"Läs nyheten" och "Forumsökning / Senaste inlägg

JB
Medlem
"Läs nyheten" och "Forumsökning / Senaste inlägg

.

Inaktiv

Förslag #2 finns redan men den är väl gömd..

FZ Nyheter >> Snacka om... >> Ny FFUR 2006-mod för Op. Flashpoint

Tog en nyhet från första sidan, klickar man på "Ny FFUR 2006-mod för Op. Flashpoint" så kommer man till nyheten.

Bäst vore förstås om hela nyheten fanns som ett inlägg i tråden.

Själv försöker jag pusha för att hela nyheten ska finnas som ett inlägg i tråden. Så slipper man ens byta sida.

W2k
Medlem
Skrivet av JBRAA:

Förslag #1
Forumsökning borde delas upp i 2 delar, dvs forumsökning, och Senaste inlägg. Alltså 2 länkar i vänster menyn. Är förvirrande för folk som letar efter senaste inlägg, då den funktionen finns inbakad på någon annan funktion.

Två länkar till samma sida menar du? För klickar man på "Forumsökning" är standardinställningarna just att visa senaste inlägg.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

JB
Medlem
Skrivet av W2k:
Skrivet av JBRAA:

Förslag #1
Forumsökning borde delas upp i 2 delar, dvs forumsökning, och Senaste inlägg. Alltså 2 länkar i vänster menyn. Är förvirrande för folk som letar efter senaste inlägg, då den funktionen finns inbakad på någon annan funktion.

Två länkar till samma sida menar du? För klickar man på "Forumsökning" är standardinställningarna just att visa senaste inlägg.

Läste du vad jag skrev?

Är förvirrande för folk som letar efter "senaste inlägg", då den funktionen finns inbakad på någon annan funktion, dvs kallar sig forumsökning.

Borde heta Förumsökning+Senaste inlägg
Eller bättre. Senaste inlägg + Sök

W2k
Medlem

Jag tycker det är fullständigt logiskt att "Forumsökning" även kan användas för att hitta senaste inlägg/trådar. Det är ju en funktion för att hitta saker i forumet. Antagligen är det en vanesak, det handlar nog mest om att man är van vid hur saker och ting var förut.

Jag har lagt till information om detta i FAQen.

Snart kommer ju för övrigt en ruta med senaste foruminlägg att dyka upp på förstasidan.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

1
Skriv svar