Därför splittras Star Citizen i två spel på Alla hjärtans dag

Robot
Därför splittras Star Citizen i två spel på Alla hjärtans dag
Medlem
Därför splittras Star Citizen i två spel på Alla hjärtans dag

Att det skulle varit planerat är ju skitsnack, detta gör man antagligen för att man vill porta Squadron 42 (Inte Star Citizen) till konsoller.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Att det skulle varit planerat är ju skitsnack, detta gör man antagligen för att man vill porta Squadron 42 (Inte Star Citizen) till konsoller.

Det har varit känt sen Kickstartern så jo, det har varit planerat.

Medlem

"Finally we are offering the pledge slots a discount to what the final digital price will be. Like Guild Wars 2, the basic game will be $60, but for the very early backers we are offering the entry tier at $30. But hurry! Slots are limited!"

Taget från kickstartern, så ja 60 dollar har varit planerat, och de har alltid skillt på sqadron 42/PU så

Medlem
Skrivet av Ahris:

Att det skulle varit planerat är ju skitsnack, detta gör man antagligen för att man vill porta Squadron 42 (Inte Star Citizen) till konsoller.

Citat:

Finally we are offering the pledge slots a discount to what the final digital price will be. Like Guild Wars 2, the basic game will be $60, but for the very early backers we are offering the entry tier at $30

Från deras Kickstarter... Ifrån 2012.

Medlem

Jag testade det nyss, eftersom det är fritt att prova tills på söndag.
Och det var en fullständigt horribel upplevelse. Nog för att det bara är i alpha, men jag upplever att det här spelet är minst flera år ifrån en slutgiltig release.

Det finns inget sätt som ny spelare att förstå hur man enklast börjar, och när jag efter en lång stund hittar någon form av tutorial så låser sig spelet konstant, det är omöjligt att interagera med omvärlden och när man väl känner att man kan börja styra så fungerar inget. Jag fick alt-tabba ut till Windows och tillbaka för att mouse look ens skulle fungera men sen låste det sig igen. Och glöm ens tanken att min HOTAS-kontroller skulle reagera, det fanns inte ens på kartan.
Jag avinstallerade direkt, vi får väl se om jag får anledning att ändra uppfattning framöver, men det ser inte lovande ut direkt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

SC och Sq42 har alltid varit åtskillda , men har aldrig hört tidigare att man skulle kunna köpa bara den ena av dem 2.
Nåja ,hoppas det inte blir otydligt för den oinsatte köparen.
Och ptja ...sq42 till konsol vore inte dumt .

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag testade det nyss, eftersom det är fritt att prova tills på söndag.
Och det var en fullständigt horribel upplevelse. Nog för att det bara är i alpha, men jag upplever att det här spelet är minst flera år ifrån en slutgiltig release.

Det finns inget sätt som ny spelare att förstå hur man enklast börjar, och när jag efter en lång stund hittar någon form av tutorial så låser sig spelet konstant, det är omöjligt att interagera med omvärlden och när man väl känner att man kan börja styra så fungerar inget. Jag fick alt-tabba ut till Windows och tillbaka för att mouse look ens skulle fungera men sen låste det sig igen. Och glöm ens tanken att min HOTAS-kontroller skulle reagera, det fanns inte ens på kartan.
Jag avinstallerade direkt, vi får väl se om jag får anledning att ändra uppfattning framöver, men det ser inte lovande ut direkt.

Vad är det som inte verkar lovande?
Buggar osv är inget du kan ta med när du provar en alpha.
Du bör inte testa alpha och bets versioner av spel om det är typ "demo" du förväntar dig.
Ja du kanske vet skillnaden men det är lätt att glömma och låta kännslor ta över eller så är du en av många andra som inte har en aning om vad alpha och beta är.

Nu har jag inte testat detta spel men den version som finns att ladda ner och testa kanske inte alls representerar vilket skede dom ligger i utvecklingen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det här spelet kommer nog räknas till fail of the decade när det släpps.

k3m
Medlem

det här gillar jag jag behöver inte MP delen. så får de gärna hoppa över Steam kravet på SP delen oxå

Bara att slå till alltså!

