Lögner i FZs regler.

Inaktiv
Lögner i FZs regler.

Detta är den första meningen i FZs regler:

Citat:

"FZ stödjer tanken på en öppen debatt, och alla åsikter är tillåtna - så länge de inte kan betraktas som kränkande och/eller stötande för enskilda personer."

Min åsikt är att cannabis ska avkriminaliseras, och det är ingen åsikt som är kränkande eller stötande för enskilda personer. Så antingen stämmer denna mening, vilket betyder att jag kan skriva ett inlägg där jag framför den åsikten utan att det tas bort. Eller stämmer den inte, vilket innebär att FZ medvetet ljuger i sina regler, vilket är ytterst tarvligt.

Vilket väljer ni?

Medlem

Kvittar väl eftersom den här regeln gäller i ditt fall.

Citat:

1.5. Illegala substanser
Vi tillåter under inga som helst omständigheter diskussioner relaterade till droger eller narkotika, hur laglig den aktuella substansen än må vara. Detta förbud omfattar effekter, legalisering, odlingsförsök, jämförelser med lagliga alternativ och allt annat vad gäller stimulantia och uppiggande preparat. Inget drogtrams i vårt forum, helt enkelt.


signatur
Inaktiv

Jo, i så fall betyder det ju att FZ ljuger i den första meningen av reglerna.

Medlem

Nej, det du kommenterar står under punkt 1 i deras regler och det dom säger där är det som gäller förutom reglerna 1.1 till 1.6.

Du har full åsikts/yttrandefrihet förutom 1.1-1.6 svårare än så är det inte.


signatur
Medlem

samma som i svensk lag, du får tycka säga vad du vill så länge det inte.... balbalablablab


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Men du förstår, det är inte vad som står där.

Medlem
Skrivet av Goblim:

Men du förstår, det är inte vad som står där.

Nej, men läs regel 1.6 då.

Du kan ju inte bara plocka en mening ur massa regler och hävda att den gäller 100% och alla andra blir ogiltiga.


signatur
W2k
Medlem

Goblim:

Den första paragrafen beskriver uppenbarligen en grundtanke - notera ordvalet "stödjer tanken" - och inte en absolut regel som gäller över allt annat. Hur du sen vill tolka det är upp till dig och förändrar inte hur reglerna tillämpas.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv
Skrivet av cammo:

Du kan ju inte bara plocka en mening ur massa regler och hävda att den gäller 100% och alla andra blir ogiltiga.

Precis, vad FZ gör nu är att plocka fram regel 1.6 och hävda att den gäller 100% så att den första meningen blir ogiltig, dvs. en lögn.

Medlem
Skrivet av Goblim:

Detta är den första meningen i FZs regler:

Citat:

"FZ stödjer tanken på en öppen debatt, och alla åsikter är tillåtna - så länge de inte kan betraktas som kränkande och/eller stötande för enskilda personer."

Min åsikt är att cannabis ska avkriminaliseras, och det är ingen åsikt som är kränkande eller stötande för enskilda personer. Så antingen stämmer denna mening, vilket betyder att jag kan skriva ett inlägg där jag framför den åsikten utan att det tas bort. Eller stämmer den inte, vilket innebär att FZ medvetet ljuger i sina regler, vilket är ytterst tarvligt.

Vilket väljer ni?

Goblim, sluta. Vi kommer ALDRIG NÅGONSIN att tillåta diskutioner som behandlar narkotika och det spelar inte någon roll vilka argument du kommer med. Vi väljer våra egna regler och en del har undantag. Precis som det skall vara. Du kommer som en gäst till oss och du har accepterat de reglerna vi har satt. Du försökte i gamla forumet och det kommer gå lika illa nu. En gång till och du åker ut. Permanent.

Tråden låses.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

1
Skriv svar