Min musik

Medlem
Min musik

Jag har alltid drömt om att skriva musik till spel på professionell nivå och har de senaste åren skrivit en del...Eller iallafall försökt. Ett problem jag alltid haft är att jag tar oerhört lång tid på mig att skriva färdigt någonting. Många gånger har det tagit 2 månader att bara skriver nåt som är en och en halv minut! Detta på grund av för stora förväntningar, för att jag använt min tid dåligt och annat.

Därför har jag från och med idag bestämt mig att släppa ett track varje vecka här på FZ. Vare sig jag tycker det blir bra eller inte. Detta för att sätta mer press på mig själv och mer effektivt producera. Vilket i slutändan kommer göra mig bättre snabbare.

Här kommer denna veckans: https://soundcloud.com/odd-esey/fortress-of-sand-1

Säg gärna vad ni tycker

#blogg


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Min musik

Bra tänkt! Nu kör du igång på riktigt!

Medlem

Me like. Tycker att man fick en bra känsla av musiken. Den passade in med namnet och kändes väldigt passande till en öken scen


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

I like, föreställer mig det som bra filmmusik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gött snack, kör så det ryker

Medlem

Dela gärna med dig en bit av tankeprocessen av musiken, om det finns, då det blir lättare att relatera till den då. Fortress of Sand fick mig att börja tänka på Ocarina of Time, och det är inte illa.

Medlem

Kul att att ni gillar det!

Skrivet av 73mpl4R:

Dela gärna med dig en bit av tankeprocessen av musiken, om det finns, då det blir lättare att relatera till den då. Fortress of Sand fick mig att börja tänka på Ocarina of Time, och det är inte illa.

Åh, bra förslag. Och tack! Det var ingen dålig komplimang


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar