Därför splittras Star Citizen i två spel på Alla hjärtans dag

Medlem

Har sagt det förr, och som någon sa i denna tråd. Fail of the Decade. Chris vet hur man tjänar pengar man får väl ge han det!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag gillade Wing Commander filmen.. :/


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av StrongBad:

text

Testade du Test Flight, eller gick du in på Persistent Universe / multiplayer? Test Flight är riktigt jävla buggigt just nu. PU har också många buggar, men det borde vara en mycket bättre upplevelse än du verkade haft. Det krashar inte för mig längre.

Medlem
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Biggles:

Derek Smart (spelutvecklare, men onekligen en arrogant sådan) har skrivit en hel del om SC och hur spelet inte kommer funka som det är pitchat. (Han blev för övrigt bannad från spelet för sin första artikel i ämnet. Verkar ju himla kinkig mot kritik den där Chris Roberts).

http://www.dereksmart.org/2015/07/interstellar-citizens/

det är ingen normal människa som lyssnar på vad han har att säga. Derek Smart är utskrattad av hela spelbranchen
Här är Derek Smarts spel som han har hållt på med i 6+ år
https://www.youtube.com/watch?v=OlYGgju1R2o

Skulle du lyssna på Escapist då?

http://www.escapistmagazine.com/articles/view/video-games/fea...

Jag är inte överförtjust i Smart, som jag sa tidigare är han arrogant och hans spel har aldrig intresserat mig. Men han tar upp en del viktiga frågor och mänga av hans tankar kring projektet har solid grund.

Och Chris Roberts? Han som inte varit aktiv i spelindustrin på 12 år innan SC, och som gjorde ett katastrofalt försök i Hollywood med sin film Wing Commander? Varför skulle han vara mer pålitlig?

den escapist artiklen är derek smarts ord....
De ville bara få hits på sin sida och använda kontroversen för att escapist har sugit i flera år nu och folk går inte längre till sidan.
Läs igenom roberts svar till dom
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/149...

Roberts har inte gjort eller sagt något som visar att han inte är pålitlig. Allt som han har gjort och sagt har bara bevisat hur smart ocg profesionell han är. Till skillnad från derek smart där han bevisar gång och gång hur korkad han är

Vad har en film för 12 år sen något med något att göra?

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Biggles:

Derek Smart (spelutvecklare, men onekligen en arrogant sådan) har skrivit en hel del om SC och hur spelet inte kommer funka som det är pitchat. (Han blev för övrigt bannad från spelet för sin första artikel i ämnet. Verkar ju himla kinkig mot kritik den där Chris Roberts).

http://www.dereksmart.org/2015/07/interstellar-citizens/

det är ingen normal människa som lyssnar på vad han har att säga. Derek Smart är utskrattad av hela spelbranchen
Här är Derek Smarts spel som han har hållt på med i 6+ år
https://www.youtube.com/watch?v=OlYGgju1R2o

Skulle du lyssna på Escapist då?

http://www.escapistmagazine.com/articles/view/video-games/fea...

Jag är inte överförtjust i Smart, som jag sa tidigare är han arrogant och hans spel har aldrig intresserat mig. Men han tar upp en del viktiga frågor och mänga av hans tankar kring projektet har solid grund.

Och Chris Roberts? Han som inte varit aktiv i spelindustrin på 12 år innan SC, och som gjorde ett katastrofalt försök i Hollywood med sin film Wing Commander? Varför skulle han vara mer pålitlig?

den escapist artiklen är derek smarts ord....
De ville bara få hits på sin sida och använda kontroversen för att escapist har sugit i flera år nu och folk går inte längre till sidan.
Läs igenom roberts svar till dom
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/149...

Roberts har inte gjort eller sagt något som visar att han inte är pålitlig. Allt som han har gjort och sagt har bara bevisat hur smart ocg profesionell han är. Till skillnad från derek smart där han bevisar gång och gång hur korkad han är

Vad har en film för 12 år sen något med något att göra?

Det här är bokstavligt talat det roligaste jag läst idag. Dagen är ung, förvisso, but still...

Medlem
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Fozboz:

Någon som provat ett annat AAA spel i Alpha stadie?
Fundera på varför.

Har för mig Battlefield 3 hade en stängd alpha man kunde bli inbjuden till. Jag spelade inte men fick se en del gamrplay. Väldigt avskalat men funktionellt iallafall. Jag antar man kan säga detsamma om SC, men för att vara en alpha så väljer de väldigt märkliga saker att lägga utvecklingsresurser på. När de borde lägga energi på att få grundläggande features funktionella så annonserar de nya skepp (du kan köpa för hundratals dollar) och akvariefiskar.

I slutändan, allt "bra" jag hör om SC är vad spelet kommer BLI, inte vad det ÄR, som förklaras med en handviftning och orden "det är alpha." Hur länge håller det som argument? Upp till bevis, säger jag. Jag har inte lagt en krona åt deras håll, och kommer inte göra förrän de tar sitt eget spel på allvar.

Det är väl som vanligt med skins och dylikt lull lull.
Det är ju förmodligen en hel del människor som jobbar med det, och det är ju inte samma personer som knackar nät-kod som jobbar med byggandet av nya skepp.
Så istället för att ge dessa kicken så får de jobba vidare med DLC-liknande delar som dessutom ger lite extra klirr i kassan.

tl;dr det ena utesluter inte det andra.

Medlem
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Biggles:

Derek Smart (spelutvecklare, men onekligen en arrogant sådan) har skrivit en hel del om SC och hur spelet inte kommer funka som det är pitchat. (Han blev för övrigt bannad från spelet för sin första artikel i ämnet. Verkar ju himla kinkig mot kritik den där Chris Roberts).

http://www.dereksmart.org/2015/07/interstellar-citizens/

det är ingen normal människa som lyssnar på vad han har att säga. Derek Smart är utskrattad av hela spelbranchen
Här är Derek Smarts spel som han har hållt på med i 6+ år
https://www.youtube.com/watch?v=OlYGgju1R2o

Skulle du lyssna på Escapist då?

http://www.escapistmagazine.com/articles/view/video-games/fea...

Jag är inte överförtjust i Smart, som jag sa tidigare är han arrogant och hans spel har aldrig intresserat mig. Men han tar upp en del viktiga frågor och mänga av hans tankar kring projektet har solid grund.

Och Chris Roberts? Han som inte varit aktiv i spelindustrin på 12 år innan SC, och som gjorde ett katastrofalt försök i Hollywood med sin film Wing Commander? Varför skulle han vara mer pålitlig?

den escapist artiklen är derek smarts ord....
De ville bara få hits på sin sida och använda kontroversen för att escapist har sugit i flera år nu och folk går inte längre till sidan.
Läs igenom roberts svar till dom
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/149...

Roberts har inte gjort eller sagt något som visar att han inte är pålitlig. Allt som han har gjort och sagt har bara bevisat hur smart ocg profesionell han är. Till skillnad från derek smart där han bevisar gång och gång hur korkad han är

Vad har en film för 12 år sen något med något att göra?

Det här är bokstavligt talat det roligaste jag läst idag. Dagen är ung, förvisso, but still...

Japp derek smarts utspel kan man inget annat än skratta åt

Medlem

Det spelar ingen roll hur många idiotbeslut Chris(t) Roberts tar, eller hur många goda argument folk ger att iaktta försiktighet med detta projekt, de flesta som redan kastat sin pengar i sjön kommer fortsätta att hålla kvar vid drömmen och rabiat härja på forum att detta är "The one game to rule them all and in the darkness bind them".

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jag gillade Wing Commander filmen.. :/

Tycker också den var helt okej.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Mycket syndare här , jag tar fram kollekten och ni gör bäst i att betala en slant för att rena erat smutsiga inre.
Jag är en hundra dollars (plural) backare och skeppsporren är för mig redan värt slantarna.
Den dagen jag kan besöka skeppen med min CV1 omså bara parkerade i hangaren är jag AFK tills pension.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag testade det nyss, eftersom det är fritt att prova tills på söndag.
Och det var en fullständigt horribel upplevelse. Nog för att det bara är i alpha, men jag upplever att det här spelet är minst flera år ifrån en slutgiltig release.

Det finns inget sätt som ny spelare att förstå hur man enklast börjar, och när jag efter en lång stund hittar någon form av tutorial så låser sig spelet konstant, det är omöjligt att interagera med omvärlden och när man väl känner att man kan börja styra så fungerar inget. Jag fick alt-tabba ut till Windows och tillbaka för att mouse look ens skulle fungera men sen låste det sig igen. Och glöm ens tanken att min HOTAS-kontroller skulle reagera, det fanns inte ens på kartan.
Jag avinstallerade direkt, vi får väl se om jag får anledning att ändra uppfattning framöver, men det ser inte lovande ut direkt.

Håller med om att det är lång tid kvar innan vi ser en färdig produkt, men det är ju en anledning till att projektet fortfarande ligger i tidig alpha. Något flera här inte verkar förstå vad det innebär, även om de pratar som om de gör det. Klart som fn att det kommer vara buggar om ni testar nu. Blanda inte ihop det med marketing betas osv.

Har inte testat senaste patchen, men förra hade jag inga större problem med. Varken med mus eller HOSAS (dual joystick). Håller tummarna för framtiden, genren behöver något rejält.

Medlem

robert är en snackare och drömmare.. finns inga bevis för att han kan leverera. Om man orkar läsa allt derek smart skriver, så säger han inte något utan att ha belägg för det. Att han dessutom anställer folk med kopplingar till uppsalamaffian/gizmondo i ledningsgruppen gör inte saken bättre..

Medlem
Skrivet av seifuku:

robert är en snackare och drömmare.. finns inga bevis för att han kan leverera. Om man orkar läsa allt derek smart skriver, så säger han inte något utan att ha belägg för det. Att han dessutom anställer folk med kopplingar till uppsalamaffian/gizmondo i ledningsgruppen gör inte saken bättre..

Men var är bevisen som säger att han inte kommer att leverera? Är inget fel i att kunna prata för sig och vara en drömmare.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Derek Smart (spelutvecklare, men onekligen en arrogant sådan) har skrivit en hel del om SC och hur spelet inte kommer funka som det är pitchat. (Han blev för övrigt bannad från spelet för sin första artikel i ämnet. Verkar ju himla kinkig mot kritik den där Chris Roberts).

http://www.dereksmart.org/2015/07/interstellar-citizens/

Skrivet av Biggles:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Fozboz:

Någon som provat ett annat AAA spel i Alpha stadie?
Fundera på varför.

Har för mig Battlefield 3 hade en stängd alpha man kunde bli inbjuden till. Jag spelade inte men fick se en del gamrplay. Väldigt avskalat men funktionellt iallafall. Jag antar man kan säga detsamma om SC, men för att vara en alpha så väljer de väldigt märkliga saker att lägga utvecklingsresurser på. När de borde lägga energi på att få grundläggande features funktionella så annonserar de nya skepp (du kan köpa för hundratals dollar) och akvariefiskar.

I slutändan, allt "bra" jag hör om SC är vad spelet kommer BLI, inte vad det ÄR, som förklaras med en handviftning och orden "det är alpha." Hur länge håller det som argument? Upp till bevis, säger jag. Jag har inte lagt en krona åt deras håll, och kommer inte göra förrän de tar sitt eget spel på allvar.

Det är inte meningen att SC skall vara funktionellt eller underhållande i det här stadiet. Det är inte samma personer som producerar skepp som arbetar med grundläggande kod, det sker parallelt. Det är dock lite svårt att sälja grundläggande kod, därför skyltas den inte i butiken..

Du vet om att de har börjat neka refunds för att de menar att produkten de har i dagsläget är tillräcklig för att klassas som representativ för slutprodukten? Man kan fortfarande få tillbaka pengarna om man drar in sin bank i samtalet men...

.... men då är man dum i huvudet också, det var det du tänkte skriva va?

Nedan är ej riktat mot dig, utan precis som du mot luften runt omkring oss.
Så här är det, man betalar för något man vill tro på, en sorts chansning med Kickstarter.
Ibland är slutprodukten bra, ibland dålig. Oftast blir det en slutprodukt iaf.
Jag skulle säga att 8/10 spel jag backat har varit rent guld hittills, det säger förstås inget om hur SC kommer bli men det bryr jag mig inte om.
Jag finansierar tanken av att slippa låta stora riskkapitalbolag styra vad jag ska spela och hur innehållet kommer se ut endast baserat på hur mycket man kunde vrida ur en handduk med skit. För det är nämligen det som allt innan kickstarter handlade om.

Nu är det här min åsikt förstås men...
Folk som tror att dom efter att pengarna använts till utvecklingskostnader kan "få tillbaka dom" är av samma generation och sort som dagens snorungar som lever i en fantasivärld där allt är gratis och man inte behöver betala för sig.

Jag säger bara stå för ditt beslut och välkommen till vuxenlivet.

12
Skriv svar