från en mer insatt person. Och jag gillade faktiskt att han var ganska kaxig

Haha, ja profetiorna kändes mer kul än något man kunde tro på. Trots att han ändå var en profficionell analytiker. Men det fanns ett underhållningsvärde i det han sade och insynen han hade var speciell.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Knappast en känd sida då jag aldrig hört talas om den.

Nä, du var väl inte ens född när den startades.

Inaktiv

Många inklusive mig själv la upp "user movies" på GT istället för att lägga upp dem på YT, det säger väl en del om hur stor sidan var förut.
Försökte samla tillräckligt mycket GT-dollars för att få hem en PS3 men blev bara en t-shirt.

Sedan de gjorde om sidan för ett antal år sedan så har den inte varit densamma och forumet har varit dött väldigt länge.

Medlem

Åh, gamla goda Gametrailers. Kasst vinklade recensioner och förbannade forum-medlemmar. Saknar verkligen inte det gänget. Hahaha - men ett gott minne trots allt besvär.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=B8R4BAQf7is

Drar ju fortfarande igånge denna gamla goding när jag är sugen på att kolla på något riktigt roligt.

Medlem

GT är tillsammans med FZ och PCG de spelsidorna jag växte upp med. Minns när E3 hände, så var GT det bästa stället att vara på. Att vara på forumet var väldig kul, med alla dessa personligheter som gjorde det speciellt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Gamla Gametrailers, där har man sett ett bra antal trailers förut. Det var efter de bytte till någon ny design på sidan som jag slutade använda den. Krånglig layout och dålig videospelare är vad jag kommer ihåg senast jag var där för flera år sedan.

Trist, gillade deras sida.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Oväntat och tråkigt. Tyckte sidan var bra för just videorecensioner. Lägger oftast ingen större värdering på slutbetyget om det inte visar sig vara något helt chockerande. Men vem blir förvånad när ett AAA-spel får toppbetyg?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Kleptoman:

Knappast en känd sida då jag aldrig hört talas om den.

Troll detected.

Att ha en åsikt = troll? Kända sidor är IGN, gamespot, pcgamer osv.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Kleptoman:

Knappast en känd sida då jag aldrig hört talas om den.

Troll detected.

Att ha en åsikt = troll? Kända sidor är IGN, gamespot, pcgamer osv.

GameTrailers har varit väletablerad i media i massor av år, men de har inte gjort så mycket reklam om sin verksamhet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag vaknade upp igår natt för att pissa, har på datorn och såg att Gametrailers streamade på Twitch som dom brukar, fast med titeln "Our Last Stream" och tänkte, vad är detta? Blev helt jävla chockad.

Jag kollade inte på Gametrailers för deras recensioner, jag kollade på GT för alla personer som jobbade där och shower utöver recensionerna.

Dessa personer är för mig några av dom absolut skönaste, genuina och positiva människor inom tv-spelsbranschen och jag kommer sakna dom något oerhört.

GT Time
Mandatory Update
GT Live
Huber Hype
Tabletop Adventure
The Final Bosman
Deras E3 stream/bevakning
Final Bets
Deras Twitch-streams
Trailer Score
The First Fifteen

Att kolla in dessa under så lång tid, det tillhörde min vardag, och att det helt plötsligt tog slut så abrupt är så jävla sorgligt. Jag är både riktigt förbannad och ledsen på samma gång.

https://www.youtube.com/watch?v=eZYUq-jzLUg

https://www.youtube.com/watch?v=8yC80LLPetI

GameTrailers ni kommer lämna ett stort tomrum efter er,för mig och många andra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Kleptoman:

Knappast en känd sida då jag aldrig hört talas om den.

Troll detected.

Att ha en åsikt = troll? Kända sidor är IGN, gamespot, pcgamer osv.

Objektiv fakta är inte en åsikt. Du hade fel, helt enkelt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Knappast en känd sida då jag aldrig hört talas om den.

Sen när blev du världens vedertagna måttstock?

Medlem

Jag precis som många andra lade ner när inflationen av betygen blev helt uppenbar. Tillslut var det bara AGVN som lockade. Men prutthumor blir halvtråkigt med årent också.

Jag har blivit en gammal surgubbe, jag vet.

Medlem

Enda anledningen till att jag slutade gå in på deras sida var när det bytte design och layout för några år sedan. Blev asdåligt, rörigt och fult. Försökte gilla det, men det gick inte. Synd på screw attack och deras retrospectives

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Knappast en känd sida då jag aldrig hört talas om den.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

aee, tråkigt o höra såklart då man har varit med sidan sedan 2004 nån gång minns jag.

under tiden då Shane var bossen så var det mycket av sidan som var bra och kvalité på 90% av alla shower, de var lagom många dessutom och hade personlighet.

men någonstans där efter att Shane lämna sidan så åkte även iväg mångparten av de kula karaktärerna iväg och redan där och då visste man att skiten hade träffat fläkten.

Geff Kheigley höll i sidan med några kvalitets shower ett tag och E3 live streams mm men sakta men säkert så rasade allt ihop. som några av er nämnde att sidans nya design i samband med dålig buffrande video players gjorde att upplevelsen va inte den samma längre i tillägg till brist på innovation och kvalité.

avslutningsvis så vill jag säga att jag har slutat gå in på sidan sedan 2år tillbaka, bara nån gång då o då av o till för att se vad som bubblar, har den kvar i bokmärken tom.
och så mycket som jag har försök att gilla nya Crew'en så kändes de allt för barnsliga och löjliga. Visst är Kyle Bossman, Bloodworth och Brandon Jones är ett undantag då de smälte bra in med de gamla Crew'en.

förväl GT, vi hade många fina minnen ihop! <3

Medlem

Jag tycker ni borde köpa upp dem!

12
Skriv svar