Starcraft 2 i 3D

Robot
Starcraft 2 i 3D

Blizzard utlovar ytterligare en dimension ett par månader efter släpp.

#starcraft-ii-2, #blizzard


Medlem
Starcraft 2 i 3D

Hah! Gud så onödigt och dumt! 3D är bäst i FPS spel! Ett strategispel?? nej tack!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

napalm i ögonen


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv

3D är för mig bara en gimik som ger mig huvudvärk och illamående om man kollar på det för länge. Skulle knappast vilja köra Sc2 i 3D, kanske crysis i korta doser. Men 3d tekniker är fortfarande för svag för att jag ska gilla det.

Medlem

3d hit och dit... jag önskar det bara var en fluga, men nu verkar det hålla i sig

Medlem
Skrivet av Brandter:

3D är för mig bara en gimik som ger mig huvudvärk och illamående om man kollar på det för länge. Skulle knappast vilja köra Sc2 i 3D, kanske crysis i korta doser. Men 3d tekniker är fortfarande för svag för att jag ska gilla det.

Att du blir illamående och får huvuduvärk beror inte på 3D-tekniken, de beror på hur skaparen har använt sig utav tekniken. Ju närmre ett objekt är dig i 3D, desto mer måste ögonen och hjärnan jobba. Med 3D Vision kan du ställa in hur mycket 3D du vill ha.

Medlem
Skrivet av Remus:

Hah! Gud så onödigt och dumt! 3D är bäst i FPS spel! Ett strategispel?? nej tack!

Lika dum och onödig som din kommentar....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Efter att ha testat en del olika skärmar och tekniker så vill jag påstå att en bra skärm och de rätta inställningarna så funkar det väldigt bra. Det är dock otroligt individuellt hur pass bra man upplever det och hur jobbigt man tycker det är.

Det är också intressant med de senaste autosteroskopiska skärmarna (utan glasögon) som funkar väldigt bra, även som 20-30" till en PC.

Nu kommer Nintendo med sin 3DS som också kör autostereoskopiskt så detta kommer nog ta fart. Kanske till och med finns i mobiltelefoner om ett par år. Tänk att kunna ta bilder och videos i 3D (kräver dock dubbla kameror).

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Remus:

Hah! Gud så onödigt och dumt! 3D är bäst i FPS spel! Ett strategispel?? nej tack!

Lika dum och onödig som din kommentar....

Och du menar på att din kommentar inte är dum och onödig? Snacka om idioti.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Remus:

Hah! Gud så onödigt och dumt! 3D är bäst i FPS spel! Ett strategispel?? nej tack!

Lika dum och onödig som din kommentar....

Och du menar på att din kommentar inte är dum och onödig? Snacka om idioti.

För att inte tala om DIN kommentar.... osv osv osv... *endless troll convo starts here*

On topic:

Ja, varför inte. Om det är ett val så måste man ju inte använda det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hur kan man klaga på en valmöjlighet...förstår inte

Medlem

spel och filmer kommer inte bli bättre bara för dom ska göra dom med 3D suck är så trött på allt detta hypande

Medlem

3D Vision är riktigt bra. Kör det timmar i sträck utan problem och då har jag ändå anlag för migrän.

Kan hålla med om att RTS kanske inte är anledningen till att man köpte 3D Vision men det är såklart roligt att de stödjer det. Blir ju lite som att köra ett tabletopspel.

Medlem
Skrivet av TIPP_X:

spel och filmer kommer inte bli bättre bara för dom ska göra dom med 3D suck är så trött på allt detta hypande

Spel som blir klart bättre (för att nämna några):
Assassins creed 2
Mirrors edge
Dark void

Medlem
Skrivet av qayotee:

Hur kan man klaga på en valmöjlighet...förstår inte

What he said

Medlem

Kul att 3d tar fart!

Medlem
Skrivet av elongation:
Skrivet av TIPP_X:

spel och filmer kommer inte bli bättre bara för dom ska göra dom med 3D suck är så trött på allt detta hypande

Spel som blir klart bättre (för att nämna några):
Assassins creed 2
Mirrors edge
Dark void

Känns inte som att RTS-vinkeln ger så mycket ur en 3D-synpunkt. Mirror's Edge skulle jag dock gärna spela i 3D.

Medlem

3D och Facebook, det enda som saknas nu är ett bra spel

Medlem

vad jag fatta de så funkar nästan samtliga 3dapplikationer i 3d. Krävs inget direkt stöd för det. Kolla Nvidias drivrutiner så finns där en lista över alla applikationer, Diablo 2 är med där och jag tror inte de har specifikt utvecklat D2 för 3d-teknik ;o

Medlem
Skrivet av wiklund:

vad jag fatta de så funkar nästan samtliga 3dapplikationer i 3d. Krävs inget direkt stöd för det. Kolla Nvidias drivrutiner så finns där en lista över alla applikationer, Diablo 2 är med där och jag tror inte de har specifikt utvecklat D2 för 3d-teknik ;o

Det du säger stämmer till viss del... alla DirectX 3D spel går att köra i 3D. Jag säger "går" för att det är inte många som jag skulle kalla "spelbara".

Problemet är att om spelet inte är gjort med 3D i tankarna så fungerar inte alltid vissa saker som det var tänkt.

Saker som rök (bilspel etc.) har nästan alltid varit lite "fake". Utvecklarna använder platta 2D bilder i 3D världen, vilket fungerar utmärkt i vanliga fall... men i riktig 3D så ser det fruktansvärt ut.

Andra problem är att saker i interfacet inte placeras i 3D heller. Battlefield 2 till exempel, där fungerar nästan allt bra i Stereo 3D... förutom då att varje gång man siktar på en fiende så kommer deras namn upp - rakt i nyllet oavsett hur långt borta spelaren är (= ospelbart).

Annat exempel är Torchlight, där inventory:et är långt ovanför själva spelet. Detta gör att man hela tiden måste omfokusera ögonen varje gång man kollar nya items. Vill man spela det i 3D så rekommenderar jag att man köper in ett bra lager av ögondroppar innan.

Listan du snackar om, det är Nvidas profiler för spel i Stereo 3D. Alltså att dom har gått in, testat och i vissa fall försökt rätta till problemen i drivrutinerna. Tyvärr är där bara så mycket dom kan göra i efterhand.

Jag har testat köra SC2 betan i 3D dock och kan säga att det fungerade väldigt bra... dock inte typen av spel man vill spela i 3D. Alla spel där 1/3:e del av skärmen går åt en meny kommer aldrig lämpa sig åt Stereo 3D (även om det inte var lika illa som Torchlight).

Medlem

Bär riktiga glasögon, och tycker att 3D glasögon är riktiga otyg. Går ju inte att ta på sig 2 lager glasögon.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Hoppas det är 3D i deras filmsekvenser isf. I spelet känns det mer som meh.

Låt det passera, please, en nymodighet som inte är så intressant för egen del.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vissa av er verkar inte ha förstått, så jag ska försöka förklara för

er. Ni har ett VAL att inte ha 3D ifall ni önskar.

VAL på wikipedia:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Val_(filosofi)

Alltså: Det är inte nödvändigt för er att använda 3D, bi kan spela utan ifall ni vill. Så ni har inget att klaga på på den punkten.

Medlem

Kommer alltid finnas bakåtsträvande, ingen nyhet där inte. Men ibland förvånar de utöver det vanliga när de själva tackar nej till fler valmöjligheter..

Inaktiv

Synd att man inte är en av de som kan uppleva 3D.

Medlem

Jag kan lätt tänka mig att köpa en 3D monitor någon gång i framtiden.... När man inte måste ha de töntiga glasögonen.
Har redan glasögon sen tidigare pga synfel, och känns bara helt fel att ha både vanliga glasögon och 3D glasögon på sig samtidigt

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Bär riktiga glasögon, och tycker att 3D glasögon är riktiga otyg. Går ju inte att ta på sig 2 lager glasögon.

Jag provade ett par 3D glasögon och de var anpassade att ha över ett par vanliga glasögon.
Men som mitt tidigare inlägg över här säger, så känns det bara fel att ha båda glasögonen på sig.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av qayotee:

Hur kan man klaga på en valmöjlighet...förstår inte

What he said

Same

Inaktiv

Age of Empires 2 i 3D? Herregud det passar inte!

12
Skriv svar