Så mycket blötare är Dayz med Directx 11

KoP
Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av KoP:

Finna det någon som klamrar sig fast vid DayZ fortfarande? :S Övergav det där sjunkande skeppet för ett par år sedan. Någon form av självbevarelsedrift måste man väl ha som gamer?

Jag skulle nog inte säga att jag klamrar mig fast men det ligger då installerat å auto-update på så jag kan in å testa ibland.

Tack och lov finns det andra spel att spela, det var värre när man var med i "utvecklingen" å väntade på varje update som om det vore julafton. Det blev ganska fort tröttsamt med DayZ.

Sjävbevarelsedrift schmälvbevarelsedrift en dag ska jag få spela ett färdigt DaZ!

Dröm vidare. DayZ har blivit det nya Duke Nukem. När det väl är "färdigt" kommer det att falla platt som en skitpannkaka.

Medlem
Skrivet av undercover:
Skrivet av SquidFigther:

Min lillebror köpte spelet till mig för ricktigt länge sedan, då var spelet knappast bättre än modden till arma så vi slutade spela rätt snart. Har inte spelat sen dess och tycker att steam ska införa en maxtid på early access till 1 år då spelet automatiskt blir flaggat som färdigt så man inte kan gömma buggarna bakom falskt hopp om att de ska lösa dom.

Håller med. Kolla även in Space Engineers, early access sedan 2013. Jobbar på nya spel istället för att färdigställa de redan påbörjade titlarna.

Dem släpper i alla fall uppdateringar varje vecka, dock i varierande stabilitet.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Jag har haft DayZ i snart tio år (känns det som) och aldrig förlorat hoppet men nu börjar jag bli lite osäker. Blir det någonsin färdigt? Jag tycker att spelet fortfarande är kul som fan men det går så långsamt framåt tycker jag. Regnet var inte så fint men jag tycker om tanken, att vädret verkligen ska påverka spelupplevelsen. Men det är inte SÅ viktigt att jag vill att det kommer före andra grejer. Regn är nog längst ner på listan

Arma 3 med Exile is the shit! Nu med ny Namalskkarta också


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Katana:

Känns lite som att de lastar guld i ett sjunkande skepp. Att de fortfarande utvecklar det känns lite lustigt. Känns som att zombie-eran är över i gamingvärlden sedan något år eller två tillbaks?

Knappast. Kolla på hur Exilemodden för Arma 3 har fullkomligt exploderat. Den levererar exakt vad spelarna vill ha. Till skillnad från det dedikerade spelet. Märkligt nog.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Salami:

Om dom var seriösa med projektet från början, varför gjorde dom inte bara allt från grunden med en bra grafikmotor?

Hela projektet från början, var och tänkt som en ren scam.

Vad jag aldrig har begripit var varför de byggde en ny hybridmotor istället för att använda Arma 3. Den var redan ute när DayZ SA släpptes och till skillnad från den förstnämnda så fungerar den.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Fan hände med detta egentligen..? Kommer ihåg när man lirade modden som en galning när den dök upp, och man trodde att standalone skulle ta över världen...hrmf..! Synd o skam......


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

12
Skriv svar