Amazon räddade Crytek från konkursen

Robot
Amazon räddade Crytek från konkursen

Och nu vet vi varför Crysis-skaparna fick hundratals miljoner från en då hemlig partner.

#homefront-the-revolution


Medlem
Amazon räddade Crytek från konkursen

Bara att hoppas på att motorn blir en succé. Ju fler gratismotorer desto bättre

Medlem

Som Sweclockers sa så har denna motor även en inbyggd Twitch funktion vilket tillåter saker som t.ex. Party Hard hade där man kunde rösta på olika händelser.

Citat:

Funktionen kallas Twitch Chatplay och ska låta spelet interagera med spelarna i realtid.

Medlem

Först räddar de Crytek sen Top Gear värdarna, Amazon in my <3

Medlem

Hur kan Crytek gå i KK. Är inte deras motor i stort sett bästa på marknaden och så har de ju Crysis som måste sållt som smör?

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Hur kan Crytek gå i KK. Är inte deras motor i stort sett bästa på marknaden och så har de ju Crysis som måste sållt som smör?

Bäst på marknaden är inte = störst på marknaden. Tror Unreal Engine har en ofantligt större marknadsandel än Cryengine.

Medlem

Hmm, blir jobbigt att konkurrera mot vad som i grunden är sin egen motor i framtiden...

Medlem

Intervjuade med dem for ca 1.5 ar sedan och kan inte saga att jag ar imponerad av deras rekryteringsprocess. Tror bara det ar en tidsfraga innan de gar omkull.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Skrivet av ErikSvensson:

Intervjuade med dem for ca 1.5 ar sedan och kan inte saga att jag ar imponerad av deras rekryteringsprocess. Tror bara det ar en tidsfraga innan de gar omkull.

Nu säger du bara så pga att du inte fick jobb där efter intervjun.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av ErikSvensson:

Intervjuade med dem for ca 1.5 ar sedan och kan inte saga att jag ar imponerad av deras rekryteringsprocess. Tror bara det ar en tidsfraga innan de gar omkull.

Nu säger du bara så pga att du inte fick jobb där efter intervjun.

Njae, inte direkt. Fick ett battre jobb sa ar glad att deras process var som den var. Sen har jag arbetat med folk darifran och aven pratat med folk som ar dar nu (gar aven att kolla glassdoor.com ) och mitt samlade intryck ar detsamma, att det inte gar speciellt bra for dem.


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Så är det när man gör konsol spel.

Intressant, och det verkar vara en bra motor med många möjligheter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

Hur kan Crytek gå i KK. Är inte deras motor i stort sett bästa på marknaden och så har de ju Crysis som måste sållt som smör?

Om man gör dyra spel i syfte att visa upp och sedan sälja sin spelmotor och spelmotorn sedan inte säljer bra så kan det bli lite svårt. Försöker man samtidigt att expandera rejält utan att intäkter som täcker detta blir det ännu svårare. Jag tror inte heller att Crysis-spelen "sålt som smör".

Frågan är nu hur de ska utveckla sin motor så att utvecklare ska välja deras egen version istället för Amazon-alternativet?

Medlem

Har inte redan delar av Crytek:s personal och motorn köpts upp av Cloud Imperium Games för Star Citizen och också konverterat motorn till 64-bitar?

Skrivet av skogsvilden:

Har inte redan delar av Crytek:s personal och motorn köpts upp av Cloud Imperium Games för Star Citizen och också konverterat motorn till 64-bitar?

Bra fråga, det hade varit intressant att veta. De har ju inte problem med ekonomin precis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar