Nostalgi – spela över 1000 Windows 3.1-spel i webbläsaren

Robot
Medlem
Nostalgi – spela över 1000 Windows 3.1-spel i webbläsaren

Slipper jag att göra boot-diskar nu då ?

Medlem
Medlem

Verkar simulera 56k modem dessutom. Satan vad segt det gick.

Medlem

Här snackar vi bakåtkompatibilitet!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Började själv med win 3.1 som mitt första OS... kommer inte ihåg att det såg så hemskt ut, men nu när man ser det igen så minns jag allt möjligt, fanns det ens mer än 256 färger då? kanske till och med var färre än så.

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Liero?

Släpptes inte Liero långt efter 3.1-tiden? Typ i början av 2000-talet eller nåt?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av SnelHest:

Liero?

Släpptes inte Liero långt efter 3.1-tiden? Typ i början av 2000-talet eller nåt?

Jo, det kom 1998. Jag minns att nån hade en pinfärsk kopia av Liero på diskett som vandrade från unge till unge på skolgården tills det fanns på så gott som varje hemdator i byn.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jo, det kom 1998. Jag minns att nån hade en pinfärsk kopia av Liero på diskett som vandrade från unge till unge på skolgården tills det fanns på så gott som varje hemdator i byn.

Sen blev datorer såpass snabba, att Liero inte längre ville starta. Själva spelet sa att datorn var för snabb


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Pjotor:

Jo, det kom 1998. Jag minns att nån hade en pinfärsk kopia av Liero på diskett som vandrade från unge till unge på skolgården tills det fanns på så gott som varje hemdator i byn.

Sen blev datorer såpass snabba, att Liero inte längre ville starta. Själva spelet sa att datorn var för snabb

Det stämmer! När det begav sig hade jag dock rakt motsatta bekymmer - Liero gick i slow motion på vår gamla 90-Megahertzare så fort nån slängde ut en Big Nuke.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av SnelHest:

Liero?

Släpptes inte Liero långt efter 3.1-tiden? Typ i början av 2000-talet eller nåt?

Såg dock att det fanns, men körde rätt långsamt tyvärr. Finns iof att ladda ner gratis från liero.be.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av SnelHest:

Liero?

Släpptes inte Liero långt efter 3.1-tiden? Typ i början av 2000-talet eller nåt?

DOS var ju den primära plattformen för spel ganska länge, Windows 3.1 var inte mer än ett grafiskt gränssnitt till DOS och detsamma gällde Windows 95 vad spel beträffar. Det var först lite efter att Windows 98 släpptes och Direct X började suga lite mindre som man skrev klienter för spel under Windows men DOS fanns alltid i bakgrunden fram tills XP släpptes.

Direct X var en ren mardröm och helt värdelöst under många år, att det blev standard beror enbart på att MS mutade utvecklarna att använda det medan de försökte få ordning på koden.

Medlem

Vilken skräck det var på den tiden, krashade ju alltid med jämna mellanrum ha överhettning osv. Tacka gudarna för konsolernas intåg, då blev det ordning på torpet.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Pjotor:

Jo, det kom 1998. Jag minns att nån hade en pinfärsk kopia av Liero på diskett som vandrade från unge till unge på skolgården tills det fanns på så gott som varje hemdator i byn.

Sen blev datorer såpass snabba, att Liero inte längre ville starta. Själva spelet sa att datorn var för snabb

Då fick man trycka på turbo-knappen så det gick långsammare


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Pjotor:

Jo, det kom 1998. Jag minns att nån hade en pinfärsk kopia av Liero på diskett som vandrade från unge till unge på skolgården tills det fanns på så gott som varje hemdator i byn.

Sen blev datorer såpass snabba, att Liero inte längre ville starta. Själva spelet sa att datorn var för snabb

Då fick man trycka på turbo-knappen så det gick långsammare

Tänker precis skriva om turboknappen, det var tider det!

Liero var förövrigt sjukt kul! Vilken nostalgi!

KoP
Medlem

Spelen var bättre på Amigan under Win 3.1 eran. Sorry.

ELF
Medlem

Man blir ju inte lite sugen. Vi hade aldrig 3.1, men morfar hade (har) och jag gillade det skarpt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gen
Medlem
Skrivet av blohm:

Vilken skräck det var på den tiden, krashade ju alltid med jämna mellanrum ha överhettning osv. Tacka gudarna för konsolernas intåg, då blev det ordning på torpet.

Dock fick PC ordning på saker och ting och blev många gånger bättre än konsoler. Men det var försent då konsolerna hade ett för hårt grepp om marknaden och stackars PC, trots sina många fördelar, får kippa efter andan Men än ger vi inte upp!

Medlem

Bara milt irriterande att länken gick till träffsida nr 2, höll ju på att missa Skifree!

Medlem

Protostar: War on the Frontier ^^

Ett av mina första spel till min första PC. Vilken kärlek jag känner just nu
Har försökt komma på vad spelet hette i många år men jag kunde inte komma på det.
Nu såg jag det i denna lista och skaffade ner det till min DosBox.
Bara 23 år sedan jag spelade det sist typ.

Härligt, nu skall det spelas igen

1
Skriv svar