Ingen fredag är komplett utan Fräcka Fredag!

Robot
Ingen fredag är komplett utan Fräcka Fredag!

Din boj i spelpunkten, din lanterna i livets dunkla dimma.


Medlem
Ingen fredag är komplett utan Fräcka Fredag!

#1

Inaktiv
Skrivet av mulligtjej89:

#1

Mullig tjej på en skala 1 till 10. Vá det det du menade?

Medlem

Jag är inte sådär fin i kanten, men Fräcka Fredag för mig är ju långt ifrån hur FZ är för mig. Alltså namnet, inte själva underbara episoden. Namnet klingar så fel i mina öron. Ser alltid Lindsay Lohan framför mig. Och.. Nja.

Vadå? Lite gnäll får man väl dela med sig av en sådan lugn och skön fredag som denna.


signatur

Niet.

Frilansare
Skrivet av Theade:

Jag är inte sådär fin i kanten, men Fräcka Fredag för mig är ju långt ifrån hur FZ är för mig. Alltså namnet, inte själva underbara episoden. Namnet klingar så fel i mina öron. Ser alltid Lindsay Lohan framför mig. Och.. Nja.

Vadå? Lite gnäll får man väl dela med sig av en sådan lugn och skön fredag som denna.

Haha va, Lindsay Lohan? Nu måste du utveckla. Vet att jag är trashigt het, men lik Lindsey? Äsch.

Men ja, vi funderar fortfarande över vad vi ska kalla spektaklet.

Frilansare

Och ja, min mic var avstängd under hela avsnittet.

Medlem

Trevligt avsnitt. Jocke var något aningen låg detta avsnitt dock.(mikrofonen dvs) Var den ens på? ^^

Åtminstone något trevligt man kan se under veckan nu när GameTrailers gått i graven. Vill ni kanske få lite idéer så spana in typ GT-Live och GT-Time från dom.

Önskar att Fräcka Fredag var lite längre(det kanske inte finns mer tid över).

Edit:

Hehe, jag tyckte det var lågt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Theade:

Jag är inte sådär fin i kanten, men Fräcka Fredag för mig är ju långt ifrån hur FZ är för mig. Alltså namnet, inte själva underbara episoden. Namnet klingar så fel i mina öron. Ser alltid Lindsay Lohan framför mig. Och.. Nja.

Vadå? Lite gnäll får man väl dela med sig av en sådan lugn och skön fredag som denna.

Haha va, Lindsay Lohan? Nu måste du utveckla. Vet att jag är trashigt het, men lik Lindsey? Äsch.

Men ja, vi funderar fortfarande över vad vi ska kalla spektaklet.

Tror han menade denna film...

http://www.imdb.com/title/tt0322330/?ref_=nv_sr_1

Medlem

Lyssnade igenom alla avsnitt av podden på bakfyllan förra helgen. Jäkligt bra, mer sånt! Ni borde ha FZ piké eller nått, representera mer

Medlem

Mycket intressant diskution! Jag funderar ärligt om det inte ligger någon sanning bakom allt detta med att "nedgradera" det visuella till PC... jag sitter på en Sockel 775 processor (Q9650) med ett Radeon 7950 och jag kan fortfarande pressa det flesta spel till höga inställningar. Vi pratar alltså om en processor som har 8 år på nacken!?!? Jag har god koll på hårdvara och vet med mig att såhär var det inte för några år sedan... jag kommer ihåg hur man nästan tvingades byta hårdvara för att kunna hänga med de nya PC släppen... så vad har hänt? Och hur/var skapas egentligen dessa "överlägsna" versioner som vi ser prelaunch om inte på PC?

// Stora Sture

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Theade:

Jag är inte sådär fin i kanten, men Fräcka Fredag för mig är ju långt ifrån hur FZ är för mig. Alltså namnet, inte själva underbara episoden. Namnet klingar så fel i mina öron. Ser alltid Lindsay Lohan framför mig. Och.. Nja.

Vadå? Lite gnäll får man väl dela med sig av en sådan lugn och skön fredag som denna.

Haha va, Lindsay Lohan? Nu måste du utveckla. Vet att jag är trashigt het, men lik Lindsey? Äsch.

Men ja, vi funderar fortfarande över vad vi ska kalla spektaklet.

Tror han menade denna film...

http://www.imdb.com/title/tt0322330/?ref_=nv_sr_1

Stämmer.
Haha trasigt het. Ni får köra igång en forumtråd (som säkert kommer spåra) där ni eftersöker namntips! (Igen).

Hopps dock att ni kommer hålla på i all evighet med detta.


signatur

Niet.

Medlem

Hmm, point on där att nedgradera PC-versioner. Spelar Black Ops 3 just nu, i betan kunde man ställa in grafiken bäst man ville. Men på något vänster har Treyarch limiterat grafikinställningarna i dagsläget. Något man själv som tur är kan ändra tillbaka i configfilen. Så bara genom att ändra en siffra i ett dokument kan jag nu spela på extra settings istället för medium...

Medlem

Jag skulle säga så här:
Behåll allt ni gör förutom bakgrunden som är Sweclockers bakgrund...
Eller va faan. Det är ju innehållet som räknas inte bakgrunden...
Fortsätt bara tack. Gillar ert tugg.
/ Tobbe


signatur

\m/ DOOOOOOM METAL \M/

Megadelux

Så. Jag skulle vilja se fler avsnitt i veckorna. IndieTisdag? Kör lite reviews.

