Kodgrävande i Doom-alphan avslöjar smaskiga detaljer

Robot
Kodgrävande i Doom-alphan avslöjar smaskiga detaljer

Demoniska svårighetsgrader, klassiska monster och "Quake gameplay references".

#id-software, #doom


Medlem
Kodgrävande i Doom-alphan avslöjar smaskiga detaljer

Jag är riktigt taggad nu! Håller även tummarna hårt för att dom snickrar på Quake 5, älskade 4ans kampanj


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag väntar bara på en kommentar från blohm om hur PS4 och PC håller tillbaka utvecklingen och hur mycket bättre spelet blivit om det endast släptts till Xbox One.........................................

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av svartlock:

Jag väntar bara på en kommentar från blohm om hur PS4 och PC håller tillbaka utvecklingen och hur mycket bättre spelet blivit om det endast släptts till Xbox One.........................................

Han har varnats för trollande.


signatur
Medlem

Nu längtar jag ännu mer!

Medlem

'Nightmare' är helt genialt, sådant skapar ju streaming-intresse så det räcker och blir över. En liten obefintlig funktion med sjukt mycket gratis marknadsföringspotential.

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag är riktigt taggad nu! Håller även tummarna hårt för att dom snickrar på Quake 5, älskade 4ans kampanj

quake 4 SP kampanj var det värsta jag någonsin skådat, då var till och med doom 3 bättre även fast det var ett fiasko med, och quake 4 MP läge var så himla dött och jag förstår varför med

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Javas:

Jag är riktigt taggad nu! Håller även tummarna hårt för att dom snickrar på Quake 5, älskade 4ans kampanj

quake 4 SP kampanj var det värsta jag någonsin skådat, då var till och med doom 3 bättre även fast det var ett fiasko med, och quake 4 MP läge var så himla dött och jag förstår varför med

Tråkigt att du inte gillade Q4.Har hört genom åren att det varit "älska eller hata" stämpel på kampanjen. Somliga hyllade kampanjen men kritiserade multiplayer för att vara Quake 3 med uppgraderad grafik osv. Ska bli spännande att se hur Doom tags emot


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Javas:

Jag är riktigt taggad nu! Håller även tummarna hårt för att dom snickrar på Quake 5, älskade 4ans kampanj

quake 4 SP kampanj var det värsta jag någonsin skådat, då var till och med doom 3 bättre även fast det var ett fiasko med, och quake 4 MP läge var så himla dött och jag förstår varför med

Tråkigt att du inte gillade Q4.Har hört genom åren att det varit "älska eller hata" stämpel på kampanjen. Somliga hyllade kampanjen men kritiserade multiplayer för att vara Quake 3 med uppgraderad grafik osv. Ska bli spännande att se hur Doom tags emot

tyckte själv multiplayer i Q4 var långt ifrån i liknelse med Q3, tyckte allt var så klumpigt, köpte quake 4 någon månad efter det släpptes och MP var dött, var någon enstaka server igång endast

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Javas:

Jag är riktigt taggad nu! Håller även tummarna hårt för att dom snickrar på Quake 5, älskade 4ans kampanj

quake 4 SP kampanj var det värsta jag någonsin skådat, då var till och med doom 3 bättre även fast det var ett fiasko med, och quake 4 MP läge var så himla dött och jag förstår varför med

Tyckte personligen att Q4 var ett rejält lyft från Doom 3 även om båda sög i multiplayer.

Medlem

QL!
d_mipscale 100

Medlem

Trevlig tråd där på doomworld. Känns som de lägger upp något nytt och trevligt varje timma. Rena julafton detta


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Va??!? Kommer Cyberdemon vara med??? I ett Doom spel? Han är ju inte bara den mest ikoniska Doom fienden? Och vi har ju inte sett bilder/videor på honom heller?

Satte kaffet i halsen.

Ser fram emot detta som fasikken för övrigt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Javas:

Jag är riktigt taggad nu! Håller även tummarna hårt för att dom snickrar på Quake 5, älskade 4ans kampanj

quake 4 SP kampanj var det värsta jag någonsin skådat, då var till och med doom 3 bättre även fast det var ett fiasko med, och quake 4 MP läge var så himla dött och jag förstår varför med

Q4 kampanjen var ju fantastisk. Riktigt gripande, bra story och miljöer, karaktärsutvecklingen var också top notch. Jag vet du menar när du säger att den var dålig. Visst var det inte Deus ex eller Systemshock men ändå.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

'Nightmare' är helt genialt, sådant skapar ju streaming-intresse så det räcker och blir över. En liten obefintlig funktion med sjukt mycket gratis marknadsföringspotential.

Kan inget annat än hålla med. Hur många kommer inte lägga upp videos på sej själv i en speedrun med detta? Hoppas det är som i de tidigare med maximalt antal fienden på en karta. x

Medlem

Intressant som tusan. Speciellt multiplayer delen!

Jag var ju en av de tydligen få som gillar Doom3 singleplayer skarpt! Det var måhända lite väl långsamt men endå en korridorshooter där bästa sättet att överleva är att skjuta allt som rör sig!

Quake4 var inte så pjåkigt men allt skulle ju vara "modern tactical shooter" när det släpptes så gick relativt obemärkt förbi. Multiplayern var småkul men långt ifrån det underbara Q3A.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Remus:

Va??!? Kommer Cyberdemon vara med??? I ett Doom spel? Han är ju inte bara den mest ikoniska Doom fienden? Och vi har ju inte sett bilder/videor på honom heller?

Satte kaffet i halsen.

Ser fram emot detta som fasikken för övrigt.

Cyberdemon visades ju i deras första trailer på slutet?

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Remus:

Va??!? Kommer Cyberdemon vara med??? I ett Doom spel? Han är ju inte bara den mest ikoniska Doom fienden? Och vi har ju inte sett bilder/videor på honom heller?

Satte kaffet i halsen.

Ser fram emot detta som fasikken för övrigt.

Cyberdemon visades ju i deras första trailer på slutet?

Han skrev kommentaren med en aning sarkasm.

Medlem

Ajdå, hur tänkte de här? Ja då kommer iaf samsung sälja fler tv efter alla ps4 kontroller som landar i skärmen, det är ju bra iofs.

Medlem

Jag som vill ha co-op.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Det är ett nytt Quakeworld vi behöver för E-sporten!

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Javas:

Jag är riktigt taggad nu! Håller även tummarna hårt för att dom snickrar på Quake 5, älskade 4ans kampanj

quake 4 SP kampanj var det värsta jag någonsin skådat, då var till och med doom 3 bättre även fast det var ett fiasko med, och quake 4 MP läge var så himla dött och jag förstår varför med

Q4 kampanjen var ju fantastisk. Riktigt gripande, bra story och miljöer, karaktärsutvecklingen var också top notch. Jag vet du menar när du säger att den var dålig. Visst var det inte Deus ex eller Systemshock men ändå.

Minns att det var sjukt häftigt när det stora rymdskeppet gick ner och landade, jag hade i alla fall inte sett något liknande i ett spel innan, brukade liksom vara cutscenes och så var man magiskt ombord på skeppet.

Från ca 8:40 (direktlänk)

1
Skriv svar