fragzone.se > fz.se

Inaktiv
fragzone.se > fz.se

Personligen stör jag mig en del på den sidan man kommer när man skriver in fragzone.se.

Ska ni slänga den domänen eller ska den vara kvar? Om den ska vara kvar skadar det väl inte att skicka en rätt istället.

Det är min åsikt att det är bra mycket enklare att skriva in fra eller frag än att skriva fz (sen kommer fragzone upp och så går man den vägen i alla fall).

Sen är det lite irriterande att man inte får se "nytt ämne" knappar osv. förrns man är inloggad. Visst förstår jag vittsen med det men de flesta som besöker forumet lär ju ändå vara medlemmar.

Annars är det värsta med bytet (enligt mig) att det fortfarande inte finns med tillhörande diskussionstråd.

Sen borde det i mitt tycke finnas en inställning så att man flyger direkt till nyhetssidan efter att man gått in på fragzone.se/fz.se.

Visst är det mycket smaksaker jag skriver om nu. Men ska jag vara ärlig så är det jusst på detaljerna som jag tycker att den nya sidan har sina brister. Om jag är ensam att tycka om det så är väl i och för sig allt bra.

Antikvitet
Citat:

Personligen stör jag mig en del på den sidan man kommer när man skriver in fragzone.se.

Ska ni slänga den domänen eller ska den vara kvar? Om den ska vara kvar skadar det väl inte att skicka en rätt istället.

Det här handlar helt om varumärkesbyggande, vi har blivit kallade "FragZone" så länge att vi kände att vi var tvungna att ta till rejälare åtgärder för att arbeta in FZ. Begreppet "frag" är väldigt ovanligt nuförtiden och många av våra besökare har fått upp ögonen för spel långt efter Quake-tidens glansdagar. Domänen ska inte slängas och förr eller senare kommer vi styra vidare automatiskt. Frågan är hur lång tid det tar.

Det går snabbare att skriva fz än fragzone, så jag tror det är en vanesak för dig.

Citat:

Sen är det lite irriterande att man inte får se "nytt ämne" knappar osv. förrns man är inloggad. Visst förstår jag vittsen med det men de flesta som besöker forumet lär ju ändå vara medlemmar.

Jag förstår inte vad du menar. Ska vi hålla koll på vilka av besökarna som är medlemmar, trots att de inte loggar in? Det går ju inte. Det finns faktiskt en autologin, så jag ser inte det här som ett problem, är man medlem kan man lika gärna vara inloggad, det finns inga nackdelar med det.

Citat:

Annars är det värsta med bytet (enligt mig) att det fortfarande inte finns med tillhörande diskussionstråd.

What? En av fördelarna med nya systemet är att forumet är mycket mer integrerat i resten av sajten. På en nyhets sida ser man nu t.ex. ett urval av kommentarerna, och allt eftersom vi gör om fler avdelningar kommer de att integreras tätare i forumet.

Citat:

Sen borde det i mitt tycke finnas en inställning så att man flyger direkt till nyhetssidan efter att man gått in på fragzone.se/fz.se.

Det är en sedan tidigare efterfrågad funktion, vi kommer till den i sinom tid.

Citat:

Visst är det mycket smaksaker jag skriver om nu. Men ska jag vara ärlig så är det jusst på detaljerna som jag tycker att den nya sidan har sina brister. Om jag är ensam att tycka om det så är väl i och för sig allt bra.

Alla förslag uppskattas, tro inget annat. Bakom kulisserna fortsätter utvecklingen för fullt och fler funktioner kommer att tillföras till sajten regelbundet.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Problemet är väl kanske minimalt egentligen men att komma åt z är rätt omständigt.
Fingrarna ligger i princip redan på 'fra' när man vilar så att skriva in det tar nästan lika lång tid som att bara skriva 'f'et. Sen så har webbläsaren kompletterat med fragzone.se och vipps så är man inne. Efter att man tryckt på "vi har bytt namn till FZ" då förstås. Ett störningsmoment i flowet när man försöker tjäna in nån tiondels sekund

Skrivet av Shock:
Citat:

Sen är det lite irriterande att man inte får se "nytt ämne" knappar osv. förrns man är inloggad. Visst förstår jag vittsen med det men de flesta som besöker forumet lär ju ändå vara medlemmar.

Jag förstår inte vad du menar. Ska vi hålla koll på vilka av besökarna som är medlemmar, trots att de inte loggar in? Det går ju inte. Det finns faktiskt en autologin, så jag ser inte det här som ett problem, är man medlem kan man lika gärna vara inloggad, det finns inga nackdelar med det.

