FZ seegt igen/fortfarande.

Medlem
FZ seegt igen/fortfarande.

tjo!

är det flera än jag som får vänta då man rör sig i forumet?
även att komma dit.
ibland går det fort, men titt som tätt får man vänta i 20+sec för att komma in på ett forum eller huvudforumet.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Äntligen! Trodde att det bara var jag, för det nya skulle vara så snabbt. Funderar på om det är nån annons som siten ligger och väntar på svar hos? Får hoppas de löser det.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Skägg.
10 Chambers

Vi håller på att titta på det, som Purre nämnde är det troligen en annons som måste laddas klart innan resten av sajtkoden kan bearbetas, vilken segar ner. Vi hoppas lösa det snart!


signatur
Inaktiv

Sitter i långtbortistan och här går det snabbt...å andra sidan får man inte heller upp alla annonser alltid, då en del är regionala.

W2k
Medlem

Kan bara bekräfta att det är ett annonsproblem. Forumet kan vara lite segt ibland även utan annonser vid hög belastning, men det handlar kanske om 3-4 sekunder för att ladda forumindex, inget att oroa sig över.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

aja inte första gången som reklam ligger bakom nått ont.
hoppas på en snabb lösning!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

IDG är ju värst när det gäller det problemet... Hemma funkar det´ok. men när man sitter och nöjessurfar på´"inte så fräsiga" jobbdatorn så tar det över 2 min att ens komma till nyheterna på deras förstasida för att den sitter och inte laddar, utan den sitter och processerar deras flashreklam! Så just nu så behöver man en ganska hyffsat snabb dator för att kunna komma åt deras nyheter.

IDG the first site with system requirments

Personligen tycker jag något är väldigt fel när man väljer att ha sån här reklam som gör att man faktiskt skiter i att läsa nyheterna på en sådan hemsida.

(just den sega reklamen är IBM´s banner högst upp)

W2k
Medlem

Märks det nån skillnad? Vi har, sen några dar, fixat den trilskande annonsen samt även fixat lite under kulisserna för att Nyhetssnack ska bli snabbare.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Nu är det mkt snabbare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Fortfarande strular det dock för mig ibland. Det verkar nästan som att laddningen "låser" sig. Fast trycker jag "stop" och laddar om sidan brukar det gå mycket snabbare.

Medlem

Strular en massa för mig också, men aldrig testat det du sa Rogge, ska pröva det.


signatur

Videomupp

Medlem

Strular fortfarande, tar upp till 11sekunder ibland. Även jag trycker på reload och hoppas på att den laddar om.
Får hoppas ni kan hitta och rätta till felet, kanske db relaterat?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Strular fortfarande, tar upp till 11sekunder ibland. Även jag trycker på reload och hoppas på att den laddar om.
Får hoppas ni kan hitta och rätta till felet, kanske db relaterat?

Hade det varit fel på FZs servers så hade problemet gällt alla. Nu är det bara ett fåtal som har problem.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Hade det varit fel på FZs servers så hade problemet gällt alla. Nu är det bara ett fåtal som har problem.

Ja,antingen ett fåtal eller så orkar de inte skriva om det. Har för egen del kontrollerat min anslutning och provat andra siter, men inte hittat något. Det är typ8/10 som det fungerar fint, sedan blir det tvärnit av okänd orsak( t.ex. när jag browsar runt i trådar). Kan ju vara min anslutning gentemot fz, får leta igen då och köra nåt verktyg under några timmar för att kolla loggar.

Så du menar att det fungerar fint där bort i fjordland? Hm, skall hälla öl i alla internetledningar under festivalyran bara för de! :P:D


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Så du menar att det fungerar fint där bort i fjordland? Hm, skall hälla öl i alla internetledningar under festivalyran bara för de! :P:D

Jupp Se bara till att ölen är välkyld, annars kommer det du laddar ned att lukta illa.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

W2k
Medlem

Det funkar perfekt för mig efter vår senaste "fix" (den 15/7) både hemma och på jobbet.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

testade nu här, fick en låsning på 20sec eller så när jag skulle in på en tråd, ska testa mera, som sagt, bara hänt en gång.
/me pillar på.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

just nu har jag problem med att cms.motioncast.co.uk inte laddar snabbt nog...


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Upplever samma sak här titt som tätt. Tappar kontakten med FZ.se helt och hållet tillfälligt under 10-20 sekunder till och från. Klicka "refresh" hjälper ibland, men inte alltid.

Under tiden som det händer så har jag full kontakt med andra sidor runt omkring nätet, t.ex. dn.se och gamespot.com. Så är nog något med hur jag är routad till FZ.

En tracert hur läget ligger till för mig:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 9 ms 8 ms 8 ms 195.58.100.129
3 8 ms 8 ms 8 ms 195.58.100.137
4 8 ms 8 ms 10 ms 213.242.163.98
5 9 ms 11 ms 9 ms route106.sw.q.p80.net [21
6 11 ms 11 ms 11 ms fz1.fz.se [217.75.98.146]

Har även provat helt utan annonser med Adblock, fast samma problem uppstår, så det verkar inte ha något med era annonser att göra för min del.

Edit: Ligger forumet på en annan server kanske? Märker att det här uppstår bara när jag läser forumet, men under tiden som problemet pågår kan jag ladda t.ex. huvudsidan (www.fz.se) helt utan problem.

Inaktiv

Jo, upplever exakt samma sak som ovanstående inlägg. Ibland är väntetiden grisigt lång...


signatur

Jag har klarat Rygar till NES - Två gånger. Ett bevis på envishet till snudd på idioti.

Medlem

Nu under eftermiddagen och kvällen har det varit lite bättre med forumet faktiskt, med laddningspauser som bara varar 10-15 sekunder, istället för det dubbla.

W2k
Medlem

Vi har inte ändrat på något vad jag vet. De där pauserna är ett mysterium, vi gissar på att databasservern är hängig, men det är svårt att diagnosticera eftersom det verkar vara helt slumpmässigt, tyvärr.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

är det inte bättre att laga felet än att diagnosticera vad felet kan vara?


signatur

R.I.P The_maxx

Flakmonkey

Hur ska man kunna laga felet utan att veta vad det är för fel? ^^

Medlem

om man fixar felet så behöver man inte oroasig över att felet i sig är okänt, + man sparar en massa tid på att leta efter felet , dhoo!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Va dricker du för nåt gott ikväll Iceman?

Och jag har också samma problem, nåt som segar sig ibland. Misstänker alla gömda porrannonser som ligger på siten 8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av IceMan:

om man fixar felet så behöver man inte oroasig över att felet i sig är okänt, + man sparar en massa tid på att leta efter felet , dhoo!

Skrivet av PurreSnurre:

Va dricker du för nåt gott ikväll Iceman?

Haha. Jao, allas vår Ice är en go snubbe


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag tror att Ice är en bot och att koden helt enkelt ibland skär sig som ovan

Medlem

jag känner en bot, han heter Ice, Ice heter han och han kan skriva lustigt och snabbt, han rör det till i vårat forum, jag vill berätta för er att jag känner en Ice, jag känner en Ice.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Hehe, fått minst en uppdatering under sommaren ser jag

12
Skriv svar