Ruffian: vi vill ta sandlådegenren till nästa nivå

Robot
Medlem
Ruffian: vi vill ta sandlådegenren till nästa nivå

" Ruffian är intresserade av att göra ett mer "kaotiskt" sandlådespel som ska "ta genren framåt"." nu vet jag inte hur fz översatt detta, men kaotiskt för mig ser inte jag som nåt positivt. och genre framåt na.

jag skulle nog hellre vilja ha ett gta spel där folk fordon och allt var mer värt. also att själa en bil, eller skjuta nån hade högre konsekvenser, där med skulle man vara tvungen att skjuta alla poliser i knät så dom inte kunde följa efter dig men inte dog.

Bilar som var dina när dom parkeras är kvar. om du setts i en bil när du hade wanted level, så skulle den under en mycket längre tid vara eftersökt av polisen.

du kan placera ut saker och planera flyktvägar. som att tex ha en syrgastub och ett par simfötter vid en trasig bro som du kan använda för att fly, efter att krashat i vattnet med bilen.

crackdown lär jag inte köpa, men jag hoppas på Agent, och jag vill se gta vilda västen på pc snarast.

Medlem

@ TruB
Hellre kaos än realism, vill jag snuten skas haffa mig om jag tittar på en bil så gör jag det IRL
I spel som Crackdown så ska man vara fri, det ska finnas möjlighet til galna stunts, stora explosioner, höga fall och frihet!
En så hårt scriptad värld som GTA, där samma polis jagar samma tjuv med några h mellanrum känns bara fattig och stel, aldrig levande. Mycket roligare att fästa magneter, bomber och badankor på andras bilar, slåss mot hundratals fiender eller bara köra över dem med en bil.
Dock så tycker jag personligen Ruffian inte gjort något fantastiskt jobb, de la till ytterst lite nytt materialo och återanvände i rpincip allt från första spelet, Crackdown 1,5, eller en mod möjligtvis, men inte värt att kallas ett nytt spel. Hoppas någon bättre studio som vågar göra lite nytt gör nästa spel
Kontrolerat kaos är det bästa som finsn i en sandlåda ^^

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

@ TruB
Hellre kaos än realism, vill jag snuten skas haffa mig om jag tittar på en bil så gör jag det IRL

Det var det dummaste jag hört. Man spelar spel för att det är kul att spela, inte för att man inte kan göra samma saker i verkligheten. Säkert att du skulle gör det. Men du skojar bara, så man får väl överse den kommentaren.

Sen är inte kaos och realism motsatser. Hade man gjort det man gör i GTAIV i verkligheten hade det varit terroristdåd och armén hade varit efter dig tills du satt på Guantanamo. Det är GTAs svagaste del att de inte orkar göra spelet verkligt. Därför blir ju bilfärderna oerhört tråkiga när ingen bryr sig om man kraschar eller kör mot rött. Skjuter jag någon vid sidan av vägen räcker det att springa runt hörnet så är allt som innan när man går tillbaka och ingen bryr sig om den stackarn som blev tagen av daga. Hade de faktiskt gjort spelet mer realistiskt så hade det blivit mer kaotiskt och man hade behövt passa sig vart man än gick. Jag hoppas på att Mafia II löser detta på ett bättre sätt.

Skrivet av Grumbledock:

En så hårt scriptad värld som GTA, där samma polis jagar samma tjuv med några h mellanrum känns bara fattig och stel, aldrig levande.

Det är synd att säga att den är scriptad, det handlar nog mer om att utvecklarna gjort det lite enkelt för sig för att orka programmera så många olika sorters beteenden att det känns som verkliga människor. Stjärnan i GTAIV är ju staden själv, inte dess invånare, och därför har utvecklarna tagit genvägar för att skapa illusionen av liv. Ju fler sandlådespel som kommer desto högre krav kommer ställas på invånarna och känslan av liv i spelen.

BME
Medlem
Citat:

sandlådegenren

Bara jag som läste det där ordet fel första gången?


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av magiul:

Sen är inte kaos och realism motsatser. Hade man gjort det man gör i GTAIV i verkligheten hade det varit terroristdåd och armén hade varit efter dig tills du satt på Guantanamo. Det är GTAs svagaste del att de inte orkar göra spelet verkligt. Därför blir ju bilfärderna oerhört tråkiga när ingen bryr sig om man kraschar eller kör mot rött. Skjuter jag någon vid sidan av vägen räcker det att springa runt hörnet så är allt som innan när man går tillbaka och ingen bryr sig om den stackarn som blev tagen av daga. Hade de faktiskt gjort spelet mer realistiskt så hade det blivit mer kaotiskt och man hade behövt passa sig vart man än gick. Jag hoppas på att Mafia II löser detta på ett bättre sätt.

Nej, det är sant. Men i ett realistiskt spel skulle du knappast ha kommit särskilt långt innan polisen satt fast dig :/
Det jag menar med kaos är just överdrivna vapen, förmår och fordon, hellre en svävare med raketer än en volvo v70. Hellre armen efter mig och poliser i massor än en polisbil.

Crackdown 1 tyckte jag hade en bra blandning, begick du för många brott blev polisen riktigt farlig, ville du springa runt bland hustaken så var det ok. Jag föredrog faktiskt också Saints framför GTa, även om Saints ibland var för spårat för sitt eget bästa ^^
Antingen en stad med "verkliga" invånare (mer RPG) som bryr sig om vad jag gör, och där polisen letar aktivt, eller en stad där jag kan njutra av ett spels frihet och göra nya saker. Att planera en attack på ett par fienders gömställen själv, fixa med vapen, blockera deras leverans av vapen/sabbotera fordon utan att det är "quests" vore grymt kul. Tvivlar dock på att det lrä ske inom en snar framtid.
Nå, jag tror och hoppas att Maffia 2 blir riktigt kul, maffian borde ju kunna det där med teamwork och förberedelser, samt ge en lagom dos realism

Skrivet av Grumbledock:

En så hårt scriptad värld som GTA, där samma polis jagar samma tjuv med några h mellanrum känns bara fattig och stel, aldrig levande.

Det är synd att säga att den är scriptad, det handlar nog mer om att utvecklarna gjort det lite enkelt för sig för att orka programmera så många olika sorters beteenden att det känns som verkliga människor. Stjärnan i GTAIV är ju staden själv, inte dess invånare, och därför har utvecklarna tagit genvägar för att skapa illusionen av liv. Ju fler sandlådespel som kommer desto högre krav kommer ställas på invånarna och känslan av liv i spelen.[/quote]

Man kan ju hoppas, men personligen tycker jag det verkar som om invånarnas utveckling helt avstannat i det närmaste. På samma sätt som att förstörbara miljöer i mångt och mycket är på samma nivåer som de var på 80-talet. Grafiken blir bättre, fordon/vapen fler, men många väsentliga bitar fortsätter att vara lika dåliga då de inte prioriteras tyvärr.
Hellre en stad som erbjuder färre personer, men med lite fler personligheter, än en stad full av likvärdiga kloner...

Sandlådespelen är lika kul som när man lekte i den riktiga sandlådan. Ett par spadtag sedan ville man hem och dricka mjölk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tror inte riktigt "Mer Kaos" är att gå i rätt riktning när det kommer till sandlådespel. Vill bara påpeka att Crackdown1 var the shit och jag spelade sönder det i Co-op och Crackdown2 är på listan över lir jag vill spela.

Nu kan jag bara tala för mig själv men jag tycker att ett free open world spel som bara fokuserar på att det är öppet oftast blir väldigt tråkiga i längden. Ta JC2 som exempel: Riktigt coola spelmekaniska grejer, skjysst grafik och bra känsla i spelet men alla uppdrag jag spelat än så länge, 6-7 timmar in i spelet, är "MAKE MOAR CHAOS!".

Ge mig en bra uppdragsstruktur, skön story och intressanta saker som händer i en öppen värld and I am sold. Det kan ju existera i en kaotisk värld också, men jag tycker nog att det är lite viktigare än att fokusera på kaos.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

började just läsa intervjun. Tycker denna nyhet inte berättar hela historien.

"Thomson believes that the key to Crackdown's appeal is the fact that players start off relatively normal, but by the end of the game they are a superhero, fearing nothing. This concept is what the team is keen to run with next. "


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

1
Skriv svar