Bekräftat – Quantum Break kommer till pc!

Robot
Bekräftat – Quantum Break kommer till pc!

Tidigare än du tror – till färre operativsystem än du vill.

#quantum-break, #remedy, #max-payne, #alan-wake, #microsoft


Medlem
Bekräftat – Quantum Break kommer till pc!

Ser lite klumpigt ut men ändå underhållande för övrigt


signatur

The Cold is my teacher! ❄

FM-guru
F.d. Sisyr

Inte förvånande, men välkommet. Remedys titlar har inte gjort mig besviken hittills.

Medlem

Vad är det med Remedy och Microsoft? Första Alan Wake skulle vara exklusivt till Windows Vista. Sen skippade man det, för att bara lansera spelet till Xbox 360. Likväl kom det till Windows sen, såklart. Och så nu samma sak igen. Sluta med fånerierna.

Redaktör
Skrivet av bopp:

Vad är det med Remedy och Microsoft? Första Alan Wake skulle vara exklusivt till Windows Vista. Sen skippade man det, för att bara lansera spelet till Xbox 360. Likväl kom det till Windows sen, såklart. Och så nu samma sak igen. Sluta med fånerierna.

En tanke är att man tidigarelagt pc-lanseringen för att Xbox One inte sålt så bra som förväntat.


signatur
Medlem

Skönt då vet man att det inte finns någon anledning att skaffa en xbone om man har en ps4 och en PC.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av bopp:

Vad är det med Remedy och Microsoft? Första Alan Wake skulle vara exklusivt till Windows Vista. Sen skippade man det, för att bara lansera spelet till Xbox 360. Likväl kom det till Windows sen, såklart. Och så nu samma sak igen. Sluta med fånerierna.

Man ger ut till PC för att göra mer pengar såklart . microsoft äger ju båda och det finns fler användare på PC än Xbone

Medlem

YES! Dagens glada nyhet! Älskar Remedys spel

Medlem
Medlem

pc specs


http://www.quantumbreak.com/windows10


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Geeks Gaming

Timeshift känsla av de hela. Kanske blir att testa

Medlem

Alan wake var ett av det bästa spelen jag har spelat så detta ska köpas!

Inaktiv
Ambassadör
Xbox

Det är väl inget märkligt egentligen att Microsoft släpper det till sina egna plattformar? Xbox one och Windows är ju inte direkt konkurrenter.


signatur

Jump in.

Medlem

Listan på spel jag vill ha som "bara kommer" till Xbox One minskar och minskar... Även om detta spel inte är något jag är super hypad för men i alla fall. Lär nog vänta tills priset sjunker lite innan jag kan tänka mig skaffa. Men i alla fall blir färre och färre anledningar till att skaffa Xbox One hela tiden.

Inaktiv
Skrivet av Map-pen:

Listan på spel jag vill ha som "bara kommer" till Xbox One minskar och minskar... Även om detta spel inte är något jag är super hypad för men i alla fall. Lär nog vänta tills priset sjunker lite innan jag kan tänka mig skaffa. Men i alla fall blir färre och färre anledningar till att skaffa Xbox One hela tiden.

Men de är fortfarande Xbox-spel och säljs genom MS:s egna butik. Att du köper en konsol för att enbart köpa exklusiviteter på skiva som du sedan säljer ger inte konsoltillverkarna särskilt mycket. Att du köper PC-versionen i Windows Store är bättre för alla.

Medlem

Ännu en dålig pc port. Jag menar, 6gb VRAM och 16gb RAM måste vara ett dåligt skämt.

Medlem

Jag hade räknat med att det skulle vara tidsexklusivt på Xbox One för att sedan dyka upp på PC något år senare. Man undrar vad som fått dem att släppa samtidigt till båda formaten?

För de som har en spelkapabel PC och funderar på att komplettera med en konsol för att komma åt exklusiva spel så finns det inte så mycket anledning att välja en Xbox One.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Ännu en dålig pc port. Jag menar, 6gb VRAM och 16gb RAM måste vara ett dåligt skämt.

Eller så är det en PC version som inte hålls tillbaka pga konsoler?

Folk klagar på att man inte kan maxa kraften från sin dator och klagar när deras dator inte klarar att maxa....

Men du kan mycket väl ha rätt, brukar oftast hänga ihop med hur dom sköter portningen med höga GBs av minne.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av jehuty:

Ännu en dålig pc port. Jag menar, 6gb VRAM och 16gb RAM måste vara ett dåligt skämt.

Eller så är det en PC version som inte hålls tillbaka pga konsoler?

Folk klagar på att man inte kan maxa kraften från sin dator och klagar när deras dator inte klarar att maxa....

Men du kan mycket väl ha rätt, brukar oftast hänga ihop med hur dom sköter portningen med höga GBs av minne.

Vi får se men blir orolig när rekommenderade specsen är skyhöga.

Jag tycker Xbox one's version är riktigt snyggt och då är det ändå 1,5 år gammal teknik (som redan då kändes gammalt) så jag har svårt att se att en snyggare version till PC skulle kräva så mycket mer.

Medlem

Var ganska väntat att det skulle släppas till PC. Blev dock smått överraskad över att det släpps samma dag.

Inaktiv
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av jehuty:

Ännu en dålig pc port. Jag menar, 6gb VRAM och 16gb RAM måste vara ett dåligt skämt.

Eller så är det en PC version som inte hålls tillbaka pga konsoler?

Folk klagar på att man inte kan maxa kraften från sin dator och klagar när deras dator inte klarar att maxa....

Men du kan mycket väl ha rätt, brukar oftast hänga ihop med hur dom sköter portningen med höga GBs av minne.

Vi får se men blir orolig när rekommenderade specsen är skyhöga.

Jag tycker Xbox one's version är riktigt snyggt och då är det ändå 1,5 år gammal teknik (som redan då kändes gammalt) så jag har svårt att se att en snyggare version till PC skulle kräva så mycket mer.

Om du gör ett spel till PC som ska skala brett, alltså att spelet ska köra bra på taskig hårdvara, så måste man kompromissa. Dessa kompromisser är på bekostnad av de med kraftig hårdvara och det ser man ju på mängder med spel. I utvecklingsfasen är det skitsnyggt och sen när det släpps så har de skalat ner för att kunna sälja till den enorma hop PC-spelare som har gammal hårdvara.

Det är mycket möjligt att Remedy har fläskat på och satsar high-end istället. Eller så har de sett att de som uppgraderat till Win10 i snitt har mycket bättre prestanda, så det var värt att satsa hårdare. Eller så kanske deras spelmotor inte skalar så bra, vem vet?

Medlem
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av jehuty:

Ännu en dålig pc port. Jag menar, 6gb VRAM och 16gb RAM måste vara ett dåligt skämt.

Eller så är det en PC version som inte hålls tillbaka pga konsoler?

Folk klagar på att man inte kan maxa kraften från sin dator och klagar när deras dator inte klarar att maxa....

Men du kan mycket väl ha rätt, brukar oftast hänga ihop med hur dom sköter portningen med höga GBs av minne.

Vi får se men blir orolig när rekommenderade specsen är skyhöga.

Jag tycker Xbox one's version är riktigt snyggt och då är det ändå 1,5 år gammal teknik (som redan då kändes gammalt) så jag har svårt att se att en snyggare version till PC skulle kräva så mycket mer.

Om du gör ett spel till PC som ska skala brett, alltså att spelet ska köra bra på taskig hårdvara, så måste man kompromissa. Dessa kompromisser är på bekostnad av de med kraftig hårdvara och det ser man ju på mängder med spel. I utvecklingsfasen är det skitsnyggt och sen när det släpps så har de skalat ner för att kunna sälja till den enorma hop PC-spelare som har gammal hårdvara.

Det är mycket möjligt att Remedy har fläskat på och satsar high-end istället. Eller så har de sett att de som uppgraderat till Win10 i snitt har mycket bättre prestanda, så det var värt att satsa hårdare. Eller så kanske deras spelmotor inte skalar så bra, vem vet?

Valve har statistik på vilken hårdvara deras kunder använder som går att se. 0,66% av deras kunder har en Geforce 980 ti. Så vi vet i alla fall att majoriteten inte sitter på 6000kr grafikkort.

FM-guru
F.d. Sisyr

Klart är i alla fall att försäljningen riskerar att drabbas när man har så pass höga krav.

Medlem

Fungerar det på Xbox One finns ingen chans i världen att 760 kommer vara minimumkravet i praktiken.