Nae men jag menade att det gör inget att det finns sådana knappar där även när man inte är inloggad (att man då kommer till en inloggningsruta som sen skickar en vidare till den knapp man klickade på).

Skrivet av Shock:
Citat:

Annars är det värsta med bytet (enligt mig) att det fortfarande inte finns med tillhörande diskussionstråd.

What? En av fördelarna med nya systemet är att forumet är mycket mer integrerat i resten av sajten. På en nyhets sida ser man nu t.ex. ett urval av kommentarerna, och allt eftersom vi gör om fler avdelningar kommer de att integreras tätare i forumet.

http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=4026

Problemet är att om du går från nyhetssidan så måste du klicka på nyheten för att läsa hela nyheten. Bara att behöva klicka på varenda nyhet som är intressant är ett rätt omständigt steg anser jag.
Sen utöver det så måste du klicka på diskutera knappen för att se kommentarerna.
2 sidor måste man gå in på utöver själva nyhetssidan för varje nyhet. Och vill man kolla en snabb sak i nyheten så måste man byta sida för att sen gå tillbaka.

Att ha som förr, där nyheten även fanns med i diskussionstråden (då ska det vara kompletta versionen isf. annars blir man ju *tvingad* att gå tillbaka till riktigt ändå).

Att de senaste kommentarerna finns med på de individuella nyheterna är väl också av begränsad nytta? De skadar kanske inte heller nåt men som ersättning till att ha nyheten i nyhetstråden ser jag det inte.
Den enda som har nytta av det är den som redan har läst alla inlägg upp till dem sista. Och har han gjort det så har han ju troligtvis även läst nyheten så då går man ju rent logiskt direkt till diskussionstråden istället för sidan för nyheten.

Skrivet av Shock:
Citat:

Sen borde det i mitt tycke finnas en inställning så att man flyger direkt till nyhetssidan efter att man gått in på fragzone.se/fz.se.

Det är en sedan tidigare efterfrågad funktion, vi kommer till den i sinom tid.

Trevligt

Skrivet av Shock:

Alla förslag uppskattas, tro inget annat. Bakom kulisserna fortsätter utvecklingen för fullt och fler funktioner kommer att tillföras till sajten regelbundet.

För att inte bara komma med negativa saker så måste jag också berömma möjligheten att kunna ge feedback genom forumet - samt att man knappast kan klaga på responsen Det är inte många sidor som vågar ha det så.

Medlem
Skrivet av tjoff:

Problemet är väl kanske minimalt egentligen men att komma åt z är rätt omständigt.
Fingrarna ligger i princip redan på 'fra' när man vilar så att skriva in det tar nästan lika lång tid som att bara skriva 'f'et. Sen så har webbläsaren kompletterat med fragzone.se och vipps så är man inne. Efter att man tryckt på "vi har bytt namn till FZ" då förstås. Ett störningsmoment i flowet när man försöker tjäna in nån tiondels sekund

Har du FZ som förstasida tjänar du in ändå mer, och slipper skriva både fra och fz


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

tänk vad man skulle spara slitage på t-bordet då!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Om det nu handlar om varuärkesbyggande kanske ni borde ta er ett prat med dem borta på 64bits. De gånger de refererar till denna siten (antingen i nyheter eller tex under deras länk-avdelning) så skriver de oftast Fragzone.
Inte för att det stör mig, eftersom jag tycker att Fragzone är ett mycket starkare, bättre och mera orginellt varumärke än FZ. OK ok, ingen stor sak kanske, men min mening iaf

Medlem

håller med dig Gibson, gillar FragZone namnet.
och ang "frag" jag tänker inte på frag när jag hör ordet FragZone, man bara hör ett namn som låter hårt och bra


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av tjoff:

Problemet är att om du går från nyhetssidan så måste du klicka på nyheten för att läsa hela nyheten. Bara att behöva klicka på varenda nyhet som är intressant är ett rätt omständigt steg anser jag.
Sen utöver det så måste du klicka på diskutera knappen för att se kommentarerna.
2 sidor måste man gå in på utöver själva nyhetssidan för varje nyhet. Och vill man kolla en snabb sak i nyheten så måste man byta sida för att sen gå tillbaka.

Att ha som förr, där nyheten även fanns med i diskussionstråden (då ska det vara kompletta versionen isf. annars blir man ju *tvingad* att gå tillbaka till riktigt ändå).

Att de senaste kommentarerna finns med på de individuella nyheterna är väl också av begränsad nytta? De skadar kanske inte heller nåt men som ersättning till att ha nyheten i nyhetstråden ser jag det inte.
Den enda som har nytta av det är den som redan har läst alla inlägg upp till dem sista. Och har han gjort det så har han ju troligtvis även läst nyheten så då går man ju rent logiskt direkt till diskussionstråden istället för sidan för nyheten.

