Street Fighter V

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av Paddington:

Det är positivt att de kastat in humor i serien.
Älskar Hakan vs Honda rival scene där de börjar mucka för ingen vettig anledning alls

https://www.youtube.com/embed/R5z3zn6BM04

Är inget jättefan av fightingspel men animationerna är verkligen otroligt fina, "som smör" som recensionen sa.

Ok då är du nog "in for a treat" för klippet är från SF4


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Spectral:

Hur är SF V jämfört med MKX vad gäller svårighetsgraden? Jag är rätt dålig på just fighters men tycker ändå de är väldigt roliga. Hade dock ganska svårt att lära mig OCH komma ihåg kombos samt få in timing i MKX, just för att många av dem var väldigt långa och krävde så sjukt snabb precision. Att sitta i training mode i flera timmar varje dag och nöta kombos tills de sitter var inte riktigt min grej. Bortsätt från det så gillade jag MKX.

Fast det är det som är fightingspel. För att nå fram till den verkliga upplevelsen som fightingspel har att erbjuda så måste man öva väldigt mycket. Antingen spelar man åratal och sen sätter det sig, eller så pluggar man och övar målmedvetet för att korta ner den tiden avsevärt.

Eller så buttonmashar man tills man tröttnar.

För att bli riktigt bra kanske, men det är långt ifrån min ambition. Jag vill spela och ha kul. Insåg också nu att SFV saknar vs cpu och en hel del andra saker (som tydligen ska implementeras i patcher... märkligt upplägg). Stannar nog kvar med MKX ett tag.

Inget vs CPU? Jisses. Tur att man läser här. Jag har inte spelat så mycket mortal combat men SF har korta combos. Inte som marvel som kan ha väldigt over the top fancy combos. Klart man får spela casual också, ber om ursäkt för att mitt inlägg kanske såg drygt ut.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Gen
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Riktigt jävla skräpspel tekniskt sett, som även saknar innehåll. Har ynka 46% positiva recensioner på Steam och det är fullt förståeligt.

STAY CLEAR!

EDIT: Jag pratar alltså om PC-versionen.

Nu har jag inte följt läget alls men killen som skriver denna review verkar ha full koll. Rätt intressant faktiskt vilket gör Capcom less of a bad guy : http://steamcommunity.com/id/7oSo/recommended/310950/

Medlem

Hört att många är besvikna på spelet hittills. Så jag har is i magen.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Spectral:

Hur är SF V jämfört med MKX vad gäller svårighetsgraden? Jag är rätt dålig på just fighters men tycker ändå de är väldigt roliga. Hade dock ganska svårt att lära mig OCH komma ihåg kombos samt få in timing i MKX, just för att många av dem var väldigt långa och krävde så sjukt snabb precision. Att sitta i training mode i flera timmar varje dag och nöta kombos tills de sitter var inte riktigt min grej. Bortsätt från det så gillade jag MKX.

Fast det är det som är fightingspel. För att nå fram till den verkliga upplevelsen som fightingspel har att erbjuda så måste man öva väldigt mycket. Antingen spelar man åratal och sen sätter det sig, eller så pluggar man och övar målmedvetet för att korta ner den tiden avsevärt.

Eller så buttonmashar man tills man tröttnar.

För att bli riktigt bra kanske, men det är långt ifrån min ambition. Jag vill spela och ha kul. Insåg också nu att SFV saknar vs cpu och en hel del andra saker (som tydligen ska implementeras i patcher... märkligt upplägg). Stannar nog kvar med MKX ett tag.

Inget vs CPU? Jisses. Tur att man läser här. Jag har inte spelat så mycket mortal combat men SF har korta combos. Inte som marvel som kan ha väldigt over the top fancy combos. Klart man får spela casual också, ber om ursäkt för att mitt inlägg kanske såg drygt ut.

