Forza 6 och Gears of War 4 – på väg till Windows 10?

Robot
Forza 6 och Gears of War 4 – på väg till Windows 10?

Kanske ser vi början på en ny, spelinriktad pc-strategi från Microsoft. Och kanske är Forza Horizon 3 på gång.

#quantum-break, #forza-motorsport-6, #gears-of-war-4, #forza-horizon-3, #scalebound


Medlem
Forza 6 och Gears of War 4 – på väg till Windows 10?

Var nån random artikel som om quantum break och skrev sedan att diverse titlar också kommer till PC. Detta var felskrivining och togs bort kort därefter. Och nu passar andra på att sprida detta rykte för clickbaits.

Medlem

Hoppas på en PC-debut för Forza-spelen, då dessa är i nuläget enda anledningen till att jag skulle köpa ett Xbox One.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det kan man ju hoppas iaf!

Medlem
CTI
Medlem

Plz Forza till Pc nu!


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Medlem

Tackar inte nej till Forza Horizon. Street Tuning Evolution verkade aldrig bli av. Så jag får nöja mig med arkadbilspel i många år framöver.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hoppas på en PC-debut för Forza-spelen, då dessa är i nuläget enda anledningen till att jag skulle köpa ett Xbox One.

Samma här.

Inaktiv

Om alla dessa titlar bara kommer till windows store så kan de gott stanna på Xbox.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Om alla dessa titlar bara kommer till windows store så kan de gott stanna på Xbox.

Typ varje spel som släpps nuförtiden är bundet till antingen Steam, Origin eller Uplay, så detta är inte direkt värre.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Mjauv:

Om alla dessa titlar bara kommer till windows store så kan de gott stanna på Xbox.

Typ varje spel som släpps nuförtiden är bundet till antingen Steam, Origin eller Uplay, så detta är inte direkt värre.

Förutom att varken STEAM, Origin eller Uplay kräver win 10. Så jo, det e mycket värre.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Geeks Gaming

De enda jag vill ha är halo master chief collection till pc!!!

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Mjauv:

Om alla dessa titlar bara kommer till windows store så kan de gott stanna på Xbox.

Typ varje spel som släpps nuförtiden är bundet till antingen Steam, Origin eller Uplay, så detta är inte direkt värre.

Förutom att varken STEAM, Origin eller Uplay kräver win 10. Så jo, det e mycket värre.

Själv ser jag inget problem med det.

Inaktiv
Skrivet av Zymac:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Mjauv:

Om alla dessa titlar bara kommer till windows store så kan de gott stanna på Xbox.

Typ varje spel som släpps nuförtiden är bundet till antingen Steam, Origin eller Uplay, så detta är inte direkt värre.

Förutom att varken STEAM, Origin eller Uplay kräver win 10. Så jo, det e mycket värre.

Du kommer att börja se spel på Steam som kräver DX12 också inom en nära framtid.

Medlem
Skrivet av Muhammed Bacon (Törstig):

Du kommer att börja se spel på Steam som kräver DX12 också inom en nära framtid.

Vi får väl hoppas att många utvecklare väljer eller har med Vulkan (som släpptes i version 1.0 idag) som alternativ.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Mjauv:

Om alla dessa titlar bara kommer till windows store så kan de gott stanna på Xbox.

Typ varje spel som släpps nuförtiden är bundet till antingen Steam, Origin eller Uplay, så detta är inte direkt värre.

Förutom att varken STEAM, Origin eller Uplay kräver win 10. Så jo, det e mycket värre.

Själv ser jag inget problem med det.

Smaken är som baken

Om man bortser från eventuella diskussioner om huruvida Win10 ger en Autobahn mellan din dator och NSA så har jag ett par andra anledningar varför jag inte gillar Win 10.

Interfacet: jag AVSKYR alla dessa "platta" vektorbaserade UI element, därmed inte sagt att jag vill att min desktop ser ut som de värsta missfostren från DeviantArts windowblindssektion.

Alla "förenklade" inställningsmenyer o skit, "förenklade" för mig känns bara nerdummade och tillkrånglade på samma gång.

Homogeniseringen / Surfplattefieringen, allt ser likadant ut liksom. (Ni fattar vad jag menar hoppas jag).

Win 10 är säker jättebra under huven, men om man ogillar/ har issues med interfacet så söker man ju naturligtvis andra lösningar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Zymac:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Mjauv:

Om alla dessa titlar bara kommer till windows store så kan de gott stanna på Xbox.

Typ varje spel som släpps nuförtiden är bundet till antingen Steam, Origin eller Uplay, så detta är inte direkt värre.

Förutom att varken STEAM, Origin eller Uplay kräver win 10. Så jo, det e mycket värre.

Själv ser jag inget problem med det.

Smaken är som baken

Om man bortser från eventuella diskussioner om huruvida Win10 ger en Autobahn mellan din dator och NSA så har jag ett par andra anledningar varför jag inte gillar Win 10.

Interfacet: jag AVSKYR alla dessa "platta" vektorbaserade UI element, därmed inte sagt att jag vill att min desktop ser ut som de värsta missfostren från DeviantArts windowblindssektion.

Alla "förenklade" inställningsmenyer o skit, "förenklade" för mig känns bara nerdummade och tillkrånglade på samma gång.

Homogeniseringen / Surfplattefieringen, allt ser likadant ut liksom. (Ni fattar vad jag menar hoppas jag).