Eller allmänt, Reviews in person med lite gameplay i hörnet. eller tvärtom.

Hårdvaru-onsdag ?
Taco-torsdag lunchsnack från kontoret? Skvaller ang datum, hårdvara som är på G ?

jag förstår att filma tar en del tid. (Skulle jag tro) med manus eller whatnot ni kör med. Lappar ang ämne. Men Seriöst. podcasts kom för 10 år sen. Vlogs för ett gäng år sen. Ni är sena. Kör lite tema-grejjer lite oftare. Jag kollar och uppdaterar Fz iallafall 5ggr per dag i snitt. Har stängt av adblock för eran sida. Jag vill se mer video. Hoppas denna kritik är konstruktiv och inte ses som "needy". / Tobias.

Inaktiv

Snygg skjortor

Medlem

Visa upp screenshots i bakgrunden(på bildskärm eller greenscreen) från spel som medlemmar skickar in. Kanske blir distraherande, eller kanske inte...

Medlem

Hmm, "Fredags Zonen" kanske?

Medlem
Skrivet av Theade:

Jag är inte sådär fin i kanten, men Fräcka Fredag för mig är ju långt ifrån hur FZ är för mig. Alltså namnet, inte själva underbara episoden. Namnet klingar så fel i mina öron. Ser alltid Lindsay Lohan framför mig. Och.. Nja.

Vadå? Lite gnäll får man väl dela med sig av en sådan lugn och skön fredag som denna.

Kan bara hålla med, "fräcka fredag" låter väldigt mycket Kicki Danielsson i mina öron.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Ska vi starta en insamling? Typ donera 50, 100kr och se hur mycket vi kommer upp till? Så kan grabbarna fixa pikéer, olika teman, m.m. Jag som många andra klickar in flera gånger per dag. Gillar verkligen detta med rörligt media! Lite schysst interface, bilder, trailers osv skulle göra det ännu mysigare!


signatur

Niet.

Medlem

Skulle vara kul om ni hade med Lets play.

Hemma hos reportage där ni hälsar på och kollar in stora spelsamlingar.

Intervju med stora och små aktörer i dataspelsbranschen.

Dataspelets ursprung och historia där ni väver in hur ni själva kom i kontakt med och växte upp med mediet.

Hur berättarperspektivet har förändrats med åren.

Prata ingående om vad som allmänt gör ett spel bra/dåligt.

Ta upp skillnaderna på att vara spelnörd idag i jämförelse med xx år sen.

Skämtsketch/reportage.

Gå igenom i större drag hur det går till att utveckla ett spel.

Fördjupningavsnitt i spelmusik/grafik/fysik.

Namn: Loot, Ping. Combo (Break(er)), Extraliv, Game Over, Spawn, RGB, Fyrkant.

Jag tycker jättemycket om hur det är nu, så jag kan knappt tänka mig hur awesome det skulle vara om ni fick mera tid tillsatt till att utveckla det här


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Namn:

1UP
Roaming
Lotto
Brewed and Bottled [BAB] min gamla CS:Source klan.

Jag har det:

Floppy


signatur

Niet.

Medlem

Fredagen (nåja.. söndagen) blev än en gång fräck. Tack!

Är jag den enda som gillar namnet "Fräcka fredag"?
Skönt med en svensk lite småtöntig titel som motpol till allt tufft och amerikanskt.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Theade:

Jag är inte sådär fin i kanten, men Fräcka Fredag för mig är ju långt ifrån hur FZ är för mig. Alltså namnet, inte själva underbara episoden. Namnet klingar så fel i mina öron. Ser alltid Lindsay Lohan framför mig. Och.. Nja.

Vadå? Lite gnäll får man väl dela med sig av en sådan lugn och skön fredag som denna.

Haha va, Lindsay Lohan? Nu måste du utveckla. Vet att jag är trashigt het, men lik Lindsey? Äsch.

Men ja, vi funderar fortfarande över vad vi ska kalla spektaklet.

Mina tankar går genast till Fräcka Fredag med Malena Ivarsson som gick på SVT i slutet av 80-talet.

Jag är iallafall glad att ni inte kallar det Tutti Frutti då associationerna där är ännu mer traumatiska.

Frilansare
Skrivet av Kiske:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Theade:

Jag är inte sådär fin i kanten, men Fräcka Fredag för mig är ju långt ifrån hur FZ är för mig. Alltså namnet, inte själva underbara episoden. Namnet klingar så fel i mina öron. Ser alltid Lindsay Lohan framför mig. Och.. Nja.

Vadå? Lite gnäll får man väl dela med sig av en sådan lugn och skön fredag som denna.

Haha va, Lindsay Lohan? Nu måste du utveckla. Vet att jag är trashigt het, men lik Lindsey? Äsch.

Men ja, vi funderar fortfarande över vad vi ska kalla spektaklet.

Mina tankar går genast till Fräcka Fredag med Malena Ivarsson som gick på SVT i slutet av 80-talet.

Jag är iallafall glad att ni inte kallar det Tutti Frutti då associationerna där är ännu mer traumatiska.

Du har rätt så klart! Kolla introt på det här avsnittet:
https://www.youtube.com/watch?v=AAZc1sRV8wA

Medlem

Lite låg volym på avsnittet, fick dra på youtube och headset på max volym.

1
Skriv svar