Piratnytt: 3DM kan visst cracka kopieringsskyddet Denuvo

Robot
Medlem
Piratnytt: 3DM kan visst cracka kopieringsskyddet Denuvo

Why... That.... Music...arrrgh

Releasehästryttare
Skrivet av meat4u:

Why... That.... Music...arrrgh

Föredrar du pirates of the carribean ?

Medlem
Skrivet av meat4u:

Why... That.... Music...arrrgh

Fixat

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av meat4u:

Why... That.... Music...arrrgh

Föredrar du pirates of the carribean ?

Jag hade hellre valt Pirate Limewire ^^
https://www.youtube.com/watch?v=IBH4g_ua5es

Medlem
Medlem

Kopieringsskydd = pengar
Pengar = Industri

Ingen bryr sig om folk stör sig på alla dessa skit skydd eller inte.
De kommer alltid finnas och kommer ALLTID crackas.

Kanske om 10 år när vi ska logga in med vår DNA i en DNA läsare som kommer jämföra "licensdatabasen" och se om du faktiskt betalt för spelet så kommer crackandet stoppa.

ELLER... så kommer det finnas en DNA generator
Kommer kräva dock lite mer finess för att komma runt DNA sampling.

Oändliga katt och rått leken...
Än så länge vinner katten. Kontanter håller på att lämna samhället och ingen verkar bry sig det minsta. Att kolla på Kardashians är viktigare.

Lycka till.

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Så 3DM blev alltså så pass butthurt att de fortsätter? Kommer aldrig att ladda ner spel utan att köpa dem så det angår inte mig egentligen.

Finns tillräckligt med sätt att ta reda på om ett spel är bra eller inte. Youtube, twitch, eventuella demon. Dessutom har tungviktare som bl.a Steam och Origin ett väldigt bra refund system. Finns inte många vettiga anledningar att piratkopiera längre.

Medlem

Wohooooo! Go pirates, YARR HARR, shiver me timbers!!


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Så 3DM blev alltså så pass butthurt att de fortsätter? Kommer aldrig att ladda ner spel utan att köpa dem så det angår inte mig egentligen.

Finns tillräckligt med sätt att ta reda på om ett spel är bra eller inte. Youtube, twitch, eventuella demon. Dessutom har tungviktare som bl.a Steam och Origin ett väldigt bra refund system. Finns inga vettiga anledningar att piratkopiera längre.

Men dessa grupper gör inte detta för att de ska göra det, det är en utmaning för dem att cracka spel som drm tillverkarna säger ska vara omöjligt. De gör de också dessutom för creds bland andra grupper. Att vara först inom scenen med något är prestige och egentligen är det inte meningen att spel ska nå ut via torrents ens.

Medlem
Skrivet av Greenz:
Skrivet av Voorhees:

Så 3DM blev alltså så pass butthurt att de fortsätter? Kommer aldrig att ladda ner spel utan att köpa dem så det angår inte mig egentligen.

Finns tillräckligt med sätt att ta reda på om ett spel är bra eller inte. Youtube, twitch, eventuella demon. Dessutom har tungviktare som bl.a Steam och Origin ett väldigt bra refund system. Finns inga vettiga anledningar att piratkopiera längre.

Men dessa grupper gör inte detta för att de ska göra det, det är en utmaning för dem att cracka spel som drm tillverkarna säger ska vara omöjligt. De gör de också dessutom för creds bland andra grupper. Att vara först inom scenen med något är prestige och egentligen är det inte meningen att spel ska nå ut via torrents ens.

Såklart meningen är att det skall ut via torrents. Det är ju så de får ut namnet.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av meat4u:

Why... That.... Music...arrrgh

https://www.youtube.com/embed/ta-Z_psXODw

Fixat

Fixat v2.0.

Medlem

Fixat!

bästa pirate låten


signatur

New life, New hope

Medlem
Medlem

Ökända.

Vet inte vad jag ska säga om nyheten i sig men trevliga nostalgivideos i kommentarerna!

Medlem
Skrivet av Greenz:

och egentligen är det inte meningen att spel ska nå ut via torrents ens.

Dra den om Bellman också.

Medlem
Skrivet av sitman:
Skrivet av Greenz:
Skrivet av Voorhees:

Så 3DM blev alltså så pass butthurt att de fortsätter? Kommer aldrig att ladda ner spel utan att köpa dem så det angår inte mig egentligen.

Finns tillräckligt med sätt att ta reda på om ett spel är bra eller inte. Youtube, twitch, eventuella demon. Dessutom har tungviktare som bl.a Steam och Origin ett väldigt bra refund system. Finns inga vettiga anledningar att piratkopiera längre.

Men dessa grupper gör inte detta för att de ska göra det, det är en utmaning för dem att cracka spel som drm tillverkarna säger ska vara omöjligt. De gör de också dessutom för creds bland andra grupper. Att vara först inom scenen med något är prestige och egentligen är det inte meningen att spel ska nå ut via torrents ens.

Såklart meningen är att det skall ut via torrents. Det är ju så de får ut namnet.

Mja de e inte riktigt sant. Var kurir i 4-5år och nä de e väl inte meningen, namnet exponerat överallt inom loppet av några minuter på siterna. Sen har du dom lama som sedan lägger ut dom som torrents.
Roliga var att jag raggades upp av en admin här på FZ på gamla goa tiden för han såg mitt nick på en site.

Men som sagt "proffsen" vill synas på mIrc inte på piratebay.

Medlem

Som sagts förut... finns inga lås som saknar nycklar. Skillnaden är bara att det ibland kan vara aningen svårare.

"– 3DM kommer snart utannonsera att vi har en lösning för den senaste Denuvo-krypteringen som används i spel som Fifa 16, Just Cause 3 och Rise of the Tomb Raider, berättar ledaren "Bird Sister"

..öhh det är väl inte samma sak som att dom "kan" cracka det?.. upp till bevis som man säger, annars är det bara en massa butthurt snack..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

"– 3DM kommer snart utannonsera att vi har en lösning för den senaste Denuvo-krypteringen som används i spel som Fifa 16, Just Cause 3 och Rise of the Tomb Raider, berättar ledaren "Bird Sister"

..öhh det är väl inte samma sak som att dom "kan" cracka det?.. upp till bevis som man säger, annars är det bara en massa butthurt snack..

De säger "vi har en lösning", vilket betyder precis samma sak som att de 'kan' cracka det. Om det sen är sant eller ej...vem fan bryr sig?

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av PsyX:

Kopieringsskydd = pengar
Pengar = Industri

Ingen bryr sig om folk stör sig på alla dessa skit skydd eller inte.
De kommer alltid finnas och kommer ALLTID crackas.

Men de har inte knäckt flera spel som har Denuvo än. Det är viktigt för företagen, om det blir så jobbigt att knäcka varje release så det knappt är intressant längre.

Först och främst så har spelet redan sålt utan piratkopior under tiden då spelet säljer mest (eller snarare drar in mest pengar).

En stor anledning att crackers håller på är att få uppmärksamhet, och när de inte får någon sådan (när spelet är aktuellt) så tappar de intresset. Vem vill skryta om att det tog dem 4 månader att knäcka 1 spel?

Varför Denuvo verkar fungera är för att varje spel med det blir unikt och det inte bara är att ta knäckmall 1A och tillämpa på nästa spel med samma skydd.

Medlem
Skrivet av Revakkyh:

Det enda som fattar att den enda acceptabla pirat musiken är chiptunes.

Medlem

Varför vill man vara tjuv? Dessa som laddar eller ger ut är juh rent sagt en tjuv!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Revakkyh:

Det enda som fattar att den enda acceptabla pirat musiken är chiptunes.

Att det är razor1911 själv som gjort den verkar gå folk över huvudet

Medlem
Skrivet av Serkish:

Varför vill man vara tjuv? Dessa som laddar eller ger ut är juh rent sagt en tjuv!

Lätt. Gratis är gott

Medlem

Fast det är inte gratis!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

12
Skriv svar