Medlem

Allt jag läst och sett av SC so far har bara gett mig intrycket att det här kommer braka i backen och brinna värre än Duke Nukem Forever.

Lägg inte pengarna här gott folk. Chris Roberts har ingen aning om vad han håller på med.

Medlem

Om ni behöver 5000 extra UEC på erat nyaskapade konto på stacitizen skriv bara in denna koden. Eller plocka en kod från randomizern.
STAR-2GR4-BK2X
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/3oiokc/the_star...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

k3m
Medlem
Skrivet av Biggles:

Allt jag läst och sett av SC so far har bara gett mig intrycket att det här kommer braka i backen och brinna värre än Duke Nukem Forever.

Lägg inte pengarna här gott folk. Chris Roberts har ingen aning om vad han håller på med.

inte gjort det heller. de är för giriga, för att jag ska lita på de. jag köper singelspelsdelen efter släpp och kollat upp spelet om det är något för mig.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag testade det nyss, eftersom det är fritt att prova tills på söndag.
Och det var en fullständigt horribel upplevelse. Nog för att det bara är i alpha, men jag upplever att det här spelet är minst flera år ifrån en slutgiltig release.

Det finns inget sätt som ny spelare att förstå hur man enklast börjar, och när jag efter en lång stund hittar någon form av tutorial så låser sig spelet konstant, det är omöjligt att interagera med omvärlden och när man väl känner att man kan börja styra så fungerar inget. Jag fick alt-tabba ut till Windows och tillbaka för att mouse look ens skulle fungera men sen låste det sig igen. Och glöm ens tanken att min HOTAS-kontroller skulle reagera, det fanns inte ens på kartan.
Jag avinstallerade direkt, vi får väl se om jag får anledning att ändra uppfattning framöver, men det ser inte lovande ut direkt.

Nej det är inte lätt att komma in i om man inte följt med från början.
Tutorial delen har fuckat ur helt och hållet i senaste patchen(erna) och fryshackar nått enormt.
Jag håller koll på utveckligen och testar lite då och då men ser köpet (45 dollars) som en karamell jag får äta i framtiden

Så ni som testar var beredda på buggar och konstigheter lite var stans.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Att det skulle varit planerat är ju skitsnack, detta gör man antagligen för att man vill porta Squadron 42 (Inte Star Citizen) till konsoller.

Svårt att läsa innan du häver ur dig?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Biggles:

Allt jag läst och sett av SC so far har bara gett mig intrycket att det här kommer braka i backen och brinna värre än Duke Nukem Forever.

Lägg inte pengarna här gott folk. Chris Roberts har ingen aning om vad han håller på med.

inte gjort det heller. de är för giriga, för att jag ska lita på de. jag köper singelspelsdelen efter släpp och kollat upp spelet om det är något för mig.

Vwrkligen. De enda nyheterna är ju hur man kan slänga mer pengar till RSI. Ska bli lite skoj att se den största spelfloppen på länge när det väl kraschar.

Redan nu i förväg skickar jag styrkekramar till alla fanboys som grinar över inlägget(inläggen).

Medlem

Någon som provat ett annat AAA spel i Alpha stadie?
Fundera på varför.

Skrivet av Biggles:

Allt jag läst och sett av SC so far har bara gett mig intrycket att det här kommer braka i backen och brinna värre än Duke Nukem Forever.

Lägg inte pengarna här gott folk. Chris Roberts har ingen aning om vad han håller på med.

Ingen garanti så klart, men Chris Roberts ligger bakom bland de mest episka space combat spelen som historien sett, så att hävda att han inte har en aning om vad han håller på med känns ju i det avseendet som en ganska ogenomtänkt analys.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ahris:

Att det skulle varit planerat är ju skitsnack, detta gör man antagligen för att man vill porta Squadron 42 (Inte Star Citizen) till konsoller.

Det har varit känt sen Kickstartern så jo, det har varit planerat.

Skitsnack, Squadron 42 var ju titeln på Star Citizen's single playerkampanj och annonserades i kickstartern som ett alternativt spelläge, inte ett separat spel.
Om detta var planerat finns ju ingen anledning att gå ut och offentliggöra dessa 'ändrade planer' nu.

Medlem
Skrivet av Fozboz:

Någon som provat ett annat AAA spel i Alpha stadie?
Fundera på varför.

Har för mig Battlefield 3 hade en stängd alpha man kunde bli inbjuden till. Jag spelade inte men fick se en del gamrplay. Väldigt avskalat men funktionellt iallafall. Jag antar man kan säga detsamma om SC, men för att vara en alpha så väljer de väldigt märkliga saker att lägga utvecklingsresurser på. När de borde lägga energi på att få grundläggande features funktionella så annonserar de nya skepp (du kan köpa för hundratals dollar) och akvariefiskar.

I slutändan, allt "bra" jag hör om SC är vad spelet kommer BLI, inte vad det ÄR, som förklaras med en handviftning och orden "det är alpha." Hur länge håller det som argument? Upp till bevis, säger jag. Jag har inte lagt en krona åt deras håll, och kommer inte göra förrän de tar sitt eget spel på allvar.

Medlem

Typiskt pc-spel, det skall bara luras och luras hela tiden. Snacka om att man blir trött på detta, varför går ni på sådant här trams?

Luktar vaporware

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag testade det nyss, eftersom det är fritt att prova tills på söndag.
Och det var en fullständigt horribel upplevelse. Nog för att det bara är i alpha, men jag upplever att det här spelet är minst flera år ifrån en slutgiltig release.

Det finns inget sätt som ny spelare att förstå hur man enklast börjar, och när jag efter en lång stund hittar någon form av tutorial så låser sig spelet konstant, det är omöjligt att interagera med omvärlden och när man väl känner att man kan börja styra så fungerar inget. Jag fick alt-tabba ut till Windows och tillbaka för att mouse look ens skulle fungera men sen låste det sig igen. Och glöm ens tanken att min HOTAS-kontroller skulle reagera, det fanns inte ens på kartan.
Jag avinstallerade direkt, vi får väl se om jag får anledning att ändra uppfattning framöver, men det ser inte lovande ut direkt.

Det är flera år bort, och det du testade var persistent universe. Inte single player.

Medlem
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Fozboz:

Någon som provat ett annat AAA spel i Alpha stadie?
Fundera på varför.

Har för mig Battlefield 3 hade en stängd alpha man kunde bli inbjuden till. Jag spelade inte men fick se en del gamrplay. Väldigt avskalat men funktionellt iallafall. Jag antar man kan säga detsamma om SC, men för att vara en alpha så väljer de väldigt märkliga saker att lägga utvecklingsresurser på. När de borde lägga energi på att få grundläggande features funktionella så annonserar de nya skepp (du kan köpa för hundratals dollar) och akvariefiskar.

I slutändan, allt "bra" jag hör om SC är vad spelet kommer BLI, inte vad det ÄR, som förklaras med en handviftning och orden "det är alpha." Hur länge håller det som argument? Upp till bevis, säger jag. Jag har inte lagt en krona åt deras håll, och kommer inte göra förrän de tar sitt eget spel på allvar.

Det är inte meningen att SC skall vara funktionellt eller underhållande i det här stadiet. Det är inte samma personer som producerar skepp som arbetar med grundläggande kod, det sker parallelt. Det är dock lite svårt att sälja grundläggande kod, därför skyltas den inte i butiken..

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Fozboz:

Någon som provat ett annat AAA spel i Alpha stadie?
Fundera på varför.

Har för mig Battlefield 3 hade en stängd alpha man kunde bli inbjuden till. Jag spelade inte men fick se en del gamrplay. Väldigt avskalat men funktionellt iallafall. Jag antar man kan säga detsamma om SC, men för att vara en alpha så väljer de väldigt märkliga saker att lägga utvecklingsresurser på. När de borde lägga energi på att få grundläggande features funktionella så annonserar de nya skepp (du kan köpa för hundratals dollar) och akvariefiskar.

I slutändan, allt "bra" jag hör om SC är vad spelet kommer BLI, inte vad det ÄR, som förklaras med en handviftning och orden "det är alpha." Hur länge håller det som argument? Upp till bevis, säger jag. Jag har inte lagt en krona åt deras håll, och kommer inte göra förrän de tar sitt eget spel på allvar.