Kan inte annat än hålla med, sidan där man kan läsa nyheten känns bara som en onödig sidladdning.

Visa alla kommentarer(i rätt ordning!) på artikelsidan eller lägg in hela nyheten i första posten i forutråden så blir jag genast mycket gladare

Inaktiv

Jag har autoinloggning på men nu loggade den inte in mig vilket gjorde att jag var tvungen att scrolla upp, logga in, scrolla ner, trycka på citat knappen.
Sen om man är på en publik plats vill man inte ha autoinloggning.

Finns en anledning till varför de flesta andra forum visar citat-knappar även då man inte är inloggad.

Skrivet av MaxH:

Har du FZ som förstasida tjänar du in ändå mer, och slipper skriva både fra och fz

Skrivet av IceMan:

tänk vad man skulle spara slitage på t-bordet då!

Hohoho
Men slösurfar man lite så är z knappen jobbig att komma åt. Fingrarna ligger betydligt närmare 'frag' och man kan skriva frag med i ett svep med ena handen. För fz måste i alla fall jag flytta hela handleden lite (i alla fall när jag är i 'slösurfarposition' ). Tar uppskattningsvis dubbelt så lång tid att skriva fz som det tar att skriva frag (även om det inte rör sig om många hundradelar i vilket fall).
OK liten petitess kanske men eftersom domänen redan finns tycker jag det vore lika bra att den pekade direkt.

Redaktör
Skrivet av tjoff:

Men slösurfar man lite så är z knappen jobbig att komma åt. Fingrarna ligger betydligt närmare 'frag' och man kan skriva frag med i ett svep med ena handen.

Använder man "korrekt" teknik trycks "F" med pekfingret och "Z" med lillfingret - färre knapptryck än att skriva "frag". Vi anpassar inte sidnamnet efter detta, men om vi gjorde det skulle det rimligen vara mest logiskt att följa normen.

Fingernedsättning handlar om vad man lärt sig, inget annat. Lär om, lär rätt.


signatur
Medlem

Nu kommer man ju också in på FZ genom att bara skriva "FZ" i Firefox, då FZ.se är första resultatet på Google.

Så har det ju dock inte alltid varit. Någon annan än jag som är väldigt bekant vid den här sidan?

Inaktiv
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av tjoff:

Men slösurfar man lite så är z knappen jobbig att komma åt. Fingrarna ligger betydligt närmare 'frag' och man kan skriva frag med i ett svep med ena handen.

Använder man "korrekt" teknik trycks "F" med pekfingret och "Z" med lillfingret - färre knapptryck än att skriva "frag". Vi anpassar inte sidnamnet efter detta, men om vi gjorde det skulle det rimligen vara mest logiskt att följa normen.

Fingernedsättning handlar om vad man lärt sig, inget annat. Lär om, lär rätt.

Sant, men när man slösurfar och har ena handen på musen så har man inte korrekt fingersättning för fem öre (man saknar fem fingrar till att börja med). Då är det i min mening lättare att skriva frag än fz. Sen vet jag inte om mina händer är stora (överdrivet stora är de i alla fall inte) men lillfingret behöver klämma sig under handen lite vilket är lite störigt. Då är det faktiskt smidigare att ta det med ringfingret. Fingernedsättning handlar dessutom om persoling preferens. Finns inget rätt och fel.
Visst förstår jag om ni inte skulle ändra nåt för att 'någons' fingernetsättning inte passar med er domän.

Ni behöver inte anpassa sidnamnet. Men att anpassa ena domänen som redan finns tycker jag inte att ni har något att förlora på.
Vet inte vad ett störigt meddelande fyller funktion egentligen. Om ni (som sagt) inte ska stänga ner fragzone.se inom en överskådlig framtid.

Ta http://www.googel.com
Så skriver jag (medvetet) ofta bara för att det är lite roligare än att skriva google. Men där blir man heller inte bemött av ett meddelande där det står att google inte stavas googel osv...

Nu har jag i alla fall lyckats med att förstora ett litet problem rätt enormt men det var ett förslag i alla fall.

Medlem

Man lägger de bara under favoriter

Medlem

typ

Går ju snabbare att klicka på en favorit i firefox än att skriva länken till hemsidan .

Alt som mig, har den som ikon ovanför adressfältet tar ett klick så är man framme


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Startsida såklart. Vad skall man annars ha?

Iofs så är det lättare att skriva fz än frag om man sitter normalt. Däremot om man har ena handen i brallan så funkar toolbar bookmark om man slösurfar.


signatur
1
Skriv svar