Nej det var inte drygt på något sätt så det behöver du inte be om ursäkt för
Klämmer de in mer content, relativt snart (innan Tekken 7 kommer) så kanske det blir ett köp. Eller när priset droppar. För det ser jäkligt nice ut.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av McBain:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Margy:
Skrivet av marcus8958:

Jävligt tråkigt att spelet censureras. Röstar med plånboken och kommer INTE köpa spelet i Europa.

Jag orkade inte se hela videon men den går att sätta i uppslagsverk bredvid ordet "överreaktion". Om skillnaden i SF5 från tidiga versioner till det som släpps i butik gör att man bojkottar ett spel så är det ganska barnsligt.

Skulle nog säga att det är åt andra hållet. Är man dum nog att acceptera när spel censureras för att någon som inte är intresserad av spelen känner sig kränkt.

Att försvara censur är nog det mest korkade någon kan göra.

Nu är det väl inte riktigt läge att i detalj ge en utläggning om vad ordet censur innebär historiskt och vad det har för betydelse idag. Vi kan väl dock göra skillnad mellan censur i formen av att någon annan - oftast en myndighet - går in och aktivt censurerar något å den ena sidan och censur i formen att man själv väljer att censurera/tona ned något å den andra.

Det verkar ju vara det sistnämnda - självcensur - som är aktuellt här. De flesta tycker nog att ett visst mått av det är bra och faktiskt kan försvaras. Det är bara att titta på hur folk reagerar i en vanlig buss/tunnelbanevagn. Den som inte självcensurerar sig alls - och därmed skriker, blottar sig, etc - brukar ju inte direkt välkomnas av medresenärerna. De som däremot självcensurerar sig - dvs. inte säger högt vad man tänker, har kläder på sig även om man hellre skulle föredra annat eller - för den dels skull - inte försöker slå, ofreda eller göra annat mot någon bara för att man känner för det, brukar ju däremot i regel uppskattas.

Omsätt det till ett spel - jag kanske skulle föredra att det gick att klä av alla karaktärer nakna. Det kanske till och med var en möjlighet i någon tidig version av ett spel. Om den möjligheten däremot tas bort i ett aktivt val av självcensur är väl det en sak. Tas det däremot bort av en myndighet eller annat organ är det väl en annan. Det första är väl mot bakgrund av ovan inte så oförklarligt eller svårt att acceptera. Det andra kan jag däremot hålla med om känns svårt att försvara. Så är emellertid inte fallet här...

Så om jag som inte åker tunnelbana med dig utan bara får se i en reklam från tunnelbanan hur jävligt du klär dig. Sedan skriver jag till dig och berättar hur kränkt jag är och hur jag och mina vänner ska samlas för att förhindra att du kommer till jobbet om du inte fixar till det.
Självklart blir du rädd för att du inte kan ta dig till jobbet och försörja din familj och måste anpassa dig till mina krav.

Är det då självcensur när DU måste anpassa dig efter MINA krav? Är det ok att jag ställer mina krav på dig trots att jag inte åker tunnelbanan med dig?

Ja, inte är det väl censur i något av ordets rätta eller ens halvrätta bemärkelser?

Medlem
Skrivet av JesperEnglin:
Skrivet av robbis:

Vad e det för smart system för online kön? Varför e det ett plus om inget av det står i reviewn? Ännu en gång en helt intetsägande review.

Hej!

Tack för att du läser recensionen. Vad är det du tycker är intetsägande? Försökte lyfta fram de nya karaktärernas profil, hur systemet förändrats i och med EX och V-mätarna. Systemet för plus och minus kan nog tolkas på olika sätt, jag valde att använde de få tecken jag hade i löpande texten till att fokusera på större bitar och lyfta fram kösystemet i plussen.

Och eftersom du frågar - man köar till onlinematcher samtidigt som man kör andra spellägen istället för att sitta i en lobby och vänta.

Blir det inte långa vänte tider då? Eller avbryts spelläget för att hoppa över till nät matchen?

12
Skriv svar