Det är inte meningen att SC skall vara funktionellt eller underhållande i det här stadiet. Det är inte samma personer som producerar skepp som arbetar med grundläggande kod, det sker parallelt. Det är dock lite svårt att sälja grundläggande kod, därför skyltas den inte i butiken..

Du vet om att de har börjat neka refunds för att de menar att produkten de har i dagsläget är tillräcklig för att klassas som representativ för slutprodukten? Man kan fortfarande få tillbaka pengarna om man drar in sin bank i samtalet men...

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Ahris:

Att det skulle varit planerat är ju skitsnack, detta gör man antagligen för att man vill porta Squadron 42 (Inte Star Citizen) till konsoller.

Det har varit känt sen Kickstartern så jo, det har varit planerat.

Skitsnack, Squadron 42 var ju titeln på Star Citizen's single playerkampanj och annonserades i kickstartern som ett alternativt spelläge, inte ett separat spel.
Om detta var planerat finns ju ingen anledning att gå ut och offentliggöra dessa 'ändrade planer' nu.

"Squadron 42 - A Wing Commander style single player mode, playable OFFLINE if you want"

Du har rätt - det står 'mode'.

Inte för att jag är så värst förvånad förstås. På Pledge-sidorna har det stått att SQ42 inkluderas som en separat del rätt länge. Inte allt för tydligt förstås men man bör ha kunnat ana det - när det står att man får Star Citizen 'och' Squadron 42. Vad annars hade det inneburit?

Medlem

Derek Smart (spelutvecklare, men onekligen en arrogant sådan) har skrivit en hel del om SC och hur spelet inte kommer funka som det är pitchat. (Han blev för övrigt bannad från spelet för sin första artikel i ämnet. Verkar ju himla kinkig mot kritik den där Chris Roberts).

http://www.dereksmart.org/2015/07/interstellar-citizens/

Medlem
Skrivet av Biggles:

Derek Smart (spelutvecklare, men onekligen en arrogant sådan) har skrivit en hel del om SC och hur spelet inte kommer funka som det är pitchat. (Han blev för övrigt bannad från spelet för sin första artikel i ämnet. Verkar ju himla kinkig mot kritik den där Chris Roberts).

http://www.dereksmart.org/2015/07/interstellar-citizens/

det är ingen normal människa som lyssnar på vad han har att säga. Derek Smart är utskrattad av hela spelbranchen
Här är Derek Smarts spel som han har hållt på med i 6+ år
https://www.youtube.com/watch?v=OlYGgju1R2o

Medlem
Skrivet av Fozboz:

Någon som provat ett annat AAA spel i Alpha stadie?
Fundera på varför.

Assasins creed Unity , Batman , Battlefield 4 är några av spel som släpptes i alpha stadie

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Biggles:

Derek Smart (spelutvecklare, men onekligen en arrogant sådan) har skrivit en hel del om SC och hur spelet inte kommer funka som det är pitchat. (Han blev för övrigt bannad från spelet för sin första artikel i ämnet. Verkar ju himla kinkig mot kritik den där Chris Roberts).

http://www.dereksmart.org/2015/07/interstellar-citizens/

det är ingen normal människa som lyssnar på vad han har att säga. Derek Smart är utskrattad av hela spelbranchen
Här är Derek Smarts spel som han har hållt på med i 6+ år
https://www.youtube.com/watch?v=OlYGgju1R2o

Skulle du lyssna på Escapist då?

http://www.escapistmagazine.com/articles/view/video-games/fea...

Jag är inte överförtjust i Smart, som jag sa tidigare är han arrogant och hans spel har aldrig intresserat mig. Men han tar upp en del viktiga frågor och mänga av hans tankar kring projektet har solid grund.

Och Chris Roberts? Han som inte varit aktiv i spelindustrin på 12 år innan SC, och som gjorde ett katastrofalt försök i Hollywood med sin film Wing Commander? Varför skulle han vara mer pålitlig?

12
Skriv svar