ELF
Medlem
Skrivet av jehuty:

Valve har statistik på vilken hårdvara deras kunder använder som går att se. 0,66% av deras kunder har en Geforce 980 ti. Så vi vet i alla fall att majoriteten inte sitter på 6000kr grafikkort.

Stämmer, men det är ändå lite skeva siffror som denna statistikinsamling ger. Jag hade ex. Steam installerat på min flera år gammla laptop trots att jag i stort sett aldrig spelade något på den.
Tror inte det går, men man måste kolla statistiken för de som spelar ett visst spelutbud.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Valve har statistik på vilken hårdvara deras kunder använder som går att se. 0,66% av deras kunder har en Geforce 980 ti. Så vi vet i alla fall att majoriteten inte sitter på 6000kr grafikkort.

Fast det är ju till alla operativsystem som 0,66% avser att folk äger 980 ti inte bara de som har Windows 10.
Kanske ligger något i det som @Muhammed Bacon (Törstig) skriver att de som har Windows 10 också har bättre hårdvara än övriga, jag hoppas på det. Jag har Win 10 och R9 Fury X iaf så för mig är det lungt

Avstängd
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av jehuty:

Ännu en dålig pc port. Jag menar, 6gb VRAM och 16gb RAM måste vara ett dåligt skämt.

Eller så är det en PC version som inte hålls tillbaka pga konsoler?

Folk klagar på att man inte kan maxa kraften från sin dator och klagar när deras dator inte klarar att maxa....

Men du kan mycket väl ha rätt, brukar oftast hänga ihop med hur dom sköter portningen med höga GBs av minne.

Vi får se men blir orolig när rekommenderade specsen är skyhöga.

Jag tycker Xbox one's version är riktigt snyggt och då är det ändå 1,5 år gammal teknik (som redan då kändes gammalt) så jag har svårt att se att en snyggare version till PC skulle kräva så mycket mer.

Om du gör ett spel till PC som ska skala brett, alltså att spelet ska köra bra på taskig hårdvara, så måste man kompromissa. Dessa kompromisser är på bekostnad av de med kraftig hårdvara och det ser man ju på mängder med spel. I utvecklingsfasen är det skitsnyggt och sen när det släpps så har de skalat ner för att kunna sälja till den enorma hop PC-spelare som har gammal hårdvara.

Det är mycket möjligt att Remedy har fläskat på och satsar high-end istället. Eller så har de sett att de som uppgraderat till Win10 i snitt har mycket bättre prestanda, så det var värt att satsa hårdare. Eller så kanske deras spelmotor inte skalar så bra, vem vet?

Valve har statistik på vilken hårdvara deras kunder använder som går att se. 0,66% av deras kunder har en Geforce 980 ti. Så vi vet i alla fall att majoriteten inte sitter på 6000kr grafikkort.

Där bland 0.66% är jag med min Zotac AMP Extreme 980 Ti.

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av jehuty:

Valve har statistik på vilken hårdvara deras kunder använder som går att se. 0,66% av deras kunder har en Geforce 980 ti. Så vi vet i alla fall att majoriteten inte sitter på 6000kr grafikkort.

Fast det är ju till alla operativsystem som 0,66% avser att folk äger 980 ti inte bara de som har Windows 10.
Kanske ligger något i det som @Muhammed Bacon (Törstig) skriver att de som har Windows 10 också har bättre hårdvara än övriga, jag hoppas på det. Jag har Win 10 och R9 Fury X iaf så för mig är det lungt

Jo det är sant men den totala användarbasen är fortfarande 0,66%. Procentuellt så är det kanske högre men plockar vi bort alla Win7 och Win8 användare så kommer vi ha en extremt liten användarbas.

Skrivet av ELF:
Skrivet av jehuty:

Valve har statistik på vilken hårdvara deras kunder använder som går att se. 0,66% av deras kunder har en Geforce 980 ti. Så vi vet i alla fall att majoriteten inte sitter på 6000kr grafikkort.

Stämmer, men det är ändå lite skeva siffror som denna statistikinsamling ger. Jag hade ex. Steam installerat på min flera år gammla laptop trots att jag i stort sett aldrig spelade något på den.
Tror inte det går, men man måste kolla statistiken för de som spelar ett visst spelutbud.

Det är det förmodligen men steam har en sån enorm användarbas så deras resultat är ändå ganska exakta.

Medlem

Gäsp vilket tråkigt spel.
Hoppas ni som köper det får roligt.

12
Skriv svar