Fram med Nobels fredspris – Dark Souls rundat utan att ta stryk!
Info:
Gameplay of successful run starts at 29 minutes.
First boss at 49 mintues. Last boss at 4h56m.
Run details:
He deleted the character and started over with a new character every time he took a hit or died.
No deaths.
No hits taken from enemy attacks.
No blocking hits with a shield.
Environmental damage like fall damage and poison doesn't count as a hit, unless it's caused by an enemy's attack. (e.g. toxin from blowdart sniper or Quelaag's lava count as hits.)
Parries were allowed but only used on Gwyn.
Duke skip was not done. Scripted hits/death from forced Seath death are part of the game and not counted.
No magic was used.
Bow attacks were used.
Save and quit was used to reset enemies or boss encounters, but not to avoid death from falling.
None of the common speedrunning glitches were used (duping, tumblebuffing, moveset swapping)
No gameplay affecting mods were used. A few graphical mods were used like DSfix and some texture replacements.
No save files were manipulated or restored from backup.
The run took around 4.5 hours to complete.
Från reddit-tråden: https://www.reddit.com/r/darksouls/comments/45uovh/congrats_t...
Nu vet jag inte om så är fallet med Dark Souls, men vanligtvis går inte dagens spel att runda...varva...vad man nu väljer att kalla det.
Att varva ett spel har sitt ursprung i de av 80-talets spel, som man efter att ha klarat dom kunde spela på en svårare och ibland annorlunda nivå - andra "varvet".
Ett exempel är The Legend of Zelda till NES.
Nu vet jag inte om så är fallet med Dark Souls, men vanligtvis går inte dagens spel att runda...varva...vad man nu väljer att kalla det.
Att varva ett spel har sitt ursprung i de av 80-talets spel, som man efter att ha klarat dom kunde spela på en svårare och ibland annorlunda nivå - andra "varvet".
Ett exempel är The Legend of Zelda till NES.
Om du inte vet om så är fallet med Dark Souls borde du ju kollat upp det innan du kommenterade för det är ju exakt så det fungerar i Dark Souls; du startar ett New Game+ som blir svårare och du kan göra det hur många gånger du vill.
Nu vet jag inte om så är fallet med Dark Souls, men vanligtvis går inte dagens spel att runda...varva...vad man nu väljer att kalla det.
Att varva ett spel har sitt ursprung i de av 80-talets spel, som man efter att ha klarat dom kunde spela på en svårare och ibland annorlunda nivå - andra "varvet".
Ett exempel är The Legend of Zelda till NES.
Om du inte vet om så är fallet med Dark Souls borde du ju kollat upp det innan du kommenterade för det är ju exakt så det fungerar i Dark Souls; du startar ett New Game+ som blir svårare och du kan göra det hur många gånger du vill.
Eller så skriver jag som jag skrev.