Blizzard inför strikt forumpolicy

Medlem

Ja, snart blir väl hela världen connectad till facebook a la Helios i DX...

Medlem

Dni precis som du sa lixom fan träffar du random folk hos någon bekant så säger man ju sitt namn när man hälsar.
Fattar heller inte varför det ska vara så farligt att ha sitt riktiga namn, visst kan det finnas minus men för mig personligen ser jag inte det, Nu kanske man kommer slippa att folk är så jävla kaxxiga och säger saker dom igenligen inte vågar stå för.

Medlem
Skrivet av dNl:

Har aldrig förstått varför folk är så rädda över att ge ut För/efternamn...

För att diverse galningar får reda på vem du är och därmed lätt kan ta reda på var du bor?

För att folk som vill jävlas med lätthet kan säga upp ditt telefonabonnemang och din elektricitet, anmäla ditt bankkort stulet (spärras), begära ditt eventuella aktiebolag i konkurs.... och i extremfallet mörda dig.

Medlem

Haha, herregud vilka får ni är som postar här.
Om man inte ser vad som är dåligt med det här är man del av rörelsen som sakta men säkert tar bort all integritet på nätet.

Jävlar alltså.

Medlem

Nu är alla WoW-nördar identifierbara!!!

Medlem

Blir Kalle Karlsson för mig då, alla borde köra på det namnet.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Du kan strosa runt på stan helt anonymt , går du sedan in i en butik tvingas du ange saker vid eventuellt köp, hyrning osv... inte särskilt stor skillnad mot hur Internet fungerar.

Fel, det finns en klar skillnad.

Ett publikt forum på internet är som en anslagstavla mitt i stan där du nitat upp en A4 och skrivit under med ditt namn, som alla som vill kan läsa, både nu och långt in i framtiden. Så funkar förstås inte ett köp eller hyrning i butik.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av palmtree:

Vill du verkligen att den där 14-åriga snubben du nyss gankade ska kunna ta reda på ditt hemnummer, din adress, och diverse annat i offentliga register eller genom google?

lol, vem bryr sig om en liten snorunge har den infon? eller nån annan för den delen...det är redan offentlig information.

Ja, det är offentlig information. Men det spelar ingen som helst roll så länge som ingen vet vad du faktiskt heter.Det spelar ingen roll ifall ditt namn är unikt ifall folk bara känner dig som Sir.Conny lvl 80 Paladin. Så fort ditt riktiga namn är känt så kan man däremot börja söka på det.

Och ifall du inte tror att nån snorunge som spelar WoW, eller för den delen nån asocial bo-i-mammas-källare 30-åring, inte kommer att missbruka det här så är du naiv.

Medlem

Herrejösses vilken mängd paranoia och intressanta teorier som kommer fram här.

Något som få observerat är att det gäller FORUMAKTIVITET, ActivisionBlizzard nämner inget om ingame-aktivitet, så där kan du fortfarande vara känd som Ieatmumsforbreakfast för alla, och leva i en illusion av att vara anonym.

Om du vill skriva något på forumet - se till att du kan stå för det, kan du bara det bör du heller inte ha något problem med att sätta ditt namn under det.

Jämför det för tusan inte med ett fysiskt klotterplank, där vem som helst kan ta bort eller spraya över ditt infantila inlägg. Här är det ett fåtal moderatorer, och de har ju att göra så de sprängs.

Ett lysande sätt av Blizzard att kontrollera all idioti på deras forum, som fullkomligt drunknar i småbarn som gömmer sig bakom deras illusion att de är anonyma.

Att komma med argument som "För att diverse galningar får reda på vem du är och därmed lätt kan ta reda på var du bor?" är tämligen meningslösa, då sådana galningar lätt får tag på sådana uppgifter på annat sätt. Då handlar det inte längre om integritet, då handlar det om besatthet från någon annans sida. Ungefär; så länge du existerar kan andra ta reda på det, och vem du är. Detta gäller för den uteslutande majoriteten av befolkningen - är någon tillräckligt fast besluten att ta reda på vem du är, och har resurser, kommer de också att göra det.

Denna princip som Blizzard inför enforcerar snarare integritet - att man bara skriver saker som man faktiskt, seriöst, kan stå bakom, istället för att bara trolla och leva fan utan något som helst syfte utom att störa och ställa till. Perfekt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv

Vad ni inte verkar förstå är att "trolls" kommer hitta på sätt att komma runt namn-grejen, de kommer INTE posta med sitt eget namn. Vare sig det är via hackade konton eller vad är, det får framtiden utvisa. I slutändan gör det här ingen skillnad för de som vill "trolla".

Den ende som blir lidande är DU!

Rent mjöl i påsen....
Vill nån jävlas med dig så gör de det oavsett mjölet i din påse. Och vet du vad? De gör det anonymt...

Så nu ska jobbet kunna kolla upp om man spelat Wow i flera år alltså (framöver)?

Men vem orkar bry sig?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

haha, epic

Jag gillar också den här
http://www.youtube.com/watch?v=2LGOlneoIB0

Medlem

Folk som säger att man ska kunna stå för vad man skriver: Tänk om man blivit hänvisad till supportforumet för något man har problem med, postar där, och vips så är ens namn tillgängligt för allt möjligt drägg och 4chan och andra typer som vill jävlas bara för att de kan, eller som har så fel i huvudet att de borde vara inspärrade.

De kanske är en på 1000. En på 10.000. Men de kan ändå ställa till mycket oreda med den tillgängliga informationen och allas våran ondaste uppfinning någonsin: Google.

Det stora problemet är att man inte kan avskärma olika delar av sitt liv från varandra. De flesta personer (skulle vilja säga alla) visar olika sidor av sig själv för sin familj, för sina vänner, för sin pojkvän/flickvän, för sina arbetskamrater, för sitt hobbysällskap, osv.

Med allting tillgängligt överallt försvinner de gränserna i privatlivet, och även om det i viss mån kan vara av godo så kommer det kunna göra massiv skada. Arbetsgivare som väljer att inte anställa gamers bara för att de har fördomar mot dem, trots att flera i den befintliga personalen förmodligen redan spelar och sköter sitt jobb bra.

Visst kommer det minska med troll. Men är det värt att sätta "nackskott i huvudet" på hela sitt community bara för att ha ett självmodererande forum som svepskäl för någon större form av affärsplan?

Jag har tagit paus från WoW nu under sommaren då jag inte har tillgång till spelet ändå, men vet i fan om man ska förnya sin prenumeration på spelet nu. Ett så urbota fullkomligt byfåneidiotiskt beslut som det förtjänar inte mina pengar.

Hoppas de tappar några hundra tusen WoW-spelare eller mer, och en bra hög med SC2-köpare.

Medlem

Facebook är oändligt mycket värre än detta. Lite roligt att folk inte bryr sig om en bråkdel av argumenten som nämnts i denna tråden när man påpekar det.

Tjej på FB? Herre gud, stalkers och annat hemskt!
4chan kan hitta dig och ställa till oreda!
Jobbet kan se dina galna festbilder, eller din feed från WoWarmory!
Diverse galningar får reda på vem du är och därmed lätt kan ta reda på var du bor!
Folk som vill jävlas [kan] med lätthet kan säga upp ditt telefonabonnemang och din elektricitet, anmäla ditt bankkort stulet (spärras), begära ditt eventuella aktiebolag i konkurs.... och i extremfallet mörda dig!

etc.

Lite ironiskt med folk som glatt uppdaterar sin facebookstatus med arga ord om Blizzards beslut om RealID.

Medlem

Just varför jag fortfarande inte använder Facebook. Visst kan man ju ställa in så att det är ganska privat, men då förstår jag inte vad jag ska ha det till. Då fungerar ju MSN och Skype lika bra. Jag laddar ändå upp bilder att visa upp, etc.

