Quantum Break släpps på pc men inte där du vill

Robot
Quantum Break släpps på pc men inte där du vill
Medlem
Quantum Break släpps på pc men inte där du vill

SeemsGood

Medlem

kommer bara till windows store för MS vill tjäna mer pengar på sina exklusiva titlar. Skulle de släppt på steam skulle de tagit 30%

Medlem

Kommer inte köpa spelet ändå, så palla bry sig.

Medlem
Skrivet av Totte106:

Kommer inte köpa spelet ändå, så palla bry sig.

Du pallade att bry dig till räkligt mycket för att svara

Medlem

Det är så det kommer se ut nu när Windows 10 tar över tyvärr. Dom kommer att pusha och pushar redan väldigt mycket med Windows store. Har tagit mig en titt där då jag har ett spel jag har beta tillgång till som heter "Gigantic" som går igenom Windows egna platform, och den är hemsk att navigera i, det är gjort av nybörjare, förstår inte hur dom tänker.

Medlem

Dra förbi helvete vad efterblivet!

Inaktiv

Sååååå? Det är väl grejhöjta för de få som kommer spela det på PC!!
Om det köps på steam eller windows store kan väl kvitta?!?

Jag äger spel/appar på båda o ser inte riktigt problemet (äger även på den där andra konkurrenten till steam)

Medlem

Windows Store har väl rejält med restriktioner som hindrar moddar av spel om jag förstått det rätt?

Medlem

Jag såg verkligen fram emot Quantum Break, detta BREAKS it all. Steam eller inte alls.

Medlem

Mycket riktigt FZ, inte där jag vill. Jag vill ha det på GOG och Origin. Make it happen. Aint gonna happen. Deal with it. etc

Medlem

Ser inga problem med detta...har bara spelat småspel via store men ser inte hur det kunde bli problem för mig. Så länge man kan bestämma var den ska installera spelet.

Inaktiv

Hur har ni inte fattat detta FZ?

MS:s spel kommer vara Xbox-exklusiva. Det är den Universella Plattformen, inte win32-appar. Det finns ingen .exe.

Medlem

Varför är detta ett problem? Steam behöver konkurrens....

Geeks Gaming

Jag ser inget problem med detta. De enda jag ser är små barn som gråter över att det inte är på steam för steam är ju 100% felfritt... eller?

Medlem

Åh nej jag måste ha spelet installerat via windows!!

Medlem

Visst är det skönt att ha allt samlat på ett ställe, men är det inte viktigare att spelet kommer till platformen PC?
Förstår inte hur folk kan nästan religöst försvara en client som har för starkt monopol på PC marknaden. Det är inte hälsosamt att ett företag har så mycket makt som Valve / Steam har på PC. Bra att de finns alternativ som GOG, Origin, GamersGate, Microsoft /Windows Store.

Medlem

Skriver här som jag skrev på FB sidan,

Det är bra, det räckar att steam har 80% av alla spel, vilket menas Valve inte behöver göra något för att för bättra steam för dom nästan har monopol på digital handel som det är. Det blir bara bättre att det finns mera konkurrens på marknaden, det gynnar oss konsumenter mera i sutändan.

Medlem

Läste på guru3d att släppet på windows store innebär även att man tex inte kan köra overlay-program så som msi afterburner. Mindre bra då jag alltid vill ha det igång när jag spelar för att hålla koll på gpu-load, temps osv


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Varken Steam eller Win7 nejtack, blir till att köpa för Xbox istället

Gen
Medlem

Om det bara finns på Windows Store dvs går inte att köpa på skiva eller 3e parts nycklar och de har Originpriser (600kr för ett spel) så blir det ett jävla liv...

Inaktiv

Här är tips för de som vill shoppa lite billigare:

https://www.offgamers.com/game-card/consoles/xbox-live-gift-c...

Byt region tillfälligt och handla med dollarpresentkort.
Moms är inräknat i priset på kortet så det är inget skattefusk.
Spelen är regionsfria så man behöver inte byta region varje gång man laddar ner nåt igen, bara vid köptillfället.
Det har ingen ingen betydelse om man köper Xbox-presentkort eller de blåa Windowspresentkorten, pengarna läggs på samma konto.

k3m
Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Dra förbi helvete vad efterblivet!

håller med. Microsoft efterblivet. ser fan inte folk att MS har nåt i görningen. nåt dolt motiv med deras Win10. förutom att tjäna mega mycket stålar.

Releasehästryttare
Skrivet av Barkbiten:

Varför är detta ett problem? Steam behöver konkurrens....

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Varför är detta ett problem? Steam behöver konkurrens....

Dagens sanning

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Varför är detta ett problem? Steam behöver konkurrens....

Eh vi har ju redan Uplay och Origin, hur är det bättre ? jag vägrar köra spel som inte finns på steam ser inte hur det gynnar oss direkt, då spel idag är väldigt dyra...

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Varför är detta ett problem? Steam behöver konkurrens....

"Du kan köpa Uncharted 4, men bara på Media Markt [Windows Store] och bara i Stockholm [Windows 10]....vad? Steam behöver konkurrens.."

Medlem

Lol vilka jävla fanboys till finns till steam.

Medlem

Kan ju fungera, har inte prövat deras tjänst så ska inte uttala mig om något

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Jag såg verkligen fram emot Quantum Break, detta BREAKS it all. Steam eller inte alls.

Tusen tack... en mindre idiot i världen som ser inte att konkurrens är bra. Och vi behöver mer spel som inte enbart släpps på steam så dom har det stora monopol på digitala spel som det är i stora drag just nu. håll dig till steam du så kan vi andra försöka få till ett bättre spel värld där vi blir behandlade som bra kunder istället för att skit.. VI ska inte behöva dom.. DOM ska behöva oss.

123
Skriv svar