Inaktiv
hejsan alla

vill bara fråga varför går det inte att ladda men

BF2_full_13.exe

bf2_uncremental_22-1_3.exe ?

Medlem

Funkar fint för mig, vår ftp kan vara lite stressad dessa dagar. Mkt gott som släppts. Vänta bara lite och prova igen.

Flyttad.

Medlem

Jag kunde inte få ned den senaste patchen till WH40k: DoW. Antingen så klagade den (er server) på felaktig inloggningsmetod eller så kom inloggningsrutan upp. Ibland stod det att filen inte fanns också, testade säkert 6-7 ggr innan jag lade mig av i riktning mot gamerhell.com .


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Samma här, ibland så kommer det upp en inloggningsruta eller så finns inte saken som man vill ladda ned. Lite krångligt att få det att fungera, men när det väl gör det så hej va de går i en rasande fart att få hem det man vill ha!


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Det är ju bara att vänta ett tag, eller?

Och kan inte FZ ha ett Torrent-alternativ också? Har inte varit för det, men testade det på någon annan sida då http-länkarna var så himla sega/fulla, och blev imponerad av hastigheten. Eller vill FZ inte förknippas med torrents?

W2k
Medlem

Vi har inget emot torrents av princip. Det kanske kommer någon gång framöver, men vi kan inget lova. Tyvärr ger ju torrents inte alltid förbättrad nedladdningshastighet annat än för extremt populära filer.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

skulle ju då vara trevligt med båda...

Medlem
Skrivet av W2k:

Tyvärr ger ju torrents inte alltid förbättrad nedladdningshastighet annat än för extremt populära filer.

Säker på det? Laddade ner patchen till Painkiller (som ni inte har), vilket gick väldigt snabbt med torrent.

Och det väl när ni släpper extremt populära filer som det strular till för folk?

Medlem

Problemet med torrent är att det måste finnas seeders oxå som tar bandbredd och när det bara är vi här och intehela världen som skall tanka så är det inte säkert att man tjänar nåt på det.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Problemet med torrent är att det måste finnas seeders oxå som tar bandbredd och när det bara är vi här och intehela världen som skall tanka så är det inte säkert att man tjänar nåt på det.

Jag säger inte att torrent ska ersätta direktnerladdningar. Istället kan man erbjuda alla nya filer (upp till en månad tex) via torrent, och sen låta allmänheten seeda. Bredband är något som kostar pengar, och dom pengarna som FZ tjänar in kan läggas på annat, tex pizzakväll till crewet som gör ett pangjobb.

Zippa alla demos med 7z, och erbjud via torrent. Folk får ner demot snabbare, färre som klagar och det går åt mindre bredband. Det är bara ett förslag, gör vad ni vill med det.

Medlem

Ehhh... 24/1 ADSL nån?


signatur
W2k
Medlem

Jag tänker inte säga nåt mer i torrentfrågan, ni lär märka om vi bestämmer oss för att införa sådana. Teknikens för- och nackdelar är emellertid klara.

Att zippa allt en extra gång invänder jag dock emot. Det tar tid och serverkapacitet, skapar ett extra arbetsmoment för den som ska ta emot filen och dessutom brukar ju demos och andra filer vara arkiverade på något vis (även om nåt heter .EXE är det oftast ett arkiv, fast självuppackande) så besparingen i utrymme blir minimal.

En sak till: Om något består av flera filer så är det bara dumt att zippa det innan man gör en torrent. Alla bra torrentklienter tillåter nämligen att man väljer vilka filer man vill ha, vilket är användbart ibland. Om allt är zippat till en fil förloras den möjligheten.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av W2k:

En sak till: Om något består av flera filer så är det bara dumt att zippa det innan man gör en torrent. Alla bra torrentklienter tillåter nämligen att man väljer vilka filer man vill ha, vilket är användbart ibland. Om allt är zippat till en fil förloras den möjligheten.

Jag tror att han syftade på att zippa och spanna filerna (så att alla filerna blir uppdelade i olika (och lika stora) zip-filer). Så ett demo på t ex 500 MB blev till 10 st 50 MB-filer i zip-format.

Aja, nog om detta. Jag tror att ni kommer ta ett bra beslut, ni har gjort allt så bra hittills.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

W2k
Medlem

*rodnar*


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv
Skrivet av TixFrix:

Problemet med torrent är att det måste finnas seeders oxå som tar bandbredd och när det bara är vi här och intehela världen som skall tanka så är det inte säkert att man tjänar nåt på det.

Alla som tankar kommer medverka till att seeda. Och nej, majoriteten av folket sitter inte med 24/1, så det är en non-issue. (Dessutom fungerar protokollet generellt som sådant att man får lika mycket som man ger ut, om man vill röra sig i högre hastigheterna.)

Jag har sänt filer ifrån långbortistan med crap-speed, men som super-seeder, för att snabbt kunna skicka de till 20 vänner (tex, om en beta skall ut så är det en väg) och genom att man tvingar folk att tanka alla redan givna paket av andra så går farten snabbt upp och alla får filerna snabbare än om jag skulle sänt de till 20 personer alt. först laddat upp och sen låtit de ladda ner från någon server - samt efterföljande som behöver samma filer kommer få de snabbt med.

Huruvida FZ skall skaffa torrents är ju helt upp till de, men vid särskilda release-dagar av 'super-demos' så är det defintivt ett supplement att kunna erbjuda som lär uppskattas.

Antikvitet

Självklart tycker vi att torrents är tårta, det är en superbra princip som kan användas till mycket mer än piratkopiering. Problemet är tekniskt, att automatisera torrentfunktionalitet är inte gjort på en pisskvart nämligen.

Vi får se vad tomten har med sig i år helt enkelt.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar