FZ Filarkiv = skit

Medlem
FZ Filarkiv = skit

Alsså inget händer när man trycker på "FTP" och om man nu väntar ett j**vla år på dne så kommer de upp "sidan kan inte visas" WTF ?!?!


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Har faktiskt samma problem. Men ibland hjälper det att "spara länken" eller vad kommandot heter Då börjar den tanka objektet. Dock så funkar inte filmerna som de ska ibland. Tankade senast MGS4 videon, men den gick inte att spela.


signatur

Videomupp

Medlem

Det brukar funka bättre för mig när jag tar och höger klickar och sen tar "spara mål som...".


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:

Det brukar funka bättre för mig när jag tar och höger klickar och sen tar "spara mål som...".

Så heter det
Lite slut i huvudet idag


signatur

Videomupp

Medlem

Eller "Spara länk som", som det heter i Firefox, tror det var det han tänkte på.

Medlem

Jag som är en ungdom som borde vara galen och skrika på allt och alla förstår inte hur man som medlem på forumet kalla filarkivet för skit, då förtjänar man inte att tanka heller. Istället kan man skriva "Problem med filarkiv, behöver hjälp". Nu har den nya diplomaten sagt sitt :).

Medlem

Funkar alldeles utmärkt här. Vid filmer körs bara "spara mål/länk som".

Medlem

Har inga som helst problem. Tankar nästan alltid från FZ om jag vet att filen finns här.

Redaktör

Vi har bra tryck i linan, men inte oändlig kapacitet. När belastningen är hög (vilket händer lite då och då) kan det ta ett par försök att få igång nedladdningen. Bara att testa igen senare när det inte går första gången.


signatur
Medlem

Att bara klicka på en nedladdningslänk (oavsett vilken hemsida jag befunnit mig på) har nästan aldrig fungerat på min burk. "Spara länk som" gör att jag får hem filer som heter download.php och dessa måste döpas om" Fungerar, men inte felfritt alltså.
Firefox extensionen FlashGot tillsammans med en downloadmanager är bästa alternativet tycker jag.
Det har "löst" mina problem (grundproblemet kvarstår men så länge det går att kringå strulet får man vara nöjd).

Medlem

Ibland så kommer en inloggningsruta upp och ibland får jag felmeddelandet "Ogiltig inloggningsmetod" eller något liknande. Men för det mesta så fungerar det bra. Jag har för vana att alltid välja "Spara mål som" när det gäller filmer såsom trailers, man slipper en del problem då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör

Märkligt nog har jag aldrig upplevt det bök ni, och andra, beskriver. Men men, enligt våra excellenta kodare är filarkivet en sorglig hög skräpkod, ett nytt nedladdningssystem har hög prioritet i att göra-listan. Vi vågar inte gissa när det är klart, däremot att det kommer äga braxorna av era linor. Håll ut så länge.


signatur
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Märkligt nog har jag aldrig upplevt det bök ni, och andra, beskriver. Men men, enligt våra excellenta kodare är filarkivet en sorglig hög skräpkod, ...

Känns igen, speciellt på större projekt där man inte har skött objektorienteringen på rätt sätt.

Skrivet av Xtrmntr:

... ett nytt nedladdningssystem har hög prioritet i att göra-listan. Vi vågar inte gissa när det är klart, däremot att det kommer äga braxorna av era linor.

Låter bra det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

W2k
Medlem

Kan bara bekräfta det tidigare sagda; det nuvarande filarkivet går inte att fixa, det måste bytas ut, och så kommer att ske - jag vågar inte säga när, men det är ett av de viktigaste projekten framöver.

Det nya arkivet kommer givetvis att slå det gamla på alla punkter och vi har en massa coola idéer på gång


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem
Skrivet av W2k:

...

Fin fint.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

/ban allt med .de å .polen ? )


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Känns konstigt att starta ny tråd om just följande så jag postar här istället..
Läste att darkstar och x3 var värda att prova så jag bestämde mig för att tanka demosarna från FZ.. tyvärr går det inte särskilt fort och jag undrar om det beror på mig eller om filarkivet är kaiko.
Ultra speed?
Svårt att tro att den ultraslöa hastigheten beror på min lina då jag provtankade lite filer direkt efter jag märkte detta och fick upp shysst speed, var precis så här igår också förresten.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

tyvärr går det inte särskilt fort och jag undrar om det beror på mig eller om filarkivet är kaiko.
Ultra speed?
Svårt att tro att den ultraslöa hastigheten beror på min lina då jag provtankade lite filer direkt efter jag märkte detta och fick upp shysst speed, var precis så här igår också förresten.

Ibland går det långsamt för mig också, men för det mesta så går det i minst 1,5-1,7 Mb/s efter att ha krånglat sig förbi rutorna och meddelandena som jag skrev om ovan. Ett nytt arkiv är på gång, så vi får väl stå ut med detta tills dess. Det lär inte dröja länge tills det nya kommer (hoppas jag iaf).


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tja, en annan har ju alltid max härfrån Kan bero på att jag bara har 0.5, men iaf


signatur

Videomupp

Medlem
Medlem

Efter utseende bytet så gick denna sida till botten, allt började sluta fungera, inloggningen funkar inte, och erat sk " Filarkiv" verkar vara inaktiverat.

Flakmonkey

Filarkivet är precis som det var innan designbytet. Det har strulat under en längre period, långt innan bytet och det är just därför det ska kodas om från grunden

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Daniel_Met:

Efter utseende bytet så gick denna sida till botten, allt började sluta fungera, inloggningen funkar inte, och erat sk " Filarkiv" verkar vara inaktiverat.

Om du har haft problem med att logga in med ditt gamla konto har vi vid ett flertal förklarat att det bara är att slänga iväg ett mail eller kontakta oss på IRC. Förutom att koden bakom filarkiver är en gammal dinosarie så är det hårt pressat av alla som vill ha filer. Alternativet vore att lägga in kösystem eller obligatorisk inloggning, något ingen vill ha.

Har du haft andra problem är du välkommen att kontakta mig via mail eller pm så ska vi nog kunna ordna det.


signatur
Medlem
Skrivet av Daniel_Met:

... började sluta fungera ...

*fniss*


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Hoppas verkligen ni kommer använda er av BitTorrent i nästa version av filarkivet, FTP hör hemma på stenåldern.

Medlem

Ser hellre att dom kör på med FTP, dock skulle jag vilja att ni gör så man kan bläddra i filarkivet igenom en FTP klient om det inte redan går?

Redaktör

Vi har stängt av den möjligheten, när folk drar via ftp syns inte det i statistiken.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Qrush:

Ser hellre att dom kör på med FTP

Varför det? Finns inte några fördelar med FTP jämfört med torrent.

Inaktiv
Skrivet av Xtrmntr:

Vi har stängt av den möjligheten, när folk drar via ftp syns inte det i statistiken.

Fasst rent tekniskt är det ju inga problem att införa en funktion som gör att det syns i statistiken.

Vill man se vem som har laddat ner vad så kan man ju även köra med samma användarnamn och lösenord som man har i forumet.

Sen kan jag förstå om det inte har högsta prioritet.

12
Skriv svar