Medlem
Online lista.

Jag skulle vilja ha en lista över medlemmar som är online, jag vet att man kan se online statusen på personer i profilen och över avatar-bilden i foruminläggen men en överblicks lista över folk som är online just nu skulle vara jättebra tycker jag, något som går att fixa?


signatur

<3

Medlem

fanns ju en sån i gammla forumet, nått jag med saknar


signatur

R.I.P The_maxx

W2k
Medlem

Här får jag be om lite förslag då jag inte vet vilket ni föredrar. Jag har sett både forum som har listan längst ner i index, eller på varje sida, eller som en separat sida. Vilket är bäst? Att ha listan på varje sida undviker jag helst då det stjäl en del prestanda, det är över 200 användare online hela tiden. Bäst ur prestandasynpunkt vore en separat sida.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

En separat sida skulle vara jättebra :).


signatur

<3

Inaktiv

längst ner på index är trevligt.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Så som ni hade på förra sidan va bra. Dvs man såg antalet inne och sen kunde man klicka på länken "vem är online" eller vad den hette. Kanske är standard i phpbb iofs.


signatur
Medlem

där nere vore cannon.
eller så kan man ha där nere det står "just nu är 566st online"
om man sedan klickar på den kommer det upp vilka.


signatur

R.I.P The_maxx

W2k
Medlem

Det blir nog en "Just nu är ### online" längst ned på varje sida, och sen en separat sida med listning när man klickar.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Flakmonkey

Mjo, hade nog kunnat bli lite väl många nicks längst ner annars

W2k
Medlem

No shit. Här är listan just nu ifall nån är intresserad:

Citat:

absorb addelit0 aerev aesdana AgamemnoN AirRaid Almen Amphibious Ankan asker atiko Bard beron Biermann bjrkis BlackBurn Bleeker Blomkruka blood_92 blubb Bonik Bravo Bush Bwerf C.A.B-05 cabante Cadiper cammo Caop Chanquad Charstone cillaemelie Console_Boy CoZo Creep cribba D A Darkseed Demiurg Dinskugga Divion django dofilusåkaffe drgr DrPepper Drunken_monkey_boxer Dust_Bomb elPresidente Eratoll EriiiK F3D Famest FAMILJEGUFF Fanster Fargo Farks Fik0n Fletchett Forcie ForrestFox Fraizer Frazz Garnath Gents|VonAberg ghoül Glideroggan gottfried Greven GRiZZLYFiRE Hasken HaZe303 Haziza Henke hest Heya Homer_S hulabandula Icab idomin ionass Istarius JayBee Jazzhole Jee Jimmz Johan Jonathan Jonnyboj JuGgA Kabushi Kaempestore Kaffemannen Kaleid Kaponen KarlA* Kehldon Kesetou Klfh KlosterKatten Knasterband2 KnäckeHäxan kraket krolle lapa Latex lave Laxen LePrish Lerner Light liinus8 LocSin m1 Mabec Maffydaffy maggot.se magi marise MarwinElMaco meanpete Meller mgdeth mikey mikoangelo Milky_81 MindBlaster mini-mus mjerf Modemis mongi MonsterGuden Mooorgul mpop Mr.Muer MrFunkY Musenkishi Mykee N0llan noaxark nolimitsoya. noodles norado Nosnos Notumforce Noxie oan Oggy oLjud Ophe orkaupptaget oRRen ostmjuk hamster Outzider Palanor Panimala peak_performance peppo peteh PheliCan PheoniX_VII Phobo Pinocchio pixelshader plip PurreSnurre PvtNils qayotee Qrush R0D radiuz RAGE Raid25 reset2 Rilbo ringb rocagil rybban schassen schizo SebbeSkarp SFL|Krusty Silvarn simulacra SkogsTrollet SkruMp snaazex Sniper_Nr1 soder Sonoxious SorbP Spectral SpiroTris Spl!ntzz Stalker SteinbergX StenUlf stiffler StingRay. supaman SuperTank Svampn swimteampie3331 Takt Tarden the wookiee theOden TheWretch Thunderhawk TixFrix tjikken Tobbe toepk toe_cutter Token999 treetrallen trifix Turgon två meter dumheter Tårtan UOme Urban_krull uTari Uzza vagoo Verity Villain vkn W2k w4rhog Wardancer wasser Wimp X9 Xancerman Xtrmntr X|Rolando zebez Zerpent Zhane zhapp Zoidberg zolidznake zsc Zymac Zzzleepy [Molotov] [NympH] [ThreeZool]

Räknar man även folk som är "autoinloggade" är det över 2 500.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

jävlar! det var grymt imponerat


signatur

R.I.P The_maxx

W2k
Medlem

Nu finns det en onlinelista, den är länkad längst ned i varje forum, varje tråd och högst upp i forumindex.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Superbra, tackar!


signatur

<3

Inaktiv

Hur kan det vara 205 medlemmar online men 2215 inloggade?


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

imo borde det stå nått annat än just "inloggade" tex "gäster"


signatur

R.I.P The_maxx

W2k
Medlem

"Inloggade" är såna som är autoinloggade. Alltså sådana som har loggat in, men som inte har varit aktiva på sajten inom den senaste timmen. Texten kommer att ändras inom kort för att tydliggöra detta.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

W2k
Medlem

Jag har ändrat en smula på det nu, dels är antalet mer exakt, dels skiter vi i antalet autoinloggade, istället står det hur många foruminlägg som postats idag (alltså sedan midnatt). Go go

En liten till ändring lyckades smyga sig in, nämligen att forumsök nu även funkar på nyhetstrådar. Det gjorde den inte förut, konstigt nog klagade ingen (vad jag vet).

I samband med allt detta lyckades jag totalbomba forumet ungefär tre gånger, cirka fem sekunder i taget, hoppas ingen märkte nåt


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

99 medlämmar är online nu! Skriv nåt för i helvete!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

1
Skriv svar