Fuska i Hearthstone – få malware i datorn

Robot
Medlem
Fuska i Hearthstone – få malware i datorn

Eh, varför göra en artikel om detta?
Kan ju lika göra om fusk till CS eller Arma eller vilket spel som helst.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Eh, varför göra en artikel om detta?
Kan ju lika göra om fusk till CS eller Arma eller vilket spel som helst.

Symantecs rapport handlade just om Hearthstone, men å andra sidan gäller det väl fusk till alla möjliga spel då det är samma sak där.
Kanske blivit en uppswing av malware-påverkade Hearthstone-fuskare (skyll er själva, pilutta er!).

Medlem

Rätt åt dom.

Medlem

Varför skriva om detta?

Om man fuskar kan datorn lika gärna börja brinna. Vem bryr sig.

Medlem

Samtliga fuskare som precis hade tänkt ladda ner dessa fusk tackar och bockar så hjärtligt för varningen

Medlem
Skrivet av popperino:

Varför skriva om detta?

Om man fuskar kan datorn lika gärna börja brinna. Vem bryr sig.

Alla deck trackers är ju knappast till för att fuska. Själv använder jag Track-o-bot för att få statistik över mina matchups. Tidigare använde jag hearhstats.net och registrerade resultatet efter varenda match för hand, men hearthstats har bara stöd för statistik över klass vs klass. Track-o-bot för statistik för deck vs deck, vilket är en mer användbar statistik.

Samma sak med program som analyserar replays i Starcraft. De används ju inte heller för att fuska.

Så det är rätt naivt att tro att alla tredje-parts-program skulle vara detsamma som att fuska. Till och med Ben Brode har ju tweetat att det är okej: "any app that duplicates what you can do with a pencil and paper already is fine." Vilket statistik-program är ett perfekt exempel på.

(Missförstå mig inte dock, jag tycker lika illa som du om folk som fuskar. Men man ska inte dra alla 3-parts-program över en kam.)

Medlem
Skrivet av drakon64:
Skrivet av popperino:

Varför skriva om detta?

Om man fuskar kan datorn lika gärna börja brinna. Vem bryr sig.

Alla deck trackers är ju knappast till för att fuska. Själv använder jag Track-o-bot för att få statistik över mina matchups. Tidigare använde jag hearhstats.net och registrerade resultatet efter varenda match för hand, men hearthstats har bara stöd för statistik över klass vs klass. Track-o-bot för statistik för deck vs deck, vilket är en mer användbar statistik.

Samma sak med program som analyserar replays i Starcraft. De används ju inte heller för att fuska.

Så det är rätt naivt att tro att alla tredje-parts-program skulle vara detsamma som att fuska. Till och med Ben Brode har ju tweetat att det är okej: "any app that duplicates what you can do with a pencil and paper already is fine." Vilket statistik-program är ett perfekt exempel på.

(Missförstå mig inte dock, jag tycker lika illa som du om folk som fuskar. Men man ska inte dra alla 3-parts-program över en kam.)

Jag ser ingenstans där alla tredjepartsprogram drogs över en kam..?

Medlem

Vilken tur att man inte använder vare sig webcam eller bitcoin då. xD

Nej men allvarligt talat så finns det ju faktiskt flera fungerande fuskprogram till Hearthstone.

Medlem

Rubriken fick det att låta som att Blizzard infört ett anti-cheat som installerar malware på spelarens dator om denne skulle få för sig att fuska.

...

Medlem
Skrivet av Xzander:

Rubriken fick det att låta som att Blizzard infört ett anti-cheat som installerar malware på spelarens dator om denne skulle få för sig att fuska.

...

https://www.youtube.com/embed/cdEQmpVIE4A

Det skulle direkt vara olagligt från blizzards sida.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Det skulle direkt vara olagligt från blizzards sida.

Krävs inte raketforskning för att lista ut vare sig det eller det faktum att jag skämtar.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Vilken tur att man inte använder vare sig webcam eller bitcoin då. xD

Nej men allvarligt talat så finns det ju faktiskt flera fungerande fuskprogram till Hearthstone.

Dessutom finns det ett par som open source. Många framstående Hearthstone streamare kör med dom.

Medlem
Skrivet av Norrin:
Skrivet av Exxo:

Vilken tur att man inte använder vare sig webcam eller bitcoin då. xD

Nej men allvarligt talat så finns det ju faktiskt flera fungerande fuskprogram till Hearthstone.

Dessutom finns det ett par som open source. Många framstående Hearthstone streamare kör med dom.

Jo, fast de klassas inte som fusk då det inte går något annat än sparar tid gentemot att glr det med penna och papper. Och iom att runt 95% av allt sker på Blizzards egen server så finns det inte några fusk som fungerar enligt dem. Kan iaf säga att jag inte mött på något värre än en bot hitintills.

1
Skriv svar