Blizzard överväger att ge bort WoW gratis till alla som ser Warcraft-filmen på bio

Robot
Blizzard överväger att ge bort WoW gratis till alla som ser Warcraft-filmen på bio
Medlem
Blizzard överväger att ge bort WoW gratis till alla som ser Warcraft-filmen på bio

Nu har jag ju allt med WoW att göra så jag behöver ju inte det. Men annars är det en cool idé att hitta nya spelare. WoW är ju ändå väldigt roligt fortfarande. Och nya expansionen på intrång gör det ju inte sämre:)

Medlem

Eftersom de tappat så många spelare så de slutat gå ut med siffror så är nog alla vägar bra vägar. Så länge de som fortfarande spelar kan få dessa föremål med om de köper biljett så ser jag inga problem.

Medlem

På något sätt tvivlar jag på detta skulle nå sverige

Skägg.
10 Chambers

Det är en fälla!


signatur
Medlem

Ingen Kostnad för dom. Bara ge elektroniska Nycklar. = win

Medlem

The first hit's free...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Lite "The World of Warcraft Ultimate Movie Edition" kan väl inte vara så farligt? Tjoflöjt så sitter man där.

Medlem

Well..lycka till att ens försöka få in mig i wow. När det kommer till månadsbetalning så vägrar jag i stort sett spela, känns bara som slöseri med pengar.
betalar en månad och vips så händer något så man inte har tid att spela i kanske 3 veckor, oj där försvann tre veckor från det man betalat.

Har hört dock att man kan "frysa" tiden man betalat och återgå när man har tid, men då är ju bara problemet att då ska man ju komma ihåg det med.

Nöjer mig att se filmen endast, och tror dock inte heller denna edition grej är något vi kommer få ta del av

Medlem
Skrivet av MarkeMarke:

Ingen Kostnad för dom. Bara ge elektroniska Nycklar. = win

Helt riktigt! Server capacitet kostar ingenting, faktum är att hårdvara är gratis!

Medlem
Skrivet av Decubal:
Skrivet av MarkeMarke:

Ingen Kostnad för dom. Bara ge elektroniska Nycklar. = win

Helt riktigt! Server capacitet kostar ingenting, faktum är att hårdvara är gratis!

och om dom redan har kapacitet nog för dessa eventuellt nya spelare då en stor del gamla spelare slutat?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är en fälla!

bara en quest till

Medlem
Skrivet av zliddret:

betalar en månad och vips så händer något så man inte har tid att spela i kanske 3 veckor, oj där försvann tre veckor från det man betalat.

Haha, precis så där funkar mitt gymkort.

Medlem
Skrivet av Decubal:
Skrivet av MarkeMarke:

Ingen Kostnad för dom. Bara ge elektroniska Nycklar. = win

Helt riktigt! Server capacitet kostar ingenting, faktum är att hårdvara är gratis!

Fast det enda logiska med "erbjudandet" vore att blizzard har massor hårdvara som står och puttrar men inte används.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Decubal:
Skrivet av MarkeMarke:

Ingen Kostnad för dom. Bara ge elektroniska Nycklar. = win

Helt riktigt! Server capacitet kostar ingenting, faktum är att hårdvara är gratis!

Fast det enda logiska med "erbjudandet" vore att blizzard har massor hårdvara som står och puttrar men inte används.

Dom har säkert i reserv, men jag kan lova dig att det inte står och puttrar, ström är faktiskt en stor kostnad i ett datacenter.

Skrivet av Decubal:
Skrivet av MarkeMarke:

Ingen Kostnad för dom. Bara ge elektroniska Nycklar. = win

Helt riktigt! Server capacitet kostar ingenting, faktum är att hårdvara är gratis!

Ram kan man få tag på gratis. http://www.downloadmoreram.com

Jag försöker fortfarande leta efter en hyfsad torrent för ett nytt grafikkort :3

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av zliddret:

betalar en månad och vips så händer något så man inte har tid att spela i kanske 3 veckor, oj där försvann tre veckor från det man betalat.

Haha, precis så där funkar mitt gymkort.

Och min hyra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Desperation? Sådär desperata som ALLA telefonbolag är eller? Ni vet de som som säljer telefoner skitbilligt med ett abonnemang? Grejen är inte att tjäna pengar på produkten, grejen är att man tjänar pengar på tjänsten.

Att ge bort wow är något de borde anamma mycket oftare eftersom det är på prenumerationerna de tjänar pengarna.

Att man inte begriper nåt så enkelt och postar så mycket dumt strunt!

(Man säljer det redan oftast för runt 50 spänn med majoriteten av expansionerna så det är inte precis dyrt innan)


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av zliddret:

Well..lycka till att ens försöka få in mig i wow. När det kommer till månadsbetalning så vägrar jag i stort sett spela, känns bara som slöseri med pengar.
betalar en månad och vips så händer något så man inte har tid att spela i kanske 3 veckor, oj där försvann tre veckor från det man betalat.

