Mystisk remsa i forumet

Medlem
Mystisk remsa i forumet

Jag använder senaste versionen av mozilla och ibland hoppar den lilla inforemsan längst ned upp i trådar. Det hela är mycket irriterande, och förmodligen en bugg av något slag. Jag vet inte om ni är uppmärksammade, men jag antar att ni inte är det.

Skärmdump


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

hmm, skumt, aldrig hänt mig.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

uh.. det där har aldrig hänt mig heller.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Ni kan inte gissa vad det beror på eller nått, heller?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Testa att inaktivera tillägg (extensions) du har och kolla om du kan isolera problemet till nått där.


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

För övrigt så har även jag de problemet ibland.. speciellt i längre trådar.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Jag använder Opera (senaste) och har en smiley som visas istället för knappen "citera"...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av MaxH:

Testa att inaktivera tillägg (extensions) du har och kolla om du kan isolera problemet till nått där.

Har inga tillägg alls, så det borde inte vara några problem. Kör med den helt simpla mozilla.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Hmmm, mystiskt. Delen som syns är en "strip" som hör till "footer" för sajten. Dock så ska den ju av självklara skäl inte ligga mitt i sidan hehe. Kan inte ens börja spekulera i varför den placerats där.

Detta är ju dock saker man får räkna med när man skapar en sajt av denna storleken. Designen är skapad utifrån grundmallar och sedan till viss del i den mån vi kan testa det på sajten innan vi gick live. När sedan allt dynamiskt innehåll fylls på så kan ju saker som detta dyka upp.

Sedan är det också en teknisk ståndpunkt man måste ta ställning till när man skapar designen. Istället för att enbart gå "oldschool" och köra med html från 96 så vill man gärna pusha lite extra och använda det senaste. Ibland funkar det, ibland inte.

Enda svar jag personligen kan komma med är att det är noterat och säkerligen kommer tittas närmare på i framtiden om det visar sig bli ett större problem.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

MFC
Medlem

<marquee>FZ</marquee>


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem
Skrivet av gurkoz:

Hmmm, mystiskt. Delen som syns är en "strip" som hör till "footer" för sajten. Dock så ska den ju av självklara skäl inte ligga mitt i sidan hehe. Kan inte ens börja spekulera i varför den placerats där.

Av erfarenhet, inte säker på detta fallet dock.. så brukar <div> tagens egenskaper exempelvis bredden tolkas olika i olika läsare.. kan möjligen vara att den p.g.a bredd eller annat "trycks" upp. Har varit med om detta i några fall och då har man antingen fått göra en "if this browser then bla bla" .. eller sätta en bredd som läses in "bra" med alla webbläsare.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar