Activision: Xbox Live-spelarna där för Call of Duty

Robot
Medlem
Activision: Xbox Live-spelarna där för Call of Duty

Inte en chans att Kotick tänker på bättre service för spelarna, han tänker på sin egen plånbok. Girigheten personifierad.

Inaktiv

Usch och fy för fps-spel på konsoler!

Oavsett så är det väl kul om de tänker ge något tillbaka till spelarna som har pungat ut sin månadspeng till live.

Medlem

Halo går nog före CoD

Inaktiv

Vi med Xbox 360 köper spel. Vi snackar inte. Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!

Jämför försäljningslistorna bara.

Medlem

HAHAHA, klart jag spelar Call of duty på mitt xbox live. Men skulle jag göra det om det kostade extra, även om det bara var 5-10kr per månad?

NO WAY!

Om inte spelet bara kostar 100kr när det släpps, i så fall kan jag pröjsa 5-10kr per månad.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!

Kan jag hålla med om... MW2 skulle jag aldrig vilja ha i närheten av min dator!


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Microsoft kan väl ta en femtilapp extra för sitt Live Gold och ge den vidare till spelföretagen som spelare spelar mest.
Jag menar, är man korkad nog att betala den avgift som redan finns för Live Gold så kan man lika gärna betala lite mer ^^
(oooops.. Hoppas ingen blev sårad nu)

Medlem

han tänker väll "ge tillbax" igenom att låta nästa map pack kosta 200:- eller nåt för 3 maps...

Medlem

"Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!"
Ganska ironiskt med tanke på att COD kom till PC först och är ett FPS som är anpassat för mus+tangentbord

Inaktiv

de har redan lurat av alla världens kids veckopengen de senaste åren med WOW, så varför inte gå upp en åldersgrupp och börja profitera på 15+ arna.

Håller med tidigare skrivna, om COD kostar 100 spänn i inköp så kan jag betala 5-10 kr / månad för att spela.

Medlem

60% som pröjsar Live för att spela CoD? Det har jag mycket svårt att tro faktiskt. Känns som att mannen återigen drar slutsatser ur luften (som att alla vill betala för att spela CoD online) för att få gratis PR. Kan inte spelvärlden bara börja ignorera vad denna mannen säger?

/ LordDaimos

Medlem

vilken jävla idiot.

dmn
Medlem

Att spela fps med gamepad är som att spela skinnbanjo med boxhandskar på.

Inaktiv
Skrivet av dmn:

Att spela fps med gamepad är som att spela skinnbanjo med boxhandskar på.

Koticks citat månne? urbota dumt! gamepad ftw!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

"Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!"
Ganska ironiskt med tanke på att COD kom till PC först och är ett FPS som är anpassat för mus+tangentbord

Så kanske det var på den gamla goda tiden, innan konsollhysterin.

Tyvärr får vi numera nöja oss med halvt som halvt dåliga konsollportar oftast.

Medlem

Han kan ju ta och gräva ner sig!
OAvsett plattform så lär de köra med månadsavgift, PC också, spelen lär sälja som smör till P12 så väl som "agamers" då de inte kan låta bli att spela.
Att spelen suger hindrar nog ingen, Activision måste ha gjort en bra deal med han där nere...

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

Microsoft kan väl ta en femtilapp extra för sitt Live Gold och ge den vidare till spelföretagen som spelare spelar mest.
Jag menar, är man korkad nog att betala den avgift som redan finns för Live Gold så kan man lika gärna betala lite mer ^^
(oooops.. Hoppas ingen blev sårad nu)

Ska jag citera dig på ett bra sätt? Det finns flera aktiva Xbox live Guld konton än vad finns aktiva PSN konton. Oftast har man på PSN 3 olika konton. Man är aldrig tvingad att betala 500 kronor per år.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

"Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!"
Ganska ironiskt med tanke på att COD kom till PC först och är ett FPS som är anpassat för mus+tangentbord

Ganska ironiskt med tanke på att 360n fanns ju ej då CoD föddes.

