Bioware söker folk till "nytt, icke annonserat varumärke"

Robot
Bioware söker folk till "nytt, icke annonserat varumärke"

Rollspelsmästarnas mmo-studio verkar redo att gå vidare.

#star-wars-the-old-republic, #electronic-arts, #bioware


Medlem
Skrivet av anon_178365:

Slutade läsa vid ordet "onlineprojekt", helt ointressant för mig då.

Du är inte den enda spelet riktar sig mot.

Medlem

Mass Effect Online incoming

Medlem

Ja tyvärr verkade ju inte lära sig av konkurrenterna, så ännu efter flera år står folk i kö för att klicka på en grej, eller slåss mot en boss. Snudd på tjänstefel att (fortsätta) göra ett MMO på det viset 2016.
Med det sagt, gillar ändå swtor även om det inte blev det minsta som de sa det skulle bli och de verkar ha gett upp alla ambitioner att göra något annorlunda av det.
Men bioware-fans: Var kommer ryktet ifrån, att BW skulle vara så j-a bra på stories? Fattar det inte. Säger inte att spelen är dåliga, men aldrig förstått det där att storyn skulle vara så fantastisk i deras spel.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ja tyvärr verkade ju inte lära sig av konkurrenterna, så ännu efter flera år står folk i kö för att klicka på en grej, eller slåss mot en boss. Snudd på tjänstefel att (fortsätta) göra ett MMO på det viset 2016.
Med det sagt, gillar ändå swtor även om det inte blev det minsta som de sa det skulle bli och de verkar ha gett upp alla ambitioner att göra något annorlunda av det.
Men bioware-fans: Var kommer ryktet ifrån, att BW skulle vara så j-a bra på stories? Fattar det inte. Säger inte att spelen är dåliga, men aldrig förstått det där att storyn skulle vara så fantastisk i deras spel.

Kan vara för att dom (i alla fall enligt mig) gjorde sitt sista spel med fantastisk story runt 2003 med KOTOR. Missförstå mig inte, jag gillade jade empire, mass effect 1 och dragon age origins väldigt mycket men dom nådde aldrig samma klass. Sen dess har det bara gått utför och många av de större namnen har lämnat dom.

Medlem

Det var länge sedan Bioware kunde titulera sig rollspelsmästare, känns det som.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ja tyvärr verkade ju inte lära sig av konkurrenterna, så ännu efter flera år står folk i kö för att klicka på en grej, eller slåss mot en boss. Snudd på tjänstefel att (fortsätta) göra ett MMO på det viset 2016.
Med det sagt, gillar ändå swtor även om det inte blev det minsta som de sa det skulle bli och de verkar ha gett upp alla ambitioner att göra något annorlunda av det.
Men bioware-fans: Var kommer ryktet ifrån, att BW skulle vara så j-a bra på stories? Fattar det inte. Säger inte att spelen är dåliga, men aldrig förstått det där att storyn skulle vara så fantastisk i deras spel.

Den var bättre med andra writers, designers och en annan målgrupp....

Medlem
Skrivet av Kassler:
Skrivet av ulrik.borg:

Ja tyvärr verkade ju inte lära sig av konkurrenterna, så ännu efter flera år står folk i kö för att klicka på en grej, eller slåss mot en boss. Snudd på tjänstefel att (fortsätta) göra ett MMO på det viset 2016.
Med det sagt, gillar ändå swtor även om det inte blev det minsta som de sa det skulle bli och de verkar ha gett upp alla ambitioner att göra något annorlunda av det.
Men bioware-fans: Var kommer ryktet ifrån, att BW skulle vara så j-a bra på stories? Fattar det inte. Säger inte att spelen är dåliga, men aldrig förstått det där att storyn skulle vara så fantastisk i deras spel.

Kan vara för att dom (i alla fall enligt mig) gjorde sitt sista spel med fantastisk story runt 2003 med KOTOR. Missförstå mig inte, jag gillade jade empire, mass effect 1 och dragon age origins väldigt mycket men dom nådde aldrig samma klass. Sen dess har det bara gått utför och många av de större namnen har lämnat dom.

Fast Dragon Age Inquisition var ju för jävla bra, enligt mig då. Annars håller jag nog med.

Medlem

Intressantare nyheter, David Gaider har börjat på Beamdog(BG3 in the making?)

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av pinalina:

Slutade läsa vid ordet "onlineprojekt", helt ointressant för mig då.

Du är inte den enda spelet riktar sig mot.

Så då får man inte yttra en åsikt eller? Är det här kommentarsfältet till för diskussion, eller är det endast en ekokammare för invärtes ryggdunk?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

phi
Medlem

Bioware är ett sjunkande skepp och ännu ett av förvären i EA's fantastiska framgångssaga.

Tror väl fan att några av nyckelpersonerna valt att casha in och/eller gå vidare.

Medlem

Fd-rollspelamästarna menar ni?

1
Skriv svar