Win 10 är säker jättebra under huven, men om man ogillar/ har issues med interfacet så söker man ju naturligtvis andra lösningar.

Kontrollpanelen kommer finnas kvar fram tills att Inställningar har blivit rikare än kontrollpanelen i funktioner.

Medlem

Med tanke på hur förbannat dåligt games for Windows live var så är jag skeptisk till Microsofts spelplattformar på PC...

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Mjauv:

Om alla dessa titlar bara kommer till windows store så kan de gott stanna på Xbox.

Typ varje spel som släpps nuförtiden är bundet till antingen Steam, Origin eller Uplay, så detta är inte direkt värre.

För mig blir det inget köp av varken Quantum, Forza eller Gears. Problemet med Windows Store för mig är att det är hutlöst dåligt och låser in dina produkter mer än vad de redan är.

Jag hade inte sagt något om de gjort som de gjort med Rise of the Tomb Raider, släppt det på både Steam och Windows Store. Många spel som finns på Steam, finns på andra tjänster också, jag köper alla mina på Steam för jag tycker det är otroligt smidigt, snabbt och går att få extemt bra priser med alla tredjeparts sidor etc.

Med tanke på hur extremt mycket krångel jag hört människor haft med Tomb Raider i Windows Store är det oroväckande för mig att låsa spelen enbart dit. Förstår inte varför det skulle vara så svårt att låta kunden välja själv? Vill man köpa på Windows Store gör man det, vill man köpa på Steam gör man det.

Konkurrens är bra för spelaren/kunden, men inte utan Valmöjligheter.


signatur

Nämen!

Medlem

Var inte tanken att Gears of War ultimate ed. skulle lanseras på PC också?

Inaktiv
Skrivet av Everchange:

Var inte tanken att Gears of War ultimate ed. skulle lanseras på PC också?

Det kommer nu under våren tillsammans med Killer Instinct S3 till Windows Store. Några andra bekräftade för 2016:

Fable Legends
Recore
Sea of Thieves
Halo Wars 2

Medlem

Misstänker att det är felskrivning men skulle inte tacka nej till Forza på PC

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Mjauv:

Om alla dessa titlar bara kommer till windows store så kan de gott stanna på Xbox.

Typ varje spel som släpps nuförtiden är bundet till antingen Steam, Origin eller Uplay, så detta är inte direkt värre.

Games for windows live gick ju bra

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Mjauv:

Om alla dessa titlar bara kommer till windows store så kan de gott stanna på Xbox.

Typ varje spel som släpps nuförtiden är bundet till antingen Steam, Origin eller Uplay, så detta är inte direkt värre.

För mig blir det inget köp av varken Quantum, Forza eller Gears. Problemet med Windows Store för mig är att det är hutlöst dåligt och låser in dina produkter mer än vad de redan är.

Jag hade inte sagt något om de gjort som de gjort med Rise of the Tomb Raider, släppt det på både Steam och Windows Store. Många spel som finns på Steam, finns på andra tjänster också, jag köper alla mina på Steam för jag tycker det är otroligt smidigt, snabbt och går att få extemt bra priser med alla tredjeparts sidor etc.

Med tanke på hur extremt mycket krångel jag hört människor haft med Tomb Raider i Windows Store är det oroväckande för mig att låsa spelen enbart dit. Förstår inte varför det skulle vara så svårt att låta kunden välja själv? Vill man köpa på Windows Store gör man det, vill man köpa på Steam gör man det.

Konkurrens är bra för spelaren/kunden, men inte utan Valmöjligheter.

Det var nog mer Square Enix som valde att släppa sitt spel på det sättet än Microsoft.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

The Windows 10 Box One has no exclusives.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Mjauv:

Om alla dessa titlar bara kommer till windows store så kan de gott stanna på Xbox.

Typ varje spel som släpps nuförtiden är bundet till antingen Steam, Origin eller Uplay, så detta är inte direkt värre.

För mig blir det inget köp av varken Quantum, Forza eller Gears. Problemet med Windows Store för mig är att det är hutlöst dåligt och låser in dina produkter mer än vad de redan är.

Jag hade inte sagt något om de gjort som de gjort med Rise of the Tomb Raider, släppt det på både Steam och Windows Store. Många spel som finns på Steam, finns på andra tjänster också, jag köper alla mina på Steam för jag tycker det är otroligt smidigt, snabbt och går att få extemt bra priser med alla tredjeparts sidor etc.

Med tanke på hur extremt mycket krångel jag hört människor haft med Tomb Raider i Windows Store är det oroväckande för mig att låsa spelen enbart dit. Förstår inte varför det skulle vara så svårt att låta kunden välja själv? Vill man köpa på Windows Store gör man det, vill man köpa på Steam gör man det.

Konkurrens är bra för spelaren/kunden, men inte utan Valmöjligheter.

Jag som vill kunna spela mina spel utan onödiga (enligt mig, i alla fall) extraprogram har dock inte så många val nuförtiden.
Några år tillbaka var de flesta fysiska spel inte bundna till Steam eller liknande, men i dag är nästan alla större spel det. Det är redan för restriktivt för mig.
Jag bryr mig därför inte mer om jag måste ha dem bundna till 5 olika tjänster i stället för en, då de i slutändan ändå är "samma sak" för mig.

1
Skriv svar