Så mycket blötare är Dayz med Directx 11

Robot
Så mycket blötare är Dayz med Directx 11

Bohemia visar upp imponerande regn i en tidig version av den nya grafikrenderingen.

#dayz


Medlem
Så mycket blötare är Dayz med Directx 11

Ser det där verkligen bra ut?

Medlem
Skrivet av Norrin:

Ser det där verkligen bra ut?

Själv är jag mest förvånad över att de fortfarande jobbar på det där. Det är ju typ 2.5 år försenat....

Medlem
Skrivet av Norrin:

Ser det där verkligen bra ut?

Jag tycker det ser horribelt ut. Ser inte alls realistiskt ut. Jag tror problematiken är att om det öser ner på det sättet så påverkar det i verkligheten sikten rätt märkbart, men här så har du som en lätt regnzon runt dig, med bra sikt, vilket bara gör det hela till ett märkligt väderfenomen.

Medlem
Skrivet av massej:
Skrivet av Norrin:

Ser det där verkligen bra ut?

Jag tycker det ser horribelt ut. Ser inte alls realistiskt ut. Jag tror problematiken är att om det öser ner på det sättet så påverkar det i verkligheten sikten rätt märkbart, men här så har du som en lätt regnzon runt dig, med bra sikt, vilket bara gör det hela till ett märkligt väderfenomen.

Ser verkligen ut som det regnar runt om karaktärer i en viss radie.

Medlem

Kommer ut lagom till DX12?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

dom satsar mer på regn effekterna än att fixa så spelet flyter på bra.... ju mer jag ser och läser om dayz desto mer ångrar jag mina pengar. Det flöt på fint i början tills dom sabbade mer och mer

Medlem

"Bohemia visar upp imponerande regn i en tidig version av den nya grafikrenderingen."

Jag tog en titt och vad är så imponerande med regneffekterna? Ser ju fruktansvärt ut.

Medlem

Dom är ju fan efterblivna.... Lägger energi på helt fel saker. "plenty of bugs" well fuck det där, hela spelet är en stor jävla bug.

Gillar att dom har inaktiverat kommentarer och likes, dislikes på ytuben också, *facepalm*

Medlem

Det är så jävla dåligt optimerat, sen försöker dom sig på att fixa nå jävla DX11 regn.... Va fan man kan ju välta Jeepar med pilbåge!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag har haft DayZ i snart tio år (känns det som) och aldrig förlorat hoppet men nu börjar jag bli lite osäker. Blir det någonsin färdigt? Jag tycker att spelet fortfarande är kul som fan men det går så långsamt framåt tycker jag. Regnet var inte så fint men jag tycker om tanken, att vädret verkligen ska påverka spelupplevelsen. Men det är inte SÅ viktigt att jag vill att det kommer före andra grejer. Regn är nog längst ner på listan

Medlem

Så vad var det som var så bra med regnet? Såg inte ut att vara någonting annat än ett irritationsmoment då det var så fult..

Medlem

Jag tycker att det fortfarande ut som att det ligger i 20-30 fps vilket jag tycker är det värsta med detta spelet. Jag vill kunna spela i minst 60 eller 144 utan problem men de kommer nog aldrig hända.

Medlem

Hälften av de som har kommenterat hittills tittade uppenbarligen bara på bilderna, lyssna på vad han säger istället.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Hälften av de som har kommenterat hittills tittade uppenbarligen bara på bilderna, lyssna på vad han säger istället.

Vi har lyssnat i flera år på dom, jag har gett upp......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv

Va inne förra v i Day Z efter att inte ha rört det på fler månader.

Hade hoppats att dom fixat så man hade mer än 40 fps på en high end rigg men tydligen inte.
Fps,en är fortf ett jävla skämt rakt igenom och sjunker ibland till strax över 30. Man kan ju börja undra va dessa devs vet om spel utveckling då dom bryr sig mer om regn i en 5m cirkel än att fixa till alla jävla buggar o fixa stadig fps.

Hade hoppats på mer zombies ala (gamla Day Z moden till Arma 2) där det ibland kändes som man va med i 28 weeks later. Men nej, Ist har vi 1 zombie om ens det på en yta av 3km. Känns mera som man är i ett laggigt, low fps, Chernobyl indie game än Day Z.

Ang zombies, Hade hoppats på mindre laggande zombies (dom få som finns i standalone) men tydligen inte då jag gömde mig i ett 2 vånings hus, stängde alla dörrar, och satt i ett litet rum och tryckte då jag va afk. Kommer tillbaka bara för att se 2 zombies lagga genom en dörr och golv/hörn av huset bara för att "lagga" in och sedan döda mig.

Så, gick in på STEAM och bad dom ta bort detta skit spel från mitt bibliotek. Devsen av detta måste fan va efterblivna.

Jaaaa vi fixar regn !! Det är bra. Men skiter i laggande zombies, Low fps som är ett skämt på dagens maskiner och annat skit. Lägg bara ner hela skiten imo, Dom skämmer ju bara ut sig sjlva i spel marknaden mer o mer.

Nej dessa devs borde lägga ner att göra spel överhuvudtaget. Skrattretande dåligt ffs.
Finns spel som är gjorda av mindre personer och har redan bättre net code, midre lagg, smartare AI och roligare gameplay än 30fps Day Z

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Det är så jävla dåligt optimerat, sen försöker dom sig på att fixa nå jävla DX11 regn.... Va fan man kan ju välta Jeepar med pilbåge!

https://media.giphy.com/media/oDSNVyC6PZQOc/giphy.gif

Och inte bara med pilbågar heller...

Det har gått över två månader sedan senaste patchen släpptes på stable. Jag har länge varit optimistiskt inställd till DayZ, men den senaste tidens innehållsfattiga statusrapporter har verkligen tagit kål på min sista hype för spelet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Alltså, är det inte bättre att lägga ner resurser på andra saker istället? Som att faktiskt gå ur Alpha nån jävla gång? Seriöst.

Medlem

Min lillebror köpte spelet till mig för ricktigt länge sedan, då var spelet knappast bättre än modden till arma så vi slutade spela rätt snart. Har inte spelat sen dess och tycker att steam ska införa en maxtid på early access till 1 år då spelet automatiskt blir flaggat som färdigt så man inte kan gömma buggarna bakom falskt hopp om att de ska lösa dom.

Medlem

Jag förstår inte ett dugg varför dom inte uppar grafiken till DirectX 12. Ska man ändå göra om hela sin motor med att ändra värdena från DirectX9 till 11 så är det lika bra att hoppa direkt över till 12. De procentenheter de pratar om i förbättringarna kan bli ännu högre då. Dessutom är DirectX12 bakåtkompatibelt så även om de fifflar runt med directx11 så funkar det fortfarande. Aja... Allt kring DayZ spelet är värdelöst, så jag är inte speciellt överraskad över ett sånt här beslut.

Medlem

Hörde bara en massa buggs och att vi inte ska förvänta oss något revolutionerande. Vi får nog vänta ett tag te gubbs!

Medlem

haft 100 x roligare i modden än i standalone.
Undrar vad dom gör med alla pengar dom hovade in egentligen.

Medlem

Om dom var seriösa med projektet från början, varför gjorde dom inte bara allt från grunden med en bra grafikmotor?

Hela projektet från början, var och tänkt som en ren scam.

Medlem

Ser fortfarande ut som crap om man jämför mot Arma 3. Att dem inte bara skrotar allt och börjar om från början. Dayz standalone känns dödfött. Det har ju aldrig varit "bra".

KoP
Medlem

Finna det någon som klamrar sig fast vid DayZ fortfarande? :S Övergav det där sjunkande skeppet för ett par år sedan. Någon form av självbevarelsedrift måste man väl ha som gamer?

Medlem

Känns lite som att de lastar guld i ett sjunkande skepp. Att de fortfarande utvecklar det känns lite lustigt. Känns som att zombie-eran är över i gamingvärlden sedan något år eller två tillbaks?

Medlem
Skrivet av Norrin:

Ser det där verkligen bra ut?

Fulare än Watch Dogs till PS3.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av SquidFigther:

Min lillebror köpte spelet till mig för ricktigt länge sedan, då var spelet knappast bättre än modden till arma så vi slutade spela rätt snart. Har inte spelat sen dess och tycker att steam ska införa en maxtid på early access till 1 år då spelet automatiskt blir flaggat som färdigt så man inte kan gömma buggarna bakom falskt hopp om att de ska lösa dom.

Håller med. Kolla även in Space Engineers, early access sedan 2013. Jobbar på nya spel istället för att färdigställa de redan påbörjade titlarna.

Medlem

Att dem bara orkar hålla på med detta skitspelet e ju helt otroligt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av KoP:

Finna det någon som klamrar sig fast vid DayZ fortfarande? :S Övergav det där sjunkande skeppet för ett par år sedan. Någon form av självbevarelsedrift måste man väl ha som gamer?

Jag skulle nog inte säga att jag klamrar mig fast men det ligger då installerat å auto-update på så jag kan in å testa ibland.

Tack och lov finns det andra spel att spela, det var värre när man var med i "utvecklingen" å väntade på varje update som om det vore julafton. Det blev ganska fort tröttsamt med DayZ.

Sjävbevarelsedrift schmälvbevarelsedrift en dag ska jag få spela ett färdigt DaZ!

12
Skriv svar