Har hört dock att man kan "frysa" tiden man betalat och återgå när man har tid, men då är ju bara problemet att då ska man ju komma ihåg det med.

Nöjer mig att se filmen endast, och tror dock inte heller denna edition grej är något vi kommer få ta del av

Det är inte mycket pengar för att spela spelet... jämför du det med att bowla så är bowling fruktansvärt dyrt.

Om jag har roligare än ett par timmar på ett mmo som kostar 100:- i månaden så är det värt det enligt mig.

Då annat som underhåller mig i ett par timmar kostar oftast väldigt mycket mer än 100:-

Medlem
Skrivet av Kane:

Desperation? Sådär desperata som ALLA telefonbolag är eller? Ni vet de som som säljer telefoner skitbilligt med ett abonnemang? Grejen är inte att tjäna pengar på produkten, grejen är att man tjänar pengar på tjänsten.

Att ge bort wow är något de borde anamma mycket oftare eftersom det är på prenumerationerna de tjänar pengarna.

Att man inte begriper nåt så enkelt och postar så mycket dumt strunt!

(Man säljer det redan oftast för runt 50 spänn med majoriteten av expansionerna så det är inte precis dyrt innan)

En stilla undran: Vem skäller du på?

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Kane:

Desperation? Sådär desperata som ALLA telefonbolag är eller? Ni vet de som som säljer telefoner skitbilligt med ett abonnemang? Grejen är inte att tjäna pengar på produkten, grejen är att man tjänar pengar på tjänsten.

Att ge bort wow är något de borde anamma mycket oftare eftersom det är på prenumerationerna de tjänar pengarna.

Att man inte begriper nåt så enkelt och postar så mycket dumt strunt!

(Man säljer det redan oftast för runt 50 spänn med majoriteten av expansionerna så det är inte precis dyrt innan)

En stilla undran: Vem skäller du på?

En god poäng! Kommentarerna på samma nyhet på FZ's facebook låter rätt annorlunda än här inne...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Om jag fick betalt så skulle jag kanske överväga att gå på bio för att se filmen...

Annars får det gott vänta till den finns ute för nedladdning.

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av zliddret:

Well..lycka till att ens försöka få in mig i wow. När det kommer till månadsbetalning så vägrar jag i stort sett spela, känns bara som slöseri med pengar.
betalar en månad och vips så händer något så man inte har tid att spela i kanske 3 veckor, oj där försvann tre veckor från det man betalat.

Har hört dock att man kan "frysa" tiden man betalat och återgå när man har tid, men då är ju bara problemet att då ska man ju komma ihåg det med.

Nöjer mig att se filmen endast, och tror dock inte heller denna edition grej är något vi kommer få ta del av

Det är inte mycket pengar för att spela spelet... jämför du det med att bowla så är bowling fruktansvärt dyrt.

Om jag har roligare än ett par timmar på ett mmo som kostar 100:- i månaden så är det värt det enligt mig.

Då annat som underhåller mig i ett par timmar kostar oftast väldigt mycket mer än 100:-

Well jag bowlar knappt ens, jag finner själv inte för att betala 100 kr i månaden för att kunna lira ett spel. Lev med att alla är olika, det finns många som gör exakt som, även om 100 kr är rätt lite så känns det absolut inte värt för min del.

Medlem

oförglömliga spel som warcraft 2/3... och sedan en evighet av wow, som va roligt ungefär lika länge som det tar att värma en fryspizza.

Medlem
Skrivet av Decubal:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Decubal:
Skrivet av MarkeMarke:

Ingen Kostnad för dom. Bara ge elektroniska Nycklar. = win

Helt riktigt! Server capacitet kostar ingenting, faktum är att hårdvara är gratis!

Fast det enda logiska med "erbjudandet" vore att blizzard har massor hårdvara som står och puttrar men inte används.

Dom har säkert i reserv, men jag kan lova dig att det inte står och puttrar, ström är faktiskt en stor kostnad i ett datacenter.

Hehe nä det har du rätt i, rättelse, massor med hårdvara som bara ligger och dammar.

Medlem
Skrivet av seifuku:

oförglömliga spel som warcraft 2/3... och sedan en evighet av wow, som va roligt ungefär lika länge som det tar att värma en fryspizza.

Vanilla wow var en jävligt seg fryspizza.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av seifuku:

oförglömliga spel som warcraft 2/3... och sedan en evighet av wow, som va roligt ungefär lika länge som det tar att värma en fryspizza.

Vanilla wow var en jävligt seg fryspizza.

Att tina en fryst pizza med sin egna andedräkt tar en stund vettu

1
Skriv svar