'Markera alla'-knappen

Inaktiv
'Markera alla'-knappen

Medveten om att det är en liten detalj isammanhanget, men rent estetiskt och användarmässigt så är knappen ganska så fel, då den ju säger 'markera alla'. Men om man trycker så markeras alla som lästa, vilket inte är vad som sägs.

Medlem

Så du vill ha en knapp som säger "Markera alla inlägg som lästa"? Texten skulle bli för liten då, Markera alla funkar rätt bra. Dom flesta vet redan vad den gör, och resten behöver bara klicka så förstår dom vad den gör.

Inaktiv

Du förutsätter att alla vet vad den gör. Alla som någonsin jobbat med någon form av support vet att den slutsatsen är felaktig.

W2k
Medlem

Håller man musen över knappen en sekund får man upp en text som förklarar vad den gör. Den funktionen finns (ska finnas?) på alla knappar, även de uppenbara.

Att det står "markera alla" istf något mer utförligt är, precis som crenshaw skriver, av rent estetiska skäl.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Bara lite sådär smågnäll men borde den inte sitta längst ner istälelt för högst upp? Det är ju när jag scrollat ner och sett att det inte skrivits nåt nytt i de forumen som jag läser som jag vill markera alla, inte innan jag ens börjat eller?

Kan ju meddela att detta gäller indexet och inte enskilda forum.


signatur
W2k
Medlem

Den var längst ned från början. När vi lade till den andra knappen flyttade vi upp "Markera alla", så att alla knappar skulle ligga på samma ställe.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Tänkte mer på att i varje enskillt forum så finns de en uppe och en nere men inte i indexet och jag retar mig så in i bängen på det.


signatur
W2k
Medlem

Vi kanske borde ha knappsatser både uppe och nere även i forumindex. Jag ska titta på det.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av W2k:

Vi kanske borde ha knappsatser både uppe och nere även i forumindex. Jag ska titta på det.

Varför inte lägga in kortkommandon: tryck M för att markera alla lästa, tryck S för att svara och B för bevaka resp. bevaka inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

W2k
Medlem

Överkurs.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av W2k:

Överkurs.

Du klarar det inte, eller du tycker att det är en dålig ide?

Medlem
Skrivet av Crenshaw:
Skrivet av W2k:

Överkurs.

Du klarar det inte

Hehe


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

W2k
Medlem

Jag tänker inte slösa min tid på att lägga in nåt som cirka två och en halv användare kommer att använda Inte när det jag just nu kodar på är så otroligt mycket nyttigare.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

1
Skriv svar