Unity-läxan lärd – det blir inget Assassin's Creed i år

Robot
Medlem
Unity-läxan lärd – det blir inget Assassin's Creed i år

Det var väl på tiden....

Medlem

Holy shit. Snart kommer EA och säger att det inte blir massivt med DLC till Battlefield 5 eller något! ...yeah right.

Medlem

Hade inte haft något emot en total reboot av franchisen. Kanske något helt utan allt det moderna.

Medlem

Jag hoppas dom lägger till svårighetsgrader då dom senaste var tråkigt lätta. Samt att dom tar tillbaka möjligheten att spela utanför animusen istället för att dom bara visar videoklipp därifrån.

Skrivet av fullerdanne:

Jag hoppas dom lägger till svårighetsgrader då dom senaste var tråkigt lätta. Samt att dom tar tillbaka möjligheten att spela utanför animusen istället för att dom bara visar videoklipp därifrån.

Skulle säga att Unity trots sina buggar var något utmanande när det kom till strider i alla fall, till skillnad från alla de andra.

Medlem

Fan vad glad man blir, och då spelar jag inte ens AC-spelen.
Men det känns som ett sundhetstecken för hela industrin.

Det är ju inte så att dom behöver arbeta in varumärket. Det är ju minst sagt rätt välkänt, men det är däremot dags att börja vårda skiten.
Ett spel vart annat år låter lagom.

Medlem

dom skulle kunna dela franchisen. Det historiska och det moderna. Kanske olika speldelar. säg att den historiska biten blir det dom tänkt med "empire" och den moderna ett mindre actionaktigt spel säg potentialen som watchdogs hade. Jag vill veta hur det går för Juno och Abstergo och Assassins. Ett episodiskt spel kanske?

k3m
Medlem

Ubi har redan pajat Asscreed serien. det är inget mer än en urvattnad trasa.

Medlem
Skrivet av k3m:

Ubi har redan pajat Asscreed serien. det är inget mer än en urvattnad trasa.

Eh nej. Dom har nog lyckats bra med sina årliga releaser.

Medlem

jag är i shock!

Medlem

Hur är egentligen Unity efter alla patcher? Har det blivit spelbart? Av de senare AC spelen är det den perioden som intresserar mig mest men har inte spelat det än.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Hur är egentligen Unity efter alla patcher? Har det blivit spelbart? Av de senare AC spelen är det den perioden som intresserar mig mest men har inte spelat det än.

Det är spelbart men dom patchade 4-5 gånger sen övergav spelet i stort sätt.

Medlem

dom sket i det efter patch 5. Unity är fortfarande kass. Genomrutten spelmotor jämfört med ac2/brotherhood som inte laggar alls.. med unity kan man få framedrops även med 4 titan x

Gen
Medlem

Syndicate verkar inte vara någon pärla direkt med tanke på allt man läser på forum när det släpptes. LOD problem, texture popping, buggig och utdragen combat bara för att nämna några saker.

Medlem
Skrivet av fullerdanne:

Jag hoppas dom lägger till svårighetsgrader då dom senaste var tråkigt lätta. Samt att dom tar tillbaka möjligheten att spela utanför animusen istället för att dom bara visar videoklipp därifrån.

Håller med dig.. löjligt lätta har dom varit på senaste åren.. saknar faktiskt många gånger de första Assassins creed.. känslan, långa och stora spelet som det är! märks att de lagt mycket tid på just första.


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Jag har egentligen bara spelat första Asscreed på riktigt. Det körde jag igenom först på 360 sedan på PC och jag älskade det spelet. De andra har jag tröttnat på efter 30 min.

Unity var ändå bra, syndicate var för jävla kasst


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tack Ubisoft, fcking äntligen.
Senaste AC spelet jag verkligen älskade var Black Flag, men vette fan om det var ett "assassin spel".
Unity var meh & Syndicate har jag inte ens klarat 50% på än.

Det brukade vara mina favorit spel, jag hoppas verkligen dem kommer med något nytt o fräscht & verkligen tar sin tid.

Håller tummarna!

k3m
Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av k3m:

Ubi har redan pajat Asscreed serien. det är inget mer än en urvattnad trasa.

Eh nej. Dom har nog lyckats bra med sina årliga releaser.

så klart tycker man olika. jag vill hävda att Bethesda förvaltar sina spelserier med kärlek. eller Remedy. eller CDPR. Bethesdas senaste släpp är dock mediokra. fast just det är irrelevant.

Medlem

Syndicate i all ära. Men Unity är det bättre spelet.. Både på konsol och på PC. Snyggare(!), bättre miljö på alla sätt (viktorianska London var inte så häftigt som man kanske trodde.. Snacka om tråkig miljö), bättre karaktärer (även om Syndicate ligger hyfsat till där). Det var även i Unity som UBI äntligen gjorde om hela animationssystemet och kontrollerna, samma system som används i Syndicate.

Tyvärr fanns en del buggar vid release (råkade inte ut för EN enda vid min genomspelning dock...), varpå en gigantisk hate bandwagon startades, som många hoppade på (många utan att ens ha spelat spelet, och så är det än idag), tack spelmedia och alla grottmänniskor där ute!

Det är klart som fan att UBI ska ha skit om man släpper ett buggigt spel, men som sagt, inte en bugg råkade jag ut för.

Komiskt nog kommer Bethesda undan så jävla mycket enklare, trots att de tamefan inte verkar vara kapabla till att INTE släppa ett spel med ungefär 1 miljon buggar.
PC-versionen av Fallout 4 var så jävla risigt så att jag gav upp runt releasedagarna. Det är ett fantastiskt spel (egentligen...), men jag blev så avtänd av buggarna och konsolifieringen (komiskt nog, med tanke på att Bethesda är en anrik gammal PC-utvecklare.......) och bristen på solklara PC-inställningar.

UBI är en fis i rymden när det gäller buggar jämfört med Bethesda och vissa andra.

On topic: Bra dock att de lugnar sig ett år med nästa Assassin's. Helt rätt.

1
Skriv svar