Håller dock med om den enorma ironin med offentliga Facebookkonton och sen klaga på RealID

Medlem

Forumen kommer bli så mycket tråkigare...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Gogge:

Facebook är oändligt mycket värre än detta. Lite roligt att folk inte bryr sig om en bråkdel av argumenten som nämnts i denna tråden när man påpekar det.

Tjej på FB? Herre gud, stalkers och annat hemskt!
4chan kan hitta dig och ställa till oreda!
Jobbet kan se dina galna festbilder, eller din feed från WoWarmory!
Diverse galningar får reda på vem du är och därmed lätt kan ta reda på var du bor!
Folk som vill jävlas [kan] med lätthet kan säga upp ditt telefonabonnemang och din elektricitet, anmäla ditt bankkort stulet (spärras), begära ditt eventuella aktiebolag i konkurs.... och i extremfallet mörda dig!

etc.

Lite ironiskt med folk som glatt uppdaterar sin facebookstatus med arga ord om Blizzards beslut om RealID.

men du blir inte påtvingad facebook?'


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

Forumen kommer bli så mycket tråkigare...

För att inte tala om supportforumet... Folk som inte vill publicera sitt namn åt alla får ingen support? Blizzard har verkligen gått och skjutit sig själv i foten.

Medlem

Just in:

http://twitter.com/Boubouille_MMO/status/18132387387

Detta enligt en nisse som mycket sällan har fel i vad han påstår angående WoW.

Medlem
Skrivet av cmdrsven:

Just in:

http://twitter.com/Boubouille_MMO/status/18132387387

Detta enligt en nisse som mycket sällan har fel i vad han påstår angående WoW.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html?sid=1&topicId=2...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

oavsett skäl så var det rätt beslut.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Meh. "at this time." Hela posten är smetfull med formuleringar som skriker att de kommer göra hela grejen i alla fall, men åtminstone inte förrän alla redan köpt Starcraft 2 och Cataclysm. Nä, där sket ni i det blå skåpet Activision/Blizzard.

Det är bara en fråga om "när", inte "om."

Inaktiv
Skrivet av Inkompetent:

Det är bara en fråga om "när", inte "om."

Bra.

Folk är bara onödigt jävla paranoida.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

men du blir inte påtvingad facebook?'

Du blir inte påtvingad WoW eller att posta på deras forum heller, skulle säga att med den sociala pressen av FB så är du mindre tvingad av WoW.

Inte det som var poängen med inlägget dock.

Medlem
Skrivet av palmtree:
Skrivet av Leedow:

Jag har fortfarande inte hittat ett vettigt argument till varför en människas handlingar ska ske anonymt på internet. Är det inte bättre att komma med ett argument istället för att säga vad som är fel?

Det som känns mest relevant i WoW-sammanhang är att man vill vara anonym för att skydda sig mot trakasserier. Det finns, tyvärr, asociala idioter i världen och det har redan hänt att människor blivit stalkade efter att ha spelat WoW. Vill du verkligen att den där 14-åriga snubben du nyss gankade ska kunna ta reda på ditt hemnummer, din adress, och diverse annat i offentliga register eller genom google?

Sedan är det ju det här med tjejer på internet. Tjejer som spelar spel online får ta enormt mycket skit från just asociala idioter och därför så är det flera jag känner som vare sig använder mikrofon eller går ut med att de är just tjejer för att slippa att behöva leka relationsexpert, säga nej till ragg och liknande, och hela tiden finns det i bakgrunden att det finns människor som är så störda att de faktiskt kan tänka sig att söka upp en tjej de blivit förbannad på i WoW.

För mig personligen så vill jag kunna ha en privatsfär som är just privat. Vad jag gör på min fritid ska inte behöva länkas direkt till mig av folk som inte känner mig.

14:åringen får gärna hälsa på.
Skämt åsido - Jag köper dina argument.

Skriv svar