Förboka Quantum Break till Xbox One – få pc-versionen på köpet

Robot
Förboka Quantum Break till Xbox One – få pc-versionen på köpet
Medlem
Förboka Quantum Break till Xbox One – få pc-versionen på köpet

Ser inte riktigt poängen i att betala mer för XO-versionen för att få Master Race-versionen

Medlem

Varför inte släppa alla Xbox spel till Windows, båda är ju Microsoft plattformar

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Varför inte släppa alla Xbox spel till Windows, båda är ju Microsoft plattformar

MS har pratat om att göra det sen Vista kom till. Ibland får de något ryck, och vi får ett Halo eller Gears of War till PC, men det brukar ta stopp där.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Cybersoul:

Varför inte släppa alla Xbox spel till Windows, båda är ju Microsoft plattformar

MS har pratat om att göra det sen Vista kom till. Ibland får de något ryck, och vi får ett Halo eller Gears of War till PC, men det brukar ta stopp där.

Precis, tror inte försäljningen av konsoller skulle minska utan tvärtom tror det stärka microsofts fäste som spelplattform mot Sony och Nintendo .

Medlem

köp inte på xbone så fler av xbox titlarna släpps på PC.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Cybersoul:

Varför inte släppa alla Xbox spel till Windows, båda är ju Microsoft plattformar

MS har pratat om att göra det sen Vista kom till. Ibland får de något ryck, och vi får ett Halo eller Gears of War till PC, men det brukar ta stopp där.

Precis, tror inte försäljningen av konsoller skulle minska utan tvärtom tror det stärka microsofts fäste som spelplattform mot Sony och Nintendo .

Kan vara en liten smart teknik också. Släpp första spelet i en spelserie till PC så får fler upp ögonen efter det. Sen gör de resten Xbox-exklusiva. Typ som Gears of War.

Medlem

De för nog statestik på ifall du spelar på pc eller xboxen. Så köper du spelet och sedan kör det på pcn är nog tillräckligt för att de ska se att det var en bra ide att släppa det till pc.

Men om man inte har någon xbox one eller inte bryr sig om spelet till den plattformen så lär du ju få betala mer. Ta tex. Rise of the Tombraider, det kostar 585kr på windows store, medans det kostar 49,99€ (ca 470kr) på steam.

Spelen från MS lär ju enbart komma till Windows store nu, och det verkar ju inte som de tänkt sig någon fysisk release till pc, så man får nog betala priset MS satt om man vill ha dem.

Men innan kom ju inte spelen alls till pc, och köper inga spelen i windows store, så lär de nog sluta komma till pc igen.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Cybersoul:

Varför inte släppa alla Xbox spel till Windows, båda är ju Microsoft plattformar

MS har pratat om att göra det sen Vista kom till. Ibland får de något ryck, och vi får ett Halo eller Gears of War till PC, men det brukar ta stopp där.

Precis, tror inte försäljningen av konsoller skulle minska utan tvärtom tror det stärka microsofts fäste som spelplattform mot Sony och Nintendo .

Kan vara en liten smart teknik också. Släpp första spelet i en spelserie till PC så får fler upp ögonen efter det. Sen gör de resten Xbox-exklusiva. Typ som Gears of War.

Att göra en serie till PC sedan göra det till Xbox gör ju inte att PC spelare betalar 3000kr för spela del 2, dom söker sig till andra spel

Medlem

Hitler förlorade andra världskriget för han valde windows 10. Dont be like H. Go console instead. #TotallyFakeFactsOfInternet.

Medlem

Förbokning ger dig också Alan Wake's American Nightmare(till x360 med XBONE backwards compat.), själva Alan Wake(samma sak som American Nightmare, med backwards compat., dock är Alan Wake inte backwards compat än) får du med själva spelet oavsett om du förbokat eller ej.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Varför inte släppa alla Xbox spel till Windows, båda är ju Microsoft plattformar

Hade jag varit MS hade jag fortsatt utveckla Xbox närmare PC som en mer användarvänlig och enkel enhet för hemmet.
Inte nog med att man skulle fortsätta kriget mot Sony och Nintendo man skulle även börja sparka ut datorbyggare som Asus, Dell, Acer osv. som gör datorer för hemmen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser inte riktigt poängen i att betala mer för XO-versionen för att få Master Race-versionen

Jag ser det mer som att jag betalar för Master Race-versionen och får XO-versionen + Alan Wake + DLC + Alan Wakes American Nightmare för X360 på köpet
Förbeställt hursomhelst, och kommer köra Quantum Break på PCn först och främst såklart ^^


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Vem vill lira spel på Pc? Ursäkta, men det är värre än PS4, JUST saying

Medlem

Oj vad hemsk jag måste vara då?, spelar både pc, XBOX 360/ONE och PS4..... Blir krig på alla fronter...

Medlem

Hur jävla desperat får man bli. Oavsett hur många spelföretag ni mutar kommer vi fortfarande inte köpa ett xb1 :s

Medlem

Gött så försvann sista anledningen till att köpa x1. Skönt att kunna köra på PC direkt. Fortsätt så!

Medlem

Jag har bara XONE och kommer definitivt köpa. Kan jag ge Windows-versionen till någon då?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har bara XONE och kommer definitivt köpa. Kan jag ge Windows-versionen till någon då?

Till mig

Medlem
Skrivet av gundemannen:
Skrivet av Pretorian24:

Jag har bara XONE och kommer definitivt köpa. Kan jag ge Windows-versionen till någon då?

Till mig

Eller mig


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jag har bara XONE och kommer definitivt köpa. Kan jag ge Windows-versionen till någon då?

Jag misstänker att du måste använda samma konto på PC som du har på din Xbox.

Medlem

Hah krävs nog mer än Quantum Break för att få mig att överge Win7. Skulle nog vara en ny dator isf:P

Inaktiv

Hade de erbjudit det på Steam hade jag nog nappat. Windows Store och Windows 10, nej tack. Inte än iaf.

Skrivet av Cybersoul:

Varför inte släppa alla Xbox spel till Windows, båda är ju Microsoft plattformar

Utgivarna får betala pengar för varje spel dom säljer på Xbox.

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:
Skrivet av Cybersoul:

Varför inte släppa alla Xbox spel till Windows, båda är ju Microsoft plattformar

Utgivarna får betala pengar för varje spel dom säljer på Xbox.

men borde dom inte få pengar för varje spel dom säljer på PC också?

Medlem

Trött på platformskriget. Lika bra de släpper det på PC också så fler kan spela det. Men det lär ju inte locka PC ägare att köpa en xb1. Tror att nästa iteration av xbox kommer vara en vanlig PC med ett konsolgränssnitt då det verkar vara ditåt trenden går. Den enda fördelen xb1 egentligen har är att den synkar väl med PC som har windows. Så meh. Quantum break verkar sådär,bara för att nämna något om spelet.

Medlem

Hela poängen är lura ungarna till windows store. Nu när de lurat gratis win 10 upgradering just för att tillgängligöra winstore.

Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av PeterMagnusson84:
Skrivet av Cybersoul:

Varför inte släppa alla Xbox spel till Windows, båda är ju Microsoft plattformar

Utgivarna får betala pengar för varje spel dom säljer på Xbox.

men borde dom inte få pengar för varje spel dom säljer på PC också?

Nej det kostar inget förutom att Steam tar ut en avgift för att sälja. Förmodligen därför spel till PC ofta kostar 100 kr mindre.

1
Skriv svar