Inaktiv

haha, vilken jävla goldberg han är.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

de har redan lurat av alla världens kids veckopengen de senaste åren med WOW, så varför inte gå upp en åldersgrupp och börja profitera på 15+ arna.

Håller med tidigare skrivna, om COD kostar 100 spänn i inköp så kan jag betala 5-10 kr / månad för att spela.

Som tur är så är det så att Actvision inte har någon kontroll över Blizzard alls och får inga pengar från WoW, Dom äger företaget ja men dom har inget att säga till om ( SOM TUR ÄR ) annars hade nog Starcraft 2 varit ute för 2 års sedan när det var halv klart.

Medlem

När ett spel kostar 500:- i butik och 500:- i digital form har jag svårt att motivera ett köp av det senare.

Back in the days var ju ett av motivationerna till nedladdningsbara spel att de skulle bli billigare för att man slipper trycka skivor och göra fodral...
Men allt jag ser nu är bara dum girighet från tillverkarna.

Speciellt när de kommer till de större bolagen...


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Inaktiv

Trött på Activision nu. Asslickers... pfft

Inaktiv

hahaha aldrig mer cod


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv
Skrivet av killen10:
Skrivet av the_o:

de har redan lurat av alla världens kids veckopengen de senaste åren med WOW, så varför inte gå upp en åldersgrupp och börja profitera på 15+ arna.

Håller med tidigare skrivna, om COD kostar 100 spänn i inköp så kan jag betala 5-10 kr / månad för att spela.

Som tur är så är det så att Actvision inte har någon kontroll över Blizzard alls och får inga pengar från WoW, Dom äger företaget ja men dom har inget att säga till om ( SOM TUR ÄR ) annars hade nog Starcraft 2 varit ute för 2 års sedan när det var halv klart.

Vart har du fått detta ifrån? Är ganska säker på att de kan göra som de vill (och att det är där pengarna hamnar).... Activision Blizzard är ju activision + vivendi (som ägde blizzard entertainment) såvitt jag vet.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av ForrestFox:

"Call Of Duty ska spelas på Xbox 360!"
Ganska ironiskt med tanke på att COD kom till PC först och är ett FPS som är anpassat för mus+tangentbord

Ganska ironiskt med tanke på att 360n fanns ju ej då CoD föddes.

Skulle det vara någon ursäkt eller vadå? Cod1 och Cod2 var ju de bästa spelen i serien av just den anledningen, raka PC spel.

2an kom visserligen till konsol men endast för dem fick chansen att vara launch title, det både syntes, märkets och sades att Cod2 utvecklades primärt till PC också.

Och tacka vetja Cod2 var det senaste spelet som var riktigt competetiv, och skillbaserat, sedan började det gå utför ordentligt.

Medlem
Skrivet av roob:

När ett spel kostar 500:- i butik och 500:- i digital form har jag svårt att motivera ett köp av det senare.

Back in the days var ju ett av motivationerna till nedladdningsbara spel att de skulle bli billigare för att man slipper trycka skivor och göra fodral...
Men allt jag ser nu är bara dum girighet från tillverkarna.

Speciellt när de kommer till de större bolagen...

Anledningen till att Steam är så dyrt är för att de istället för att sätta egna priser i € "direktöversätter" från $ :/

Medlem

Kill it! Kill it with fire!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Darkst@r:
Skrivet av roob:

När ett spel kostar 500:- i butik och 500:- i digital form har jag svårt att motivera ett köp av det senare.

Back in the days var ju ett av motivationerna till nedladdningsbara spel att de skulle bli billigare för att man slipper trycka skivor och göra fodral...
Men allt jag ser nu är bara dum girighet från tillverkarna.

Speciellt när de kommer till de större bolagen...

Anledningen till att Steam är så dyrt är för att de istället för att sätta egna priser i ? "direktöversätter" från $ :/

Kanske även för att skattesatserna är högre i EU än i USA?

Medlem

Haha, allt han önskar är att ha en del av den saftiga Live-kakan.
http://thegamesmen.files.wordpress.com/2009/08/kotick_douche_01.png


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

123
Skriv svar