Köpa begagnad Wii U, vad tänka på?

Medlem
Köpa begagnad Wii U, vad tänka på?

Tja!

Vad ska man tänka på när man köper begagnad Wii U med tillhörande digitala spel? Spelen är väl knutna till Nintendo-kontot och detta är väl knutet till enheten? Jag antar att användaruppgifter och lösenord måste överföras vid affären. Kan säljaren blåsa en på något sätt genom att ta tillbaka eller inaktivera konto och/eller spel?

Medlem
Skrivet av Schnitzel:

Tja!

Vad ska man tänka på när man köper begagnad Wii U med tillhörande digitala spel? Spelen är väl knutna till Nintendo-kontot och detta är väl knutet till enheten? Jag antar att användaruppgifter och lösenord måste överföras vid affären. Kan säljaren blåsa en på något sätt genom att ta tillbaka eller inaktivera konto och/eller spel?

Spelen är knutna till konsolen. Inte nintendo kontot tyvärr. därför man måste göra en systemtransfer om man köper ny konsol wii u - wii u. För att föra över licenserna.

Däremot kan personen som äger kontot ringa nintendo support och förra över licenserna. Om han vill jävlas.

Så jag rekomendera att ni byter lösenord på hans konto tillsammans. innan du köper det.

Så du verkligen äger kontot och konsolen.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Kanon, precis vad jag ville veta.
Tackar för det snabba svaret.

